GREEN ECONOMY

Οι Ελληνες αγοράζουν ηλεκτρικά Ι.Χ.: Πόσα αυτοκίνητα πουλά η Tesla

Οι Ελληνες αγοράζουν ηλεκτρικά Ι.Χ.: Πόσα αυτοκίνητα πουλά η Tesla

Σηµαντική άνοδο αναµένεται να εµφανίσουν οι πωλήσεις ηλεκτρικών και ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων φέτος, σύµφωνα µε εκτιµήσεις παραγόντων της αγοράς, αλλά και τη διαχρονική πορεία των ταξινοµήσεων των αυτοκινήτων που δεν στηρίζουν τη λειτουργία τους –τουλάχιστον αποκλειστικά– σε κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ενδεικτικά της διαρκούς ανόδου των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι τα µεγέθη του 2022 της Tesla Greece, της εταιρείας που συνδέεται άµεσα µε τον αµερικανικό όµιλο Tesla του Ελον Μασκ.

Η εταιρεία, που έχει αντικείµενο, όχι µόνο την εµπορική διάθεση των Tesla αλλά και την έρευνα και ανάπτυξη (R&D), αύξησε την περασµένη χρήση τα έσοδα από πωλήσεις κατά 20,4%, σε σύγκριση µε το 2021, σε 34,4 εκατ. ευρώ. Εάν συµπεριληφθεί η συνεισφορά της δραστηριότητας R&D, ο συνολικός κύκλος εργασιών της Tesla Ελλάδας διαµορφώθηκε σε 35,5 εκατ. ευρώ. Λόγω, όµως, του υψηλού κόστους πωληθέντων, που διαµορφώνεται σε περίπου 32 εκατ. ευρώ, τα κέρδη πριν και µετά από φόρους διαµορφώνονται σε 634.000 ευρώ και 362.400 ευρώ αντίστοιχα.

Η Tesla Ελλάδας πραγµατοποίησε τον ∆εκέµβριο του 2020 τις πρώτες 11 πωλήσεις των οµώνυµων οχηµάτων της, αριθµός που εκτοξεύθηκε σε περίπου 606 το 2021 και παρέµεινε σταθερός το 2022. Ωστόσο, η φετινή χρονιά φαίνεται να προδιαγράφεται µία από τις καλύτερες για την εταιρεία, δεδοµένου ότι οι ταξινοµήσεις αυτοκινήτων Tesla το πρώτο πεντάµηνο υπερτριπλασιάστηκαν, συγκριτικά µε το αντίστοιχο διάστηµα του 2022, έχοντας διαµορφωθεί σε 772, σύµφωνα µε τα στοιχεία του Συνδέσµου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων. Η σηµαντική αυτή άνοδος αποδίδεται και στην άµβλυνση των προβληµάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, µε την εταιρεία να εκτιµά ότι τα επόµενα χρόνια θα αυξήσει, ετησίως, κατά µέσον όρο τις πωλήσεις της σε ποσοστό 50%.

Τα ανοδικά, όµως, µεγέθη της Tesla Ελλάδας συµβαδίζουν µε την ευρύτερη αύξηση των πωλήσεων ηλεκτροκίνητων και ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Σύµφωνα µε στοιχεία της ασφαλιστικής εταιρείας Pricefox, βάσει των παραδόσεων µόνο του πρώτου τετραµήνου, το ποσοστό των ηλεκτρικών και plugin υβριδικών αντιστοιχεί στο 5,85% του συνόλου των πωλήσεων. Το ποσοστό αυτό περιοριζόταν στο 0,3% το 2019 και ανήλθε για το σύνολο του 2022 σε 4,7%. Βάσει των ίδιων στοιχείων, το πρώτο τετράµηνο πωλήθηκαν 4.055 υβριδικά και plug-in από 1.880 το αντίστοιχο διάστηµα του 2022 και 6.700 και 2.135 το 2021 και το 2020 αντίστοιχα. Στα πιο ευπώλητα αυτοκίνητα ανήκουν τα Tesla Model Y και 3, µε την πεντάδα να συµπληρώνουν το Volkswagen ID.4, το Fiat 500 και το Volvo XC40.

«Οι πωλήσεις των ηλεκτροκίνητων βαίνουν συνεχώς αυξανόµενες, όχι µόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε ευρωπαϊκό επίπεδο, όπου το πρώτο τρίµηνο της φετινής χρονιάς αυξήθηκαν κατά 20%, σε άνω του 1,1 εκατ. Απαιτούνται βέβαια οι κατάλληλες υποδοµές, όπως σταθµοί φόρτισης, η δηµιουργία των οποίων επιταχύνεται και στην Ελλάδα. Ωστόσο, παρά το αρχικό κόστος αγοράς που είναι υψηλότερο στα ηλεκτροκίνητα, σε σχέση µε τα βενζινοκίνητα, οι δαπάνες συντήρησης είναι πολύ µικρότερες. Υπολογίζεται ότι διαµορφώνονται στην τριετία σε 1.200 ευρώ στα βενζινοκίνητα, ενώ ξεπερνούν ελαφρώς τα 200 ευρώ στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», σηµειώνει στην «Κ» ο διευθύνων σύµβουλος της Pricefox ∆ηµήτρης Τσατίρης.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News