Ρεκόρ εκφορτώσεων πλοίων καταγράφει η Ρεβυθούσα
Εγκαινιάστηκε χθες η νέα υποδομή για βυτιοφόρα
Ιστορικό ρεκόρ εκφορτώσεων πλοίων καταγράφει φέτος η Ρεβυθούσα, παρά τη μείωση της κατανάλωσης αερίου στην εγχώρια αγορά κατά 15%. Στον κόλπο των Μεγάρων δεν περιφέρονται πλοία LNG που δεν μπορούν να βρουν χρονοθυρίδα για να αδειάσουν τα φορτία τους, όπως συμβαίνει στα ανοικτά των ακτών της Ισπανίας και στους τερματικούς σταθμούς της Enagas.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Χρύσας Λιάγγου στην Καθημερινή, η ενισχυμένη αποθηκευτική δυναμικότητα της Ρεβυθούσας και αεριοποίησης επιτρέπει στα πλοία να εκφορτώνουν και το αέριο να κατευθύνεται μέσω της ελληνοβουλγαρικής διασύνδεσης στο Σιδηρόκαστρο στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία, στη Μολδαβία ακόμη και στην Ουκρανία. Από την αρχή του έτους και έως τον Σεπτέμβριο στη Ρεβυθούσα έδεσαν 60 πλοία LNG. Aνάλογη, σύμφωνα με τη διευθύνουσα σύμβουλο του ΔΕΣΦΑ, Μαρία Ρίτα Γκάλι, θα είναι η πορεία και των επόμενων μηνών λόγω της ισχυρής ζήτησης για εισαγωγές LNG από τις βαλκανικές χώρες που αντιμετωπίζουν προβλήματα τροφοδοσίας από τη Ρωσία.
Σύμφωνα με τα πλέον πρόσφατα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ, τον Νοέμβριο είναι προγραμματισμένο να ξεφορτώσουν στη Ρεβυθούσα εννέα φορτία των εταιρειών Μυτιληναίος, Elpedison, ΔΕΠΑ και MET Energy. Συγκεκριμένα, στις 6 Νοεμβρίου η «Μυτιληναίος» θα φέρει ένα φορτίο δυναμικότητας 147.710 κ.μ. Η Elpedison έχει προγραμματίσει τέσσερα φορτία εκ των οποίων τα δύο στις 9 Νοεμβρίου δυναμικότητας 17.725 κ.μ. και 36.928 κ.μ. και τα άλλα δύο στις 24 Νοεμβρίου δυναμικότητας από 22.157 κ.μ. το καθένα. Η ΔΕΠΑ θα φέρει τρία φορτία στις 11, στις 18 και στις 22 Νοεμβρίου δυναμικότητας 14.476 κ.μ., 22.157 κ.μ. και 73.855 κ.μ. και η βουλγαρική MET Energy έχει προγραμματίσει ένα φορτίο για τις 16 Νοεμβρίου δυναμικότητας 137.000 κ.μ. Και βέβαια το ενδιαφέρον για εισαγωγές LNG δεν σταματάει στο 2022.
Σύμφωνα με τον μέχρι σήμερα προγραμματισμό του ΔΕΣΦΑ για το 2023 έχουν δεσμευθεί χρονοθυρίδες αεριοποίησης στη Ρεβυθούσα, φορτίων δυναμικότητας 145.000 κ.μ. το καθένα και συγκεκριμένα 10 από τη «Μυτιληναίος», 5 από την Elpedison και δύο από τη Motor Oil. Τις επόμενες δύο εβδομάδες, εξάλλου, όπως τόνισε η κ. Γκάλι στο περιθώριο των εγκαινίων χθες της νέας υποδομής φόρτωσης βυτιοφόρων σε σημεία χρήσης, θα γεμίσουν προληπτικά οι δεξαμενές της νέας πλωτής δεξαμενής (FSU) στη Ρεβυθούσα προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της χώρας. Το FSU, είπε η κ. Γκάλι, θα λειτουργεί συμπληρωματικά γιατί είναι πιο αποδοτικό οικονομικά να φυλάσσεται το LNG στη δεξαμενή παρά στο FSU, καθώς εκεί όσο μένει το LNG έχει απώλειες.
Οι πρώτοι πελάτες από τη νέα υποδομή που εγκαινιάστηκε χθες, θα είναι η Χαρτοποιία Φθιώτιδας και η γαλακτοβιομηχανία Κολιός στο Κιλκίς, όπου ήδη κατασκευάζονται εγκαταστάσεις αποθήκευσης και αεριοποίησης του LNG, ενώ θα ακολουθήσει έως το τέλος του 2023 η Δυτική Μακεδονία έως ότου ολοκληρωθεί ο αγωγός τροφοδοσίας της περιοχής.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Ρεβυθούσα: Εγκαινιάστηκε ο νέος σταθμός φόρτωσης φορτηγών LNG
Ρεβυθούσα: Γιατί ο σταθμός LNG είναι τόσο σημαντικός για την ενεργειακή μας ασφάλεια
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News