e-commerce Πέμπτη 9/12/2021, 18:50
E-COMMERCE

Ε-στολίδια και e-δέντρο για τις φετινές γιορτές; Γιατί όχι…

Ε-στολίδια και e-δέντρο για τις φετινές γιορτές; Γιατί όχι…

Τι θα έκανες αν ήξερες ότι μπορείς να αγοράσεις ένα χριστουγεννιάτικο δέντρο από την πολυθρόνα του σαλονιού σου; Ή το νέο άρωμα που είδες στην τηλεόραση από την κουζίνα του σπιτιού σου; Ή τα λαχανικά και τα φρούτα της εβδομάδας, ενώ βρίσκεσαι ξαπλωμένος στο κρεβάτι σου και σκέφτεσαι τι θα μαγειρέψεις;

Μέχρι πριν από λίγα χρόνια, όλα τα παραπάνω θα φάνταζαν ξένα για τον Έλληνα καταναλωτή. Όμως το τελευταίο διάστημα, και ιδίως μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, η ηλεκτρονική αγορά μιας ευρείας γκάμας -άμεσης και μη ανάγκης- αγαθών έχει αρχίσει να προσλαμβάνει μια πολλά υποσχόμενη δυναμική. 

Ο όγκος του ηλεκτρονικού εμπορίου εκτιμάται ότι θα φθάσει φέτος στο μέγεθος – ρεκόρ των 14,4 δισ. ευρώ, καταγράφοντας εντυπωσιακή άνοδο σε σχέση με το 2019, μια εξέλιξη η οποία αν μη τι άλλο είναι συνυφασμένη με την εξέλιξη της Covid-19, η οποία έβαλε για τα καλά στο «παιχνίδι» το e-commerce. 

Όμως, η συγκεκριμένη τάση είχε αρχίσει να διαφαίνεται και πριν το ξέσπασμα της υγειονομικής κρίσης. Ενδεικτικά, κατά τη διάρκεια του 2019, οι ηλεκτρονικές αγορές φαρμάκων και παραφαρμακευτικών σκευασμάτων είχαν αυξηθεί κατά 21%, ρυθμός πολύ υψηλότερος σε σχέση με τις πωλήσεις των αντίστοιχων προϊόντων στα φυσικά φαρμακεία.

Ποια προϊόντα αγοράζουμε ηλεκτρονικά

Με βάσει διάφορες μετρήσεις τόσο της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής όσο και του ELTRUN (Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών), οι Έλληνες επιλέγουμε τις ηλεκτρονικές αγορές κυρίως για τις εξής συναλλαγές:

  • Ταξιδιωτικές υπηρεσίες σε ποσοστό άνω του 80%
  • Διαμονή σε καταλύματα σε ποσοστό άνω του 70%
  • Εξαρτήματα και Περιφερειακός Εξοπλισμός σε ποσοστό άνω του 60%
  • Εισιτήρια σε ποσοστό άνω του 60%
  • Παραγγελία Έτοιμου Φαγητού σε ποσοστό πέριξ του 60%
  • Βιβλία σε ποσοστό πέριξ του 50% 
  • Ηλεκτρονικές Συσκευές σε ποσοστό πέριξ του 50%
  • Προϊόντα Προσωπικής Φροντίδας σε ποσοστό άνω του 40%
  • Βιταμίνες / Συμπληρώματα Διατροφής σε ποσοστό πέριξ του 40%

Την ίδια ώρα, ξοδεύουμε τα περισσότερα χρήματα (μεγαλύτερο ποσοστό σε τζίρο) σε ταξιδιωτικές υπηρεσίες, διαμονή και εισιτήρια, ενώ πραγματοποιούμε τις περισσότερες παραγγελίες (μεγαλύτερο ποσοστό σε αριθμό αγορών) για εισιτήρια, έτοιμο φαγητό και ταξιδιωτικές υπηρεσίες.

Παράλληλα, αυξάνουμε με ραγδαίο ρυθμό (υψηλότερος ρυθμός αύξησης) τις ετήσιες δαπάνες για ηλεκτρονικές αγορές σε έτοιμο φαγητό, εισιτήρια και βιταμίνες – συμπληρώματα διατροφής.

Το άλμα στα e-στολίδια

Λαμβάνοντας υπόψη ότι ήδη διανύουμε την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων, αξίζει να ρίξουμε μια ματιά στα στοιχεία της περσινής περιόδου, τα οποία αποδεικνύουν ότι τα εποχικά προϊόντα δεν ξεφεύγουν από την αλματώδη ανάπτυξη του e-εμπορίου. 

Δέντρα, στολίδια, φώτα ήταν μερικές από τις πιο δημοφιλές ηλεκτρονικές αγορές του Δεκεμβρίου 2020, οι οποίες πλαισιώθηκαν κι από ορισμένα άλλα προϊόντα άνεσης και σπιτιού.. 

Χαρακτηριστικές ήταν οι μεταβολές σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, καθώς -όπως προκύπτει από στοιχεία του eBay- οι e-πωλήσεις για φωτάκια αυξήθηκαν κατά 17%, για αυτοκόλλητα τοίχου κατά 90%, για γιρλάντες κατά 242%, για λοιπά προϊόντα χριστουγεννιάτικης διακόσμησης κατά 142% και για… μαξιλάρια κατά 900%.

Γιατί επιλέγουμε ένα e-κατάστημα

Γιατί, όμως, στρεφόμαστε προς τις ηλεκτρονικές αγορές και το e-εμπόριο; Κι αυτό, ανεξάρτητα της πανδημίας του κορωνοϊού. Τι είναι αυτό που μας προσελκύει περισσότερο και το οποίο «κερδίζει» την επιθυμία για μια βόλτα σ’ ένα φυσικό κατάστημα, για παράδειγμα, της Ερμού.

Η απάντηση, σύμφωνα με το ELTRUN, εδράζεται στα βασικά κριτήρια αγοράς ενός οποιουδήποτε προϊόντος σ’ ένα οποιοδήποτε κατάστημα, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Δηλαδή:

  • Το 71% γιατί βρίσκει καλύτερες τιμές 
  • Το 52% γιατί συγκρίνει καλύτερα τα προϊόντα (τιμή, χαρακτηριστικά)
  • Το 47% γιατί βρίσκει προϊόντα, τα οποία δεν υπάρχουν σε φυσικά καταστήματα
  • Το 41% γιατί βρίσκει νέες προσφορές
  • Το 38% γιατί βρίσκει μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων
  • Το 37% γιατί βρίσκει προϊόντα από το εξωτερικό
  • Το 33% γιατί δεν διαθέτει ελεύθερο χρόνο 

Πράγματα, τα οποία μας έρχονται στο μυαλό, και κάθε φορά που έρχεται η στιγμή να επιλέξουμε τι θα αγοράσουμε, ενώ βρισκόμαστε μπροστά από τα ράφια ενός οποιουδήποτε φυσικού καταστήματος.

Διαβάστε επίσης:

Οι τρεις απόλυτοι κυρίαρχοι στη διαδικτυακή διαφήμιση 

Πώς τα «λαχανικά στο λεπτό» αλλάζουν τη ζωή στις πόλεις

e-εμπόριο: Πώς ωφελεί οικονομία, καταναλωτές και επιχειρήσεις

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News