Σε σύγκρουση με τη βιομηχανία των supercars οι κλιματικοί στόχοι της Ευρώπης
Μία συγκεκριμένη αλλαγή στην πράσινη ατζέντα της Ε.Ε. ζητά η Ιταλία και ένα γκρουπ ευρωπαϊκών χωρών: την καθυστέρηση της κατάργησης των μηχανών εσωτερικής καύσης από το 2035 στο 2040.
Η Ιταλία, η οποία φιλοξενεί και μία μεγάλη σειρά από μάρκες supercar, όπως η Ferrari και η Lamborghini, είναι μία από τις πέντε χώρες που ασκούν πίεση για την καθυστέρηση των κανονισμών κατά πέντε χρόνια, σύμφωνα με σχετικό έγγραφο που επικαλείται το Bloomberg.
Ειδικότερα, η Ιταλία, μαζί με την Βουλγαρία, την Σλοβακία, την Πορτογαλία και τη Ρουμανία, ζητούν μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων κατά 90% μέχρι το 2035, ενώ ο στόχος της Ε.Ε. τίθεται στο 100%. Επίσης, οι χώρες αυτές προσπαθούν να εξαιρέσουν από τους κανονισμούς συγκεκριμένες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Ferrari, μέχρι τουλάχιστον το 2036.
«Για εμάς το μηδενικό ανθρακικό αποτύπωμα είναι το βασικό ζήτημα. Δεν πιστεύουμε ότι το να έχουμε μόνο μία λύση για το πρόβλημα των μεταφορών είναι αρκετό. Προτείνουμε να ανοίξει το μενού», έχει τονίσει στο παρελθόν ο Ιταλός υπουργός Ενέργειας, Roberto Cingolani.
Η γειτονική προσπαθεί να μηδενίσει τους ρύπους των μεταφορών στους δρόμους, ενόσω έχει καθυστερήσει σε σχέση με άλλες χώρες της Ε.Ε. και παράλληλα έχεται ισχυρές πιέσεις από την βιομηχανία των supercar. Η Ferrari σχεδιάζει μεν να κυκλοφορήσει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο σε τρία χρόνια, αλλά θα έχει ήδη αργήσει πολύ. Ενδεικτικά, η Porsche άρχισε να πουλά το ηλεκτρικό μοντέλο Taycan το 2019.
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι ευρωβουλευτές υπερψήφισαν πριν από μερικές ημέρες το σχέδιο για μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων από νέα αυτοκίνητα, κάνοντας ουσιαστικά ένα βήμα προς την κατάργηση της ρυπογόνας τεχνολογίας, η οποία είναι θεμελιώδης για την σχετική βιομηχανία επί τουλάχιστον έναν αιώνα.
moneyreview.gr με πληροφορίες από Bloomberg
Διαβάστε επίσης:
Αυτοκίνητα: Ιαπωνικές και γερμανικές μάρκες εμπιστεύονται οι Έλληνες – Θετική στάση στα ηλεκτρικά
Πώς να καίτε λιγότερη βενζίνη: 5 μύθοι και αλήθειες
Αυτό είναι το ακριβότερο αυτοκίνητο του κόσμου – Πουλήθηκε για 135 εκατ. ευρώ
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News