Green Economy Παρασκευή 18/08/2023, 15:44
GREEN ECONOMY

Με «χαμηλές ταχύτητες» οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Με «χαμηλές ταχύτητες» οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα

Υψηλότερο σε σχέση µε πέρυσι, αλλά χαµηλό σε σύγκριση µε την υπόλοιπη Ευρωπαϊκή Ενωση παραµένει στην Ελλάδα το ποσοστό των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων και κυρίως των αµιγώς ηλεκτρικών. Το ποσοστό µάλιστα είναι χαµηλό όχι µόνο σε σχέση µε τις σκανδιναβικές χώρες, που έχουν παράδοση στην ηλεκτροκίνηση και υψηλό κατά κεφαλήν εισόδηµα, αλλά και σε σύγκριση µε νοτιοευρωπαϊκές χώρες, όπως είναι για παράδειγµα η Πορτογαλία (µε το 15,5% των καινούργιων επιβατικών να είναι αµιγώς ηλεκτρικά).

Το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ ακριβά για τα εισοδήµατα στην Ελλάδα, και µάλιστα την τελευταία διετία οι τιµές τους έχουν αυξηθεί περαιτέρω, αποτελεί βασική αιτία του χαµηλού µεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αποδεικνύει αν µη τι άλλο ότι η επιδότηση που χορηγείται δεν επαρκεί. Ακόµη πιο χαµηλά είναι τα µερίδια αγοράς των ηλεκτροκίνητων επαγγελµατικών αυτοκινήτων.

Με «χαμηλές ταχύτητες» οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ελλάδα-1

Σύµφωνα µε τα τελευταία στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσµου Κατασκευαστών Αυτοκινήτου (ACEA), κατά το α΄ εξάµηνο του 2023 το µερίδιο αγοράς των αµιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων (επαναφορτιζ όµενα ηλεκτρικά µε µπαταρία χωρίς κινητήρα εσωτερικής καύσης) ήταν στην Ελλάδα 4,60%, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ενωση το ποσοστό ήταν σχεδόν τριπλάσιο, της τάξεως του 12,90%. Αξίζει πάντως να σηµειωθεί ότι το µερίδιο αγοράς στην Ελλάδα διπλασιάστηκε σε σύγκριση µε το α΄ εξάµηνο του 2022, καθώς πέρυσι ήταν 2,30%, ενώ στην Ε.Ε. κάτω από 10% και συγκεκριµένα 9,90%.

Πολύ χαµηλό –και κυρίως στάσιµο– παραµένει το µερίδιο αγοράς των επαναφορτιζ όµενων υβριδικών αυτοκινήτων, της τάξεως του 5,1%, ενώ στην Ε.Ε. το αντίστοιχο µερίδιο αγοράς υποχώρησε το α΄ εξάµηνο του 2023 σε σύγκριση µε το α΄ εξάµηνο του 2022, σε 7,40% από 8,70%.

Πλέον δηµοφιλή είναι τα υβριδικά ηλεκτρικά, καθώς θεωρούνται πιο αποδοτικά και δεν χρειάζονται φόρτιση. Ωστόσο, οι επιδόσεις τους όσον αφορά τη µείωση κατανάλωσης καυσίµων και εκλυόµενων ρύπων δεν µπορούν να χαρακτηριστούν εντυπωσιακές, αφού στην ουσία βασίζονται σε κινητήρα που καίει βενζίνη ή πετρέλαιο. Το µερίδιο αγοράς τους στις νέες πωλήσεις Ι.Χ. κατά το α΄ εξάµηνο του 2023 ήταν στην Ελλάδα 28,40%, περίπου όσο και πέρυσι (28,30%), ενώ στην Ε.Ε. το αντίστοιχο ποσοστό ήταν φέτος 24,9%, από 23% πέρυσι. Αξίζει να σηµειωθεί ότι πλέον τα υβριδικά ηλεκτρικά αποτελούν τη δεύτερη δηµοφιλέστερη κατηγορία αυτοκινήτων, µετά τα βενζινοκίνητα, κάτι που οφείλεται και στα µοντέλα που παράγουν και πωλούν πλέον οι περισσότερες αυτοκινητο βιοµηχανίες. Τα ντιζελοκίνητα έχουν περάσει πλέον στην τρίτη θέση, µε µερίδιο αγοράς 14,2% στην Ελλάδα και 14,5% στην Ε.Ε.

Κυρίαρχη κατηγορία, µε το µερίδιο αγοράς πάντως να υποχωρεί υπέρ των ηλεκτρικών, είναι αυτή των βενζινοκίνητων οχηµάτων. Κατά το α΄ εξάµηνο του 2023 το 45,10% των καινούργιων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στην Ελλάδα ήταν βενζινοκίνητα.

Διαβάστε επίσης:

«Η Tesla το έκανε σωστά εξ αρχής» – Η λύση στο διαχρονικό πρόβλημα της ηλεκτροκίνησης

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Οι 7 μεγάλοι ανταγωνιστές ενώνουν τις δυνάμεις τους για να φτιάξουν 30.000 φορτιστές

Αύξηση 7,8% στην κυκλοφορία νέων αυτοκινήτων – Η ταξινόμηση της αγοράς

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News