To dieselgate αναβιώνει – Δικάζεται ο πρώην CEO της Volkswagen
Εννέα χρόνια μετά το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων που συγκλόνισε την Volkswagen, ο άνθρωπος που βρισκόταν στο τιμόνι της μεγαλύτερης ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας τότε, δικάζεται με την κατηγορία της απάτης.
Ο πρώην CEO της VW, Martin Winterkorn, εμφανίστηκε σήμερα σε γερμανικό δικαστήριο για να υπερασπιστεί τον εαυτό του, σε μία δίκη που αναμένεται να κρατήσει 12 μήνες.
Σε βάρος του Winterkorn και άλλων τεσσάρων ατόμων, απαγγέλθηκαν κατηγορίες για απάτη το 2019.
Το λεγόμενο DieselGate προκάλεσε παγκόσμιο σάλο και πυροδότησε την αποχώρηση του Winterkorn από την αυτοκινητοβιομηχανία τον Σεπτέμβριο του 2015, μόλις μερικές ημέρες αφότου έγινε γνωστή η έρευνα που πραγματοποιούσαν οι αμερικανικές αρχές. Η VW έχει πληρώσει πάνω από 30 δισ. ευρώ για το σκάνδαλο.
Και ενώ στις ΗΠΑ, τα πρώην υψηλόβαθμα στελέχη της VW δικάστηκαν και καταδικάστηκαν γρήγορα, η Γερμανία χρειάστηκε χρόνια για να φέρει όσους ενεπλάκησαν στο σκάνδαλο ενώπιον της δικαιοσύνης. Ο Winterkorn αρνείται εξ αρχής ότι γνώριζε για την απάτη.
Ο δικηγόρος του, Felix Dörr, είπε σήμερα στους δημοσιογράφους ότι ο πελάτης του αρνείται τους ισχυρισμούς. Ο Winterkorn θα απευθυνθεί στο δικαστήριο την Τετάρτη.
Ο Winterkorn δικάζεται χωριστά από τους τέσσερις άλλους μάνατζερ, καθώς προβλήματα υγείας δεν του επέτρεπαν να δικαστεί νωρίτερα. Η άλλη δίκη συνεχίζεται από το 2021, με τις ακροάσεις να είναι προγραμματισμένες έως και τον Ιανουάριο του 2025.
Ο Winterkorn δεν κατηγορείται ότι ενεπλάκη στην δημιουργία της τεχνολογίας που έκρυβε τις εκπομπές ρύπων, αλλά μόνο ότι δεν σταμάτησε τη χρήση της όταν έμαθε για την ύπαρξή της. Αυτό επέτρεψε στην VW να πουλήσει 9 εκατ. αυτοκίνητα με το επίμαχο λογισμικό στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ, προκαλώντας συνολική ζημιά 100 εκατ. ευρώ στους πελάτες της.
Επίσης, έχει κατηγορηθεί μαζί και με δύο ακόμα μέλη του δ.σ. γιατί ενημέρωσαν με καθυστέρηση τις αγορές για την απάτη. Ενώ ο πρώην CEO, Herbert Diess και ο πρόεδρος της VW Hans Dieter Pötsch, πέτυχαν συμβιβασμό για την κατηγορία αυτή το 2020, οι σχετικές κατηγορίες σε βάρος του Winterkorn εγκαταλείφθηκαν τον επόμενο χρόνο, καθώς οι εισαγγελείς ήθελαν να δώσουν προτεραιότητα στη δίκη της απάτης.
Η δίκη ξεκίνησε με τους εισαγγελείς ν α περιγράφουν πώς ο Winterkorn έμαθε για πρώτη φορά για την απάτη. Όπως είπαν, έλαβε ένα σημείωμα τον Μάιο του 2014, το οποίο περιελάμβανε πληροφορίες για δοκιμές που έγιναν στις ΗΠΑ, αποκαλύπτοντας ότι οι εκπομπές των αυτοκινήτων ντίζελ της VW ήταν 15 έως 35 φορές υψηλότερες από τα επιτρεπόμενα επίπεδα. Καθώς η κατάσταση στις ΗΠΑ άρχισε να εντείνεται, με την περιβαλλοντική αρχή Carb της Καλιφόρνια να παρεμβαίνει, στελέχη της VW συζήτησαν τις εξελίξεις με τον Winterkorn σε συνάντηση τον Ιούλιο του 2015.
Ένα στέλεχος είπε στον Winterkorn σε τηλεφωνική συνομιλία που είχαν νωρίτερα εκείνη την ημέρα ότι «κοροϊδέψαμε» τις αμερικανικές αρχές. Στο επίμαχο meeting χρησιμοποιήθηκε παρουσίαση με τον χαρακτηριστικό τίτλο «Τι δεν γνωρίζει ακόμα η Carb».
Ο Winterkorn αντιμετωπίζει κατηγορίες και στις ΗΠΑ από το 2018, αλλά καθώς η Γερμανία δεν εκδίδει τους πολίτες της σε χώρες εκτός της Ε.Ε., δεν κινδυνεύει εάν παραμείνει εντός των γερμανικών συνόρων.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Volkswagen: Εξετάζει το ενδεχόμενο να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News