Business Talk Δευτέρα 3/10/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Tα διόδια στην Αττική Οδό και το Real Estate της Εκκλησίας στο Σχιστό 

Tα διόδια στην Αττική Οδό και το Real Estate της Εκκλησίας στο Σχιστό 
  • Προχωρά το σχέδιο του ΤΑΙΠΕΔ για εισαγωγή του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Ήδη έχουν επιλεγεί οι σύμβουλοι που θα προετοιμάσουν το IPO, ενώ όπως σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου, Δημήτρης Πολίτης σε συνέντευξή του στην Καθημερινή της Κυριακής, έχουν ξεκινήσει και οι συζητήσεις με τους υπόλοιπους μετόχους για τις τεχνικές λεπτομέρειες. Σημειώνεται ότι πέρα από το 30% που έχει περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ προς αξιοποίηση, το 25% ελέγχεται από το Υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ), το 45% από την AviAlliance και το 5% από τον όμιλο Κοπελούζου. 
  • «Θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα σε μεγάλο αριθμό εγχώριων και διεθνών επενδυτών να συμμετάσχουν στο success story του, που έπειτα από δύο υγειονομικές κρίσεις ανακάμπτει εντυπωσιακά», είπε ο κ. Πολίτης. «Με τον τρόπο αυτό φιλοδοξούμε να πετύχουμε έναν διττό στόχο: να προσελκύσουμε επενδυτές ενισχύοντας την κεφαλαιαγορά και να δημιουργήσουμε μια επιπλέον πηγή άντλησης κεφαλαίων για τη χρηματοδότηση μελλοντικών επενδύσεων στο αεροδρόμιο». 
  • Η αλήθεια είναι πως η αγορά περιμένει πως και πως ένα μεγάλο IPO όπως αυτό του ΔΑΑ.  «Ο μόνος τρόπος να σπάσεις το αρνητικό αφήγημα που υπάρχει στο ελληνικό χρηματιστήριο είναι οι θετικές εκπλήξεις. Είναι σημαντικό να βρεθεί κάτι με αξία 1-2 δισ. ευρώ που θα μπει στην κεφαλαιοποίηση του ελληνικού Χρηματιστηρίου», είχε πει χαρακτηριστικά  διευθύνων σύμβουλος του Χρηματιστηρίου Αθηνών, Γιάννος Κοντόπουλος πριν από μερικές εβδομάδες σε δημοσιογραφική ενημέρωση.
  • Τις επόμενες ημέρες θα προχωρήσει η αποστολή στα οκτώ υποψήφια σχήματα του σχεδίου της  σύμβασης παραχώρησης της Αττική Οδού, ενώ το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει τις αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών για την τιμολογιακή πολιτική στα διόδια. Όπως είπε ο κ. Πολίτης το ΤΑΙΠΕΔ έχει προτείνει ένα μοντέλο τιμολόγησης που θα διαφοροποιείται ανάλογα με την ώρα χρήσης του άξονα και θα συμβάλει στην αποτελεσματικότερη διαχείριση του κυκλοφοριακού φόρτου. Η υποβολή των οικονομικών προσφορών αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2023. 
