Ετικέτες: Ενοχλητικές αλλά χρήσιμες – Γιατί ορισμένες μάρκες ρούχων τις ξεφορτώνονται
Όταν αποκτούμε ένα νέο ρούχο, συχνά ερχόμαστε αντιμέτωποι με ενοχλητικά κομμάτια υφάσματος στο εσωτερικό του, τις ετικέτες που περιγράφουν τις οδηγίες για τη φροντίδα του προϊόντος και άλλες χρήσιμες πληροφορίες.
Παρόλο που οι ετικέτες αυτές ράβονται στα ρούχα εδώ και δεκαετίες, ορισμένοι στον κλάδο διερωτώνται πώς θα μπορούσαν να πάρουν μια πιο αποτελεσματική μορφή.
Φαίνεται ότι υπάρχει εναλλακτική και αυτή είναι η στροφή σε ψηφιακές ετικέτες, για τις οποίες άλλοι λένε ότι θα προσφέρουν μεγαλύτερη διαφάνεια στην αλυσίδα εφοδιασμού και άλλοι ότι τα ρούχα χωρίς ετικέτες είναι απλά πιο άνετα.
Γιατί χρειαζόμαστε ετικέτες φροντίδας;
Οι ετικέτες φροντίδας των ρούχων περιέχουν γενικά πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο φροντίδας του προϊόντος, τον τόπο κατασκευής του και την περιεκτικότητα σε διαφορετικές ίνες. Είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τα ρούχα που καθαρίζονται μόνο στο στεγνό καθάρισμα, καθώς καθορίζουν ποιες χημικές ουσίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια από έναν επαγγελματία.
Πέρυσι, η Αμερικανική Ένωση Ένδυσης και Υπόδησης διεκδίκησε την κατάργηση των ετικετών φροντίδας στα ρούχα, υπέρ των ανιχνεύσιμων κωδικών που θα τυπώνονται απευθείας πάνω στο ύφασμα ή των τσιπ που θα ενσωματώνονται σε αυτό.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εκδώσει οδηγία, σύμφωνα με την οποία, έως το 2030, κάθε κλωστοϋφαντουργικό προϊόν που πωλείται στην Ευρώπη θα πρέπει να διαθέτει ψηφιακό διαβατήριο προϊόντος, το οποίο λειτουργεί με παρόμοιο τρόπο.
Τα υπέρ της ψηφιοποίησης ετικετών
Η ψηφιοποίηση των ετικετών σημαίνει ότι μπορούν να δοθούν περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τα υλικά, την προέλευση, τις βαφές, τα χημικά φινιρίσματα, τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις κατά την κατασκευή και τις λύσεις για το τέλος του κύκλου ζωής ενός προϊόντος, καθώς και να διασφαλιστεί ότι οι πληροφορίες μπορούν να διατηρηθούν ενημερωμένες.
Διεθνείς μάρκες όπως η Sheep και η Ralph Lauren έχουν ήδη εφαρμόσει τεχνολογία με δυνατότητα σάρωσης στα ενδύματά τους. Επιπλέον για τη Ralph Lauren είναι ένας τρόπος να βοηθά τους καταναλωτές να επαληθεύσουν τη γνησιότητα των προϊόντων.
Οι υποστηρικτές της τεχνολογίας αυτής λένε ότι οι ψηφιακές ετικέτες είναι πιο προσβάσιμες σε άτομα με αναπηρίες, ενώ τα ρούχα χωρίς ετικέτες μπορεί να είναι πιο άνετα για άτομα με αισθητηριακά προβλήματα. Ορισμένοι Αυστραλοί σχεδιαστές, όπως οι Sensory Friendly Clothing, Chloe Hayden και Jam, παράγουν ήδη ρούχα φιλικά προς τις αισθήσεις, τα οποία διαθέτουν οδηγίες φροντίδας τυπωμένες απευθείας στο ύφασμα.
Φυλάξτε την ετικέτα
Μέχρι να επεκταθεί η λύση της ψηφιοποίησης, είναι καλύτερο να μην κόβετε την ετικέτα ενός ρούχου, επειδή έτσι βελτιώνετε την αξία του, αν επιλέξετε να το μεταπωλήσετε ή να το δωρίσετε σε κάποιον άλλο.
Θα μπορούσατε να φυλάξετε τις κομμένες ετικέτες (και τυχόν περισσευούμενα κουμπιά), μαζί με μια περιγραφή του ενδύματος, σε ένα μικρό κουτί κοντά στο πλυντήριό σας.
Μια άλλη επιλογή είναι να ράψετε ξανά την ετικέτα, αλλά σε μια πιο άνετη θέση, όπως σε μια ραφή που δεν ενοχλεί ή μέσα σε μια τσέπη.
moneyreview.gr με πληροφορίες από The Guardian
Διαβάστε επίσης:
Prada: Τα 25 εκατοστά υφάσματος που την σώζουν από τη μιζέρια της αγοράς του luxury
Η υψηλή κοινωνία και το πιο διάσημο αλογάκι του κόσμου – Γιατί ο Ralph Lauren άλλαξε το όνομά του
Πλήγμα και στη Louis Vuitton από τη χαμηλή κατανάλωση στην Κίνα – 33 δισ. χάθηκαν από τις ευρωαγορές
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News