Πώς θα απαθανατίσει το σινεμά την πανδημία;
Καθώς οι κινηματογραφικές παραγωγές ανά τον κόσμο ζεσταίνουν πια για τα καλά τις μηχανές τους -είτε επειδή τα κατά τόπους μέτρα χαλάρωσης επιτρέπουν τα γυρίσματα, είτε επειδή έχουν βρεθεί πια τρόποι αυτά να διεξάγονται ούτως ή άλλως με ασφάλεια- είναι λογικά θέμα χρόνου να αρχίσουμε να βλέπουμε ταινίες με θέμα την πανδημία· ή μήπως όχι; Προσοχή, δεν μιλάμε μόνο για τα ντοκιμαντέρ, τα οποία είναι προφανές ότι θα δείξουν ενδιαφέρον για ένα τέτοιο επίκαιρο και πανανθρώπινο ζήτημα, αλλά κυρίως για τις ταινίες μυθοπλασίας.
Η πρώτη από αυτές βέβαια έχει κάνει ήδη την εμφάνισή της, με το «Songbird», παραγωγής Μάικλ Μπέι, να έρχεται αντιμέτωπο με πολύ σκληρή κριτική λόγω του «ανεύθυνου» και «ρηχού» τρόπου με τον οποίο προσέγγισε το θέμα. Η συγκεκριμένη αποτυχία είναι πιθανόν να αποθαρρύνει παρόμοια σχέδια, όμως ούτως ή άλλως μάλλον είναι νωρίς ακόμα, όσο η πληγή είναι ανοιχτή, για σοβαρές αφηγηματικές προσπάθειες επί της οθόνης.
Σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Variety, ο Τζόσουα Λούμις, συγγραφέας ο οποίος έχει ασχοληθεί εκτεταμένα με τον αντίκτυπο των διαφόρων επιδημιών πάνω στην ανθρώπινη κουλτούρα και τον πολιτισμό, προέβλεψε πως η παρούσα κρίση θα απαθανατιστεί με τον τρόπο που έγινε την δεκαετία του 1950 για τις επιδημίες πολιομυελίτιδας που είχαν πλήξει τον κόσμο μια εικοσαετία πριν. Συγκεκριμένα υποστήριξε πως όπως τότε, έτσι και τώρα είναι πιθανότερο οι παραγωγές και τα σενάρια που θα προκύψουν να είναι επικεντρωμένα γύρω από τους ήρωες της όλης ιστορίας, με έμφαση στον τρόπο με τον οποίο η ανθρωπότητα ενώθηκε για να ξεπεράσει το κακό. Οι δε λιγότερο «δημοφιλείς» ή άσχημες πτυχές της κρίσης θα περάσουν περισσότερο σε δεύτερο πλάνο.
Ο ντοκιμαντερίστας Ντέιβιντ Φρανς από την άλλη επισημαίνει πως οι «ήρωες» που αναφέρονται παραπάνω, θα μπορούσε να είναι και οι λιγότερο επιφανείς. Αντί δηλαδή μόνο για τους γιατρούς ή τους ερευνητές που αναπτύσσουν τα εμβόλια, θα είχε επίσης ενδιαφέρον να ασχοληθεί κανείς με τους λεγόμενους «απαραίτητους εργαζομένους», τους ανθρώπους δηλαδή που δουλεύουν στα σούπερ μάρκετ, τους διανομείς, όσους εργάζονται στην Amazon κ.ο.κ. Σε αυτό το τελευταίο πάντως ο Μάικλ Μπέι πέτυχε διάνα· ο πρωταγωνιστής της ταινίας του είναι ντελιβεράς της πανδημίας. Αλλο αν στη μέση του έργου παρατάει το ποδήλατο για μια βρυχώμενη μοτοσυκλέτα, βγαλμένη από το σύμπαν του «Mad Max».
Με πληροφορίες από variety.com
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News