  • «Εδώ και αρκετούς μήνες διάφορα δημοσιεύματα μιλούν για τη δημιουργία μιας Α.Ε. με επικεφαλής τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο και στόχο την “αξιοποίηση” 3.000 στρεμμάτων στην περιοχή του Σχιστού. Με επιστολές μας ως Δήμος εκφράσαμε την δυσαρέσκειά μας για το γεγονός ότι η Αρχιεπισκοπή αποφασίζει να ασχοληθεί με το Real Estate και μάλιστα εν κρυπτώ για μια έκταση που είναι δίπλα στα σπίτια μας. Ζητάμε μέσω επιστολών το αυτονόητο. Να μας ενημερώσουν για τα σχέδιά τους για την πόλη μας. Αντί για αυτό μας στάλθηκε η παρακάτω πρόσκληση. Ο Δήμαρχος Κερατσινίου – Δραπετσώνας αντιδρώντας στην έλλειψη σεβασμού στην άποψη της πόλης δεν θα παρευρεθεί στη φιέστα. Τα ερωτήματα που έστω και τώρα οφείλουν η Κυβέρνηση και η Αρχιεπισκοπή να απαντήσουν είναι: Ποια θα είναι τα κριτήρια αξιοποίησης που θέτουν; Το επίπεδο της ποιότητας της ζωής των κατοίκων; Η ανάπτυξη των πόλεων ή το επιχειρηματικό κέρδος; Δυστυχώς, η αρχιεπισκοπή επιλέγει να μας ενημερώσει για τα σχέδιά της μέσα από φιέστες. Επομένως δεν υπάρχει περίπτωση ως Δήμος να μην αντιδράσουμε στα σχέδια που ζητούν να εφαρμόσουν για εμάς, χωρίς εμάς».
  • Τα παραπάνω είχαν δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας στις 13 Σεπτεμβρίου. Λίγες μέρες, μετά, για την ακρίβεια την περασμένη Παρασκευή, ο Δήμαρχος Χρ. Βρεττάκος συναντήθηκε με το Γενικό Διευθυντή της Ε.Κ.Υ.Ο. Αρχιμανδρίτη Δρ Νικόδημο Φαρμάκη ύστερα από πρόσκληση του τελευταίου.  Αλλαγή κλίματος; Ίσως, εάν λάβει κανείς υπόψη ότι την ανακοίνωση της ΕΚΥΟ συνοδεύει φωτογραφία θερμής χειραψίας μεταξύ του ιερωμένου και του δημάρχου. Όπως και το ότι οι δύο άνδρες έχουν προσέξει πώς να τοποθετήσουν τον αντίχειρα, ώστε σημειολογικά να μη φανερώνει επίδειξη ισχύος.
  • Μετά την πώληση του χαρτοφυλακίου έργων ΑΠΕ της θυγατρικής Volterra, οι κατασκευές φέρνουν τα περισσότερα έσοδα στην Άβαξ. Ωστόσο, το πρώτο εξάμηνο-ευτυχώς συγκυριακά κατά την εισηγμένη- η κατασκευαστική δραστηριότητα υπήρξε μειωμένη, συγκριτικά με το ‘α εξάμηνο του 2021. Ο λόγος;  Η έναρξη νέων έργων που έχει αναλάβει το τελευταίο διάστημα ο όμιλος υστέρησε χρονικά σε σχέση με την προγραμματισμένη ολοκλήρωση ορισμένων μεγάλων έργων κυρίως στο εξωτερικό. Ταυτόχρονα, οι μεγάλες αυξήσεις τιμών στα κατασκευαστικά υλικά, τα μεταφορικά έξοδα και τα καύσιμα οδήγησαν σε γενικότερες καθυστερήσεις στην ανάθεση και έναρξη νέων έργων εντός του 2022. Πολλοί φορείς υλοποίησης έργων αναγκάστηκαν να αναθεωρήσουν τους προϋπολογισμούς των προγραμματισμένων έργων και να αναβάλλουν τις διαδικασίες ανάθεσής τους για αρκετούς μήνες, οδηγώντας σε μειωμένη δραστηριότητα στο α’ εξάμηνο του 2022.
  • Επίσης, η επιβάρυνση του κατασκευαστικού κόστους, κυρίως στα έργα του εξωτερικού, οδήγησε σε ζημία σε επίπεδο μεικτού αποτελέσματος. Όλα αυτά όμως, αναμένεται να αντιστραφούν από  τις αρχές του 2023 επειδή ήδη εγκαθίστανται εργοτάξια σε νέα έργα, και προχωρούν οι διαδικασίες για την υπογραφή κι άλλων συμβάσεων σε διαγωνισμούς που έχει μειοδοτήσει ο όμιλος.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

 

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News