LIFE & ARTS

Η μουσική βιομηχανία «βρυχάται» ξανά: Πού έφτασαν τα έσοδα της

Η μουσική βιομηχανία «βρυχάται» ξανά: Πού έφτασαν τα έσοδα της

Γράφουμε συχνά για τις απώλειες σε έσοδα που είχε μέσα σε αυτόν τον έναν χρόνο της πανδημίας η κινηματογραφική βιομηχανία· πράγματι με τις αίθουσες ανά τον κόσμο κλειστές, τα δισεκατομμύρια των εσόδων από τα εισιτήρια έκαναν φέτος φτερά, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία των ταινιών μπλοκμπάστερ (που παράγουν και τα μεγάλα κέρδη) απλώς ανέβαλλαν την κυκλοφορία τους για λιγότερο χαλεπούς καιρούς. Παραδόξως ωστόσο -ή και όχι- αυτό δεν ισχύει για την μουσική βιομηχανία. Αντιθέτως εκεί, μέσα στο 2020 και παρόλη την ακύρωση των συναυλιών και των φεστιβάλ, τα έσοδα παγκοσμίως αυξήθηκαν κατά 7,4 %, φτάνοντας μάλιστα στην υψηλότερη τιμή τους από το 2002.

Το πως συνέβη αυτό έχει μάλλον απλή εξήγηση. Μόνο μέσα στην τελευταία χρονιά έγιναν 102 εκατομμύρια νέες εγγραφές σε συνδρομητικές υπηρεσίες streaming, όπως είναι το Spotify και το Apple Music. Οι δύο τελευταίες διατηρούν και την μερίδα του λέοντος της ταχύτατα ανερχόμενης αγοράς, συγκεντρώνοντας μαζί το 62,1% των συνολικών εσόδων της βιομηχανίας, ένα ποσοστό το οποίο αντιστοιχεί σε 13,4 δισεκατομμύρια δολάρια. Συγκεντρωτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της IFPI, οι μουσικοί καλλιτέχνες του κόσμου μέσα στο 2020 παρήγαγαν έσοδα 21,6 δις δολάρια.

 Με απλά λόγια, έπειτα από μια τεράστια κάμψη σχεδόν μιας δεκαπενταετίας, όπου κυριάρχησε η αμφιταλάντευση και η πειρατεία, ο κόσμος έχει αρχίσει και πάλι να πληρώνει για την μουσική που ακούει. Μόνο που αυτό πλέον γίνεται με τρόπο έξυπνο και με υπηρεσίες που του προσφέρουν πρόσβαση σε ωκεανούς μουσικής, αντί για τα πέντε, δέκα ή είκοσι άλμπουμ τον χρόνο που θα αγόραζε κάποιος από το παραδοσιακό δισκοπωλείο. Ακόμα και εκείνοι ωστόσο που τους αρέσει να συλλέγουν την μουσική τους σε απτή μορφή, έχουν πλέον στραφεί στα βινύλια, τα οποία επίσης παρουσιάζουν σημαντική αύξηση στις πωλήσεις τους και για πρώτη φορά ύστερα από το 1987, ξεπερνούν σε έσοδα τα CD.

Η πρωτοκαθεδρία φυσικά σε αυτές τις εξελίξεις έχει ονοματεπώνυμα. Οι δέκα πιο εμπορικοί καλλιτέχνες της χρονιάς που μας πέρασε ήταν κατά σειρά οι BTS (κορεατική ποπ!), Τέιλορ Σουίφτ, Drake, The Weeknd, Μπίλι Αϊλις, Εμινεμ, Post Malone, Αριάνα Γκράντε, Juice WORLD και Τζάστιν Μπίμπερ. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 443 εκατομμύρια συνδρομητές στις διάφορες πλατφόρμες που φέρνουν την μουσικοί όλων των παραπάνω και χιλιάδων ακόμα σε κάθε οικειακή συσκευή ή φορητό γκάτζετ, με το νούμερο αυτό να αναμένεται να αυξηθεί κατά πολύ μέσα στα επόμενα χρόνια, καθώς οι αχανείς αγορές της Ινδίας και της Ανατολικής Ασίας μπαίνουν όλο και περισσότερο στο «παιχνίδι».

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News