Green Economy Πέμπτη 3/06/2021, 11:02
GREEN ECONOMY

Γιατί επενδύει στα σκουπιδιάρικα ο Ντέιβιντ Μπέκαμ

Γιατί επενδύει στα σκουπιδιάρικα ο Ντέιβιντ Μπέκαμ

Στα χρόνια της ποδοσφαιρικής του δόξας, ο Ντέιβιντ Μπέκαμ κοσμούσε κάθε τόσο τις σελίδες των κουτσομπολίστικων περιοδικών, φωτογραφημένος μέσα σε πανάκριβα αυτοκίνητα. Αυτές τις μέρες, ο πρώην άσσος της Manchester United και της Real Madrid ενδιαφέρεται για μία πολύ διαφορετική κατηγορία αυτοκινήτων: Τα απορριματοφόρα.

Για την ακρίβεια, αγόρασε το 10% της Lunaz, μίας εταιρείας που ξεκίνησε μετατρέποντας κλασικά αυτοκίνητα, όπως Rolls-Royce, Jaguar και Range Rover, σε ηλεκτρικά, αλλά τώρα θέλει να εφαρμόσει την τεχνολογία αυτή σε φορτηγά και εμπορικά αυτοκίνητα.

Γιατί επενδύει στα σκουπιδιάρικα ο Ντέιβιντ Μπέκαμ-1
φωτ.: Lunaz 

Η υπηρεσία της Lunaz δεν είναι φθηνή. Οι τιμές για τη  μετατροπή ενός Range Rover ξεκινούν από τις 245.000 λίρες και για μία Rolls-Royce από στις 350.000 λίρες. Όμως, με δεδομένο ότι οι ηλεκτρικοί κινητήρες καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο από τις παραδοσιακές μηχανές των αυτοκινήτων, η εταιρεία εγκαθιστά σε αυτά τα κλασικά αυτοκίνητα όλα τα έξτρα που μπορεί να θέλουν οι ιδιοκτήτες τους, από κλιματισμό έως ηλεκτρικά παράθυρα, φορτιστές κινητών και τηλεοράσεις.  

Γιατί επενδύει στα σκουπιδιάρικα ο Ντέιβιντ Μπέκαμ-2
φωτ.: Lunaz 

Στην περίπτωση των σκουπιδιάρικων, όμως, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Όπως εξηγεί στον Guardian ο Ντέβιντ Λόρενζ της Lunaz, η μετατροπή ενός ντίζελ φορτηγού (το οποίο σε μερικά χρόνια θα είναι απαγορευμένο στους δρόμους της Βρετανίας) σε ηλεκτρικό είναι περίπου 40% φθηνότερη από την αγορά ενός νέου ντίζελ σκουπιδιάρικου, το οποίο να συμμορφώνεται με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς που ισχύουν στη χώρα. Και βέβαια, το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας την οποία χρειάζεται στη συνέχεια το όχημα για να κινηθεί είναι περίπου το ένα τρίτο σε σχέση με το ντίζελ.

Τα σκουπιδιάρικα αποτελούν ένα ιδανικό παράδειγμα ηλεκτροκίνησης, αφού κάνουν συγκεκριμένες και σύντομες διαδρομές κάθε μέρα, άρα η φόρτισή τους δεν αποτελεί πρόβλημα.

Η Lunaz, που ξεκίνησε τις δραστηριότητές της το 2018 και θα μπορεί σύντομα να μετατρέπει 120 αυτοκίνητα το χρόνο, ελπίζει να έχει φτάσει στην αναβάθμιση 4.000 οχημάτων ετησίως έως το 2028.

Και εάν το κόστος είναι ακόμα απαγορευτικό για τους περισσότερους, ο Λόρενζ εξηγεί ότι η ζήτηση είναι ήδη μεγάλη. Άλλωστε, προβλέπει ότι αυτές οι μετατροπές θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην μετάβαση από τους υδρογονάνθρακες.  «Πρέπει να ξεφύγουμε από τη λογική του ‘απλά αγόρασε ένα καινούργιο’. Υπάρχουν 2 δισεκατομμύρια αυτοκίνητα σε αυτόν τον πλανήτη. Κάθε ένα από αυτά μπορεί να μετατραπεί σε ηλεκτρικό», λέει.

moneyreview.gr με πληροφορίες από Guardian

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News