Τι κρίνει το στοίχημα των «πράσινων» αερομεταφορών
Με την κανονικότητα να επανέρχεται, σταδιακά, στις αερομεταφορές, μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, το μεγαλύτερο στοίχημα που καλείται να πετύχει ο κλάδος αφορά την ενεργειακή μετάβαση και την απανθρακοποίηση. Το ζήτημα αυτό έθεσαν επί τάπητος σε ειδική ενότητα του «Greek House Davos» κορυφαία στελέχη της αεροπορικής βιομηχανίας, ο Λουίς Φελίπε Ντε Ολιβέιρα, διευθύνων σύμβουλος του Διεθνούς Συμβουλίου Αερολιμένων (ACI), ο Τζον Χόλαντ-Κέι, Διευθύνων Σύμβουλος του αεροδρομίου Χίθροου στο Λονδίνο, ο Ριχάρδος Λαμπίρης, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και ο Τόμας Ρεναέρτ διευθύνων σύμβουλος του οργανισμού Airlines for Europe.
Όπως εκτίμησαν, η επιβατική κίνηση, πανευρωπαϊκά, βρίσκεται ήδη στο 90% των επιπέδων του 2019 και αναμένεται ότι θα ανακτήσει τα μεγέθη που διέθετε πριν την πανδημία το 2024.
Ο Ριχάρδος Λαμπίρης, τόνισε ότι ποτέ τα τελευταία 50 χρόνια δεν έχουν κληθεί οι αερομεταφορές να αντιμετωπίσουν, ταυτόχρονα, τόσες πολλές προκλήσεις, όπως η Covid-19, η γεωπολιτική αστάθεια, οι πληθωριστικές πιέσεις και η οικονομική επιβράδυνση. Η μακράν πιο σημαντική πρόκληση, όπως πρόσθεσε, σχετίζεται με την αειφόρο ανάπτυξη και την μετάβαση σε νέες καθαρές μορφές ενέργειας.
Σύμφωνα με τον CEO του αεροδρομίου Χίθροου, η απανθρακοποίηση αποτελεί «υπαρξιακή πρόκληση» για τις αερομεταφορές, ενώ οι νέες τεχνολογίες, η αποτελεσματικότερη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας, η βελτίωση της απόδοσης των κινητήρων και τα ελαφρύτερα αεροσκάφη συμβάλλουν, ως ένα βαθμό, στην ενεργειακή μετάβαση. Καταλυτικό, δε, ρόλο για την επίτευξη μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2050 διαδραματίζει η καθολική χρήση Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων (SAFs). Για το σκοπό αυτό απαιτούνται κίνητρα προκειμένου να ενθαρρυνθούν οι επενδύσεις με στόχο τη μαζική παραγωγή SAFs, όπως υπογράμμισε.
Για το διευθύνοντα σύμβουλο του Διεθνούς Συμβουλίου Αερολιμένων, είναι απαραίτητο οι φορείς της αεροπορικής βιομηχανίας να λειτουργήσουν ενιαία, με στόχο την μηδενισμό των εκπομπών CO2, αλλά και τη διασφάλιση της διασυνδεσιμότητας σε προσιτές τιμές.
Ο Τόμας Ρεναέρτ συμπλήρωσε πως η βιωσιμότητα παραμένει υψηλής σημασίας προτεραιότητα για τις ευρωπαϊκές αερομεταφορές. Γι’ αυτό θα πρέπει να αυξηθούν οι επενδύσεις σε βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα, προκειμένου να αυξηθεί η παραγωγή τους, η προμήθειά τους να καταστεί προσιτή οικονομικά και να διευρυνθεί η χρήση τους από το σύνολο των αερομεταφορέων.
Σημειώνεται ότι την εκδήλωση συντόνισε ο Δρ. Κώστας Ιατρού, διευθύνων σύμβουλος του διεθνούς οργανισμού Hermes – Air Transport Organisation.
moneyreview.gr
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News