Νέο εργαλείο της Microsoft θα μετράει τη χρήση ενέργειας του Xbox σε πραγματικό χρόνο
Στο συνέδριο προγραμματιστών παιχνιδιών του 2023 στο Σαν Φρανσίσκο, η εταιρεία ανακοίνωσε ένα νέο εργαλείο για προγραμματιστές, που στόχο έχει τη μέτρηση της κατανάλωσης ενέργειας σε πραγματικό χρόνο από τα παιχνίδια Xbox. Η εταιρεία ελπίζει ότι οι κατασκευαστές παιχνιδιών θα αξιοποιήσουν την εργαλειοθήκη για να πειραματιστούν με προσεγγίσεις που μειώνουν την κατανάλωση ενέργειας.
«Με πιθανή εμβέλεια άνω των 3,1 δισ. παικτών παγκοσμίως, οι δημιουργοί παιχνιδιών έχουν αναμφίβολα τη δυνατότητα οι πράξεις τους, να έχουν θετικό αντίκτυπο», ανέφερε η Microsoft, σύμφωνα με το Bloomberg. «Αυτοί οι πόροι έχουν σχεδιαστεί για να επιτρέπουν στους προγραμματιστές να κατανοούν τη χρήση ενέργειας στα παιχνίδια τους και να ενσωματώνουν αποτελεσματικές στρατηγικές, για να συμβάλλουν στη μείωση του περιβαλλοντικού αντίκτυπου των παιχνιδιών».
Περίπου 60 χρόνια μετά το ντεμπούτο του πρώτου βιντεοπαιχνιδιού στον κόσμο, η βιομηχανία έχει εξελιχθεί σε ένα παγκόσμιο μεγαθήριο ύψους 214 δισ. δολαρίων. Με αυτή την ανάπτυξη έρχεται μια αυξημένη περιβαλλοντική επίπτωση — αλλά μπορεί να είναι δύσκολο να ποσοτικοποιηθεί με ακρίβεια, ιδιαίτερα καθώς ποικίλλει πολύ, ανάλογα με τη ρύθμιση της κονσόλας, του παιχνιδιού και του συστήματος.
Ο Benjamin Abraham, υποστηρικτής της απανθρακοποίησης των βιντεοπαιχνιδιών στη συμβουλευτική εταιρεία AfterClimate με έδρα το Σίδνεϊ, αποκαλεί το εργαλείο της Microsoft «πολύ σημαντικό επίτευγμα». «Η πραγματική άμεση μέτρηση και σε πραγματικό χρόνο θα μπορούσε να είναι ένας κρίσιμος παράγοντας για μια ολόκληρη σειρά θετικών παρεμβάσεων για το κλίμα», είπε.
Το κλιματικό αποτύπωμα των βιντεοπαιχνιδιών ξεκινά με τις δεκάδες εκατομμύρια κονσόλες, που κατασκευάζονται κάθε χρόνο και αποστέλλονται σε όλο τον κόσμο. Αλλά και η ίδια η δραστηριότητα μπορεί επίσης να είναι ενεργοβόρα: Σε μία από τις λίγες προσπάθειες αξιολόγησης της κατανάλωσης ενέργειας, μια έρευνα του 2019 υπολόγισε ότι οι Αμερικανοί παίκτες χρησιμοποιούν συλλογικά έως και 34 τεραβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας ετησίως. Αυτό είναι περισσότερο από ό,τι παράγει ο μεγαλύτερος πυρηνικός σταθμός της χώρας, ο σταθμός Palo Verde, σε ένα χρόνο.
Το νέο εργαλείο είναι η πιο πρόσφατη σε μια σειρά προσπαθειών, που κάνουν οι εταιρείες βιντεοπαιχνιδιών για τον μετριασμό των περιβαλλοντικών τους επιπτώσεων. Ο ιαπωνικός όμιλος Nintendo λέει ότι η ζήτηση ενέργειας της κονσόλας Switch είναι η μισή από εκείνη του μοντέλου που κυκλοφόρησε το 2017. Η Sony δήλωσε τον Νοέμβριο ότι το τελευταίο της PlayStation 5 χρησιμοποιεί 17% λιγότερη ενέργεια από το PS4. Και η Microsoft, από την πλευρά της, κυκλοφόρησε την αυτόματη λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας νωρίτερα φέτος για επιλεγμένους χρήστες Xbox, η οποία μειώνει την κατανάλωση ενέργειας, ενώ η κονσόλα είναι απενεργοποιημένη.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Bill Gates: Ο πατέρας με το άρρωστο παιδί και πώς τον κέρδισε η τεχνητή νοημοσύνη
Microsoft: Το 2024 ξεκινά η κατασκευή των data centers στην Ελλάδα