Το μεγάλο «όπλο» που προσφέρει στην Amazon η MGM
Στο υποψήφιο για 10 Οσκαρ -κέρδισε τελικά τα δύο- «Mank» του Netflix και του Ντέιβιντ Φίντσερ, παρακολουθούμε, μεταξύ άλλων, την κόντρα του πρωταγωνιστή με τον παλαιάς κοπής ιδρυτή του κινηματογραφικού στούντιο της MGM, Λούι Μάγιερ. Πανίσχυρος παράγοντας του Χόλιγουντ, ο Μάγιερ καυχιέται για τα χρήματα που η εταιρεία παραγωγής ξοδεύει κάθε χρόνο στη «βιομηχανία ονείρων», πριν πάρει το βήμα για να ανακοινώσει περικοπές στους μισθούς των εργαζομένων του…
Οπως έγινε γνωστό η Amazon βρίσκεται πολύ κοντά στην εξαγορά της MGM, έναντι ενός ποσού που κυμαίνεται ανάμεσα στα 7 και τα 10 δισ. δολάρια. Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που το χολιγουντιανό στούντιο με την εκατονταετή και πλέον ιστορία πωλείται. Για την ακρίβεια έχουν προηγηθεί δεκάδες ακόμα στο παρελθόν και η είδηση του περασμένου Δεκέμβρη πως η Μorgan Stanley είχε αναλάβει την διαδικασία εύρεσης αγοραστή δεν αποτέλεσε ακριβώς και έκπληξη.
Το πραγματικά ενδιαφέρον της υπόθεσης πάντως είναι πως η Amazon φαίνεται να μην είναι επουδενί διατεθημένη να παραχωρήσει χώρο στην αγορά του streaming στους μεγάλους αντιπάλους της. Αντιθέτως με την εξαγορά της MGM αποκτά το μόνο «όπλο» που πραγματικά έλειπε από την φαρέτρα της: μια πελώρια και ιστορική ταινιοθήκη. Η τελευταία περιλαμβάνει πάνω από 4000 τίτλους, ανάμεσα στους οποίους πολύτιμα franchise όπως τα «Τζέιμς Μποντ» και «Ρόκι», αλλά και δημοφιλείς τηλεοπτικές εκπομπές σαν τα «The Handmaid’s Tale», «Survivor» και «The Voice». Είναι χαρακτηριστικό πως το κυρίαρχο κατά τα άλλα Netflix, δεν έχει πρόσβαση σε τέτοιου βεληνεκούς ταινιοθήκη, με αποτέλεσμα να αναζητά περιστασιακές συμφωνίες παραχώρησης περιεχομένου, όπως η πιο πρόσφατη που υπέγραψε με την Sony.
Ολα αυτά σε συνδυασμό με τα περίπου 11 δισ. που η Amazon ξοδεύει πλέον ετησίως στην παραγωγή νέου υλικού, την καθιστούν έναν πολύ ισχυρό παίκτη στους «Πολέμους του Streaming». Από την άλλη συνολικά η αγορά του θεάματος και της οικιακής ψυχαγωγίας αλλάζει ραγδαία, κυρίως με κινήσεις συγχωνεύσεων όπως η πιο φρέσκια, αξίας 43 δις δολαρίων, που ανακοίνωσε η ΑΤ&Τ και αφορά τα δίκτυα/στούντιο CNN, HBO, Warner Bros., HGTV, OWN Network και Animal Planet.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News