Business Talk Τρίτη 18/10/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Τα πηγαδάκια στην εκδήλωση για το Ελληνικό και οι πονοκέφαλοι στην οδό Νίκης

Τα πηγαδάκια στην εκδήλωση για το Ελληνικό και οι πονοκέφαλοι στην οδό Νίκης
  • Τους χίλιους έφτασαν οι προσκεκλημένοι στην τελετή εγκαινίων για το Eλληνικό, την οποία η Lamda και οι συνεργάτες της προετοίμαζαν εδώ και πολλές εβδομάδες. Και αν και πολλά πηγαδάκια στο περιθώριο της τελετής είχαν συχνά ως θέμα την ξαφνική ασθένεια του βασικού μετόχου της εταιρείας Σπύρου Λάτση, που δεν του επέτρεψε να παρευρεθεί όπως ήταν προγραμματισμένο, αλλά τόσα μιλούσαν για την αρτιότητα της διοργάνωσης και ειδικά την τεράστια τέντα, η οποία στέγασε ένα τόσο απαιτητικό ακροατήριο. Οι πλέον ενημερωμένοι πάντως κατέγραψαν από νωρίς την παρουσία του μεγάλου γιού του Σπύρου Λάτση, Δρ. Γιάννη Λάτση στα αριστερά του πρωθυπουργού, της Μαργαρίτας Λάτση, αδελφής του Σπύρου και την Μαριάννα Λάτση, στα δεξιά του και του μικρού γιου του στα δεξιά της συζύγου του Κυριάκου Μητσοτάκη, Μαρέβας. Σπάνια, αν όχι μοναδική, η κοινή δημόσια εμφάνιση αυτών των μελών της οικογενείας.

Τα πηγαδάκια στην εκδήλωση για το Ελληνικό και οι πονοκέφαλοι στην οδό Νίκης-1

  • Καλπάζουν οι οικονομικές επιδόσεις της Sunlight που, πρόσφατα, προχώρησε σε μία νέα επένδυση ύψους 40 εκατ. δολαρίων στις ΗΠΑ. Η Sunlight αύξησε το πρώτο φετινό εξάμηνο, ετησίως, κατά 45%, σε περίπου 183 εκατ. ευρώ τον ενοποιημένο κύκλο εργασιών και ενίσχυσε τα κέρδη προ φόρων, χρηματοοικονομικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) κατά 9,2%, στα 14,2 εκατ. ευρώ. Η μεγέθυνσή της γίνεται αντιληπτή, εάν ληφθεί υπόψη ότι για το σύνολο της χρήσης του 2013 ο κύκλος εργασιών ήταν 96 εκατ. ευρώ. Η εταιρεία έχει στο ταμείο της 33,1 εκατ. ευρώ.
  • Τέλος δεν έχουν οι απάτες με τους γνωστούς πενταψήφιους αριθμούς. Το τελευταίο διάστημα ολοένα και περισσότεροι λαμβάνουν ένα SMS από τον αριθμό 54122 με μήνυμα: «Από Κάτια 13: Καλησπέρα, μόλις μπήκα στο chat και βρήκα το ψευδώνυμό σου. Αν επιτρέπεται για τι ψάχνεις και από πού είσαι;». Προφανώς, οι χρήστες κινητής δεν θα πρέπει επ’ ουδενί να απαντούν σε τέτοιου είδους μηνύματα ακόμη κι αν έχουν… μπει σε chat με ψευδώνυμο διότι ανοίγουν την κερκόπορτα των υπέρογκων χρεώσεων. Προσοχή λοιπόν.
  • Πρωτογενές πλεόνασμα αντί για πρόβλεψη για έλλειμμα έδειξαν τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τον Σεπτέμβριο. Γεγονός το οποίο βέβαια δεν προκαλεί πανηγυρισμούς στο οικονομικό επιτελείο, καθώς αποδίδεται σε μεγάλο βαθμό στις προεισπράξεις ΕΝΦΙΑ και των εσόδων από το φόρο εισοδήματος. Για το σύνολο του έτους η εκτίμηση για πρωτογενές έλλειμμα παραμένει στο 1,7% του ΑΕΠ, καθώς, όπως δήλωσε ανώτατο στέλεχος του υπουργείου Οικονομικών τους επόμενους μήνες μέχρι το τέλος του χρόνου θα εγγραφούν σημαντικές δαπάνες από το μέτρα στήριξης έναντι της ενεργειακής κρίσης. 
  • Μιλώντας για τα μέτρα στήριξης, τα συνεχώς μεταβαλλόμενα δεδομένα προκαλούν πονοκέφαλο στο οικονομικό επιτελείο, καθώς με τη μεταβλητότητα που επικρατεί στις αγορές οι υπολογισμοί ανατρέπονται συνεχώς. Για παράδειγμα οι υπολογισμοί για την επιδότηση του φυσικού αερίου έγιναν όταν αυτό ήταν στα 300 ευρώ, τώρα είναι στα 132 ευρώ, αλλά κανείς δεν ξέρει πόσο θα είναι σε 15 ημέρες. Και ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι κάθε μέτρο που σχεδιάζεται θέλει τουλάχιστον ένα μήνα για να εφαρμοστεί, τότε γίνεται κατανοητό ότι οι ασκήσεις επί χάρτου είναι συνεχείς και με πολλούς αστερίσκους. 
  • Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί το σενάριο για την επαναφορά της επιδότησης του πετρελαίου κίνησης που το έβαλε στο τραπέζι ο ίδιος ο πρωθυπουργός, αλλά το μέτρο δεν θα πρέπει να θεωρείται δεδομένο, καθώς θα εξαρτηθεί από την πορεία των διεθνών τιμών. Το πιο πιθανό είναι ότι, αν επανέλθει το μέτρο, θα επανέλθει για ένα δίμηνο, αρχής γινομένης από τον Νοέμβριο. Είναι πάντως συνάρτηση της διεθνούς τιμής του πετρελαίου. Οι αποφάσεις θα ληφθούν μέσα στις επόμενες ημέρες.
  • Μπορεί οι ευρωπαϊκές αερομεταφορές εν γένει να μην έχουν ακόμη ανακάμψει πλήρως σε σχέση με το 2019 όμως, οι καθυστερήσεις των πτήσεων ξεπέρασαν τα επίπεδα σε σχέση με πριν από την πανδημία. Μέχρι δηλαδή, το 2022, οι πτήσεις που καθυστερούσαν μέχρι 15 λεπτά (OTP 15) κυμαίνονταν στην Ευρώπη από 79% έως 85% του συνόλου. Φέτος όμως, οι καθυστερήσεις έως 15 λεπτών, που είναι, ως ένα βαθμό προβλεπόμενες και δεν προκαλούν σοβαρά προβλήματα στην ομαλή ροή των πτήσεων, υποχώρησαν από το 84% αρχές της χρονιάς σε 55% τον Ιούλιο. Και αυξήθηκαν οι μεγαλύτερης διάρκειας καθυστερήσεις…Η μεγάλη έλλειψη προσωπικού στους υπεργολάβους επίγειας εξυπηρέτησης (βαλίτσες, check in, κ.λπ.) και οι απεργίες ανήκουν στις βασικές αιτίες του φαινομένου. Ευτυχώς η Ελλάδα σκοράρει πολύ χαμηλά στη λίστα με τις μεγαλύτερες καθυστερήσεις την Ευρώπη και ακόμα χαμηλότερα στη λίστα με τις χαμένες βαλίτσες.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News