Η γιορτή των ανοιχτών σινεμά και η… υποκρισία
Το απόγευμα της Τετάρτης, σε μια από τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές αίθουσες της AMC στην ευρύτερη περιοχή του Λος Αντζελες, έγινε κάτι που είχε να συμβεί πάρα πολύ καιρό, ίσως και δεκαετίες με αυτή τη μορφή: υψηλόβαθμα στελέχη από κάθε χολιγουντιανό αλλά και πολλά ανεξάρτητα στούντιο, μαζί με επιφανείς κινηματογραφιστές όπως ο Τζ. Τζ. Αμπραμς και ο Τζέισον Μπλουμ, συναντήθηκαν στον ίδιο χώρο για να διακηρύξουν επίσημα (και να γιορτάσουν) την επιστροφή του κόσμου στα σινεμά.
Η συγκεκριμένη εκδήλωση, που αποτελεί κομμάτι της ευρύτερης εν εξελίξει εκστρατείας «The Big Screen Is Back», με σκοπό να ξαναφέρει τον κόσμο στην σκοτεινή αίθουσα, αποτέλεσε και μια μίνι έκθεση για τα στούντιο, ώστε να «δειγματίσουν» τις νέες ταινίες τους. Πάνω από 30 τέτοιες παρουσιάστηκαν, από μεγάλα μπλοκμπάστερ σαν την «Black Widow» και το «F9» μέχρι πολυαναμενόμενα indie όπως το «Summer of Soul» του Questlove.
Την δε εκδήλωση άνοιξε ταιριαστά ένας από τους παλιότερους σταρ της βιομηχανίας, ο οποίος έχει περάσει και από την πολιτική, ο Αρνολντ Σβαρτσενέιγκερ: «Δεν θα βρισκόμουν εδώ τώρα αν δεν ήταν οι κινηματογραφικές αίθουσες, αν δεν ήταν η μεγάλη οθόνη», είπε χαρακτηριστικά, κάνοντας στη συνέχεια έκκληση στους παρισταμένους ώστε να υποστηριχθούν οικονομικά και να διατηρηθούν οι περίπου 153 χιλιάδες θέσεις εργασίας που σχετίζονται στη βιομηχανία μόνο στην Καλιφόρνια.
Από εκεί και έπειτα όλοι οι ομιλητές κινήθηκαν σε παρόμοιο μήκος κύματος, μιλώντας για την μεγάλη σημασία του παραδοσιακού σινεμά, την μαγεία της μεγάλης οθόνης, την συλλογική εμπειρία της παρακολούθησης που μας έχει λείψει κ.ο.κ. Ολα αυτά είναι βέβαια ωραία, ωστόσο από κάποια συγκεκριμένα χείλη ακούγονται και ελαφρώς υποκριτικά.
Το 1938 όταν οι Πρωθυπουργοί της Αγγλίας και της Γαλλίας υπέγραψαν στο Μόναχο σύμφωνο ειρήνης με τους Χίτλερ και Μουσολίνι, η Ευρώπη ανακουφίστηκε. Ολοι γνωρίζουμε τι ακολούθησε τον αμέσως επόμενο χρόνο. Τα μεγάλα στούντιο, οι εκπρόσωποι των οποίων συναντήθηκαν την Τετάρτη για να γιορτάσουν τον παλιό καλό κινηματογράφο, επιδίδονται εδώ και δύο χρόνια τουλάχιστον -πριν την πανδημία δηλαδή- σε ανηλεή πόλεμο με έπαθλο την αγορά του streaming και… παράπλευρη απώλεια ακριβώς αυτό το παραδοσιακό σινεμά που ισχυρίζονται ότι θέλουν να προστατεύσουν. Οι αίθουσες είναι όντως ανοιχτές πλέον, το τι ταινίες ωστόσο θα φτάσουν ως αυτές τα επόμενα χρόνια, είναι μάλλον αδύνατο να το προβλέψει κανείς.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News