Η ελληνο-κινεζική συμφωνία και τα υπόλοιπα deals πριν από την εκπνοή του έτους
- Η χρονιά κλείνει και με ένα ελληνο-κινεζικό deal: Η Orlando-Equity Holding Limited (100% θυγατρική της China Central & Eastern Europe Investment Co-operation Fund II SCS SICAV-SIF), η οποία έχει αναλάβει δεσμεύσεις επένδυσης 800 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ στην Κεντρική και την Νότια Ευρώπη. Διαχειριστής του fund είναι η China-CEE Management και επενδυτικός σύμβουλος του fund είναι η CEE Equity Partners Limited. Η Orlando λοιπόν για να συντομεύουμε τα πράγματα αγοράζει την ελληνική εταιρεία χάρτινων συσκευασιών Paperpack από τον βασικό μέτοχο Ιωάννη Τσουκαρίδη (και την οικογένειά του) όπως και 15 ακόμα μετόχους την εταιρεία σε τιμή (6,66/μετοχή) που αποτιμά την αξία της στα 25 εκατ. Η Orlando έχει αποκτήσει το 90,02% του μετοχικού κεφαλαίου και υποχρεούται στην υποβολή υποχρεωτικής δημόσιας πρότασης. Μετά την ολοκλήρωση της δημόσιας πρότασης, ο Επενδυτής σκοπεύει να ασκήσει το δικαίωμα εξαγοράς (squeeze-out) και να προχωρήσει στη διαγραφή των μετοχών της Εταιρίας από το Χρηματιστήριο Αθηνών.
- Κεφάλι σηκώνει η Trastor, η οποία ολοκλήρωσε ένα ακόμη deal που αφορά την αγορά επταώροφου κτιρίου γραφείων στην οδό Μιχαλακοπούλου 184 και Ραψάνης στην Αθήνα. Το ακίνητο περιήλθε στο χαρτοφυλάκιο της εταιρείας προς 17,1 εκατ. ευρώ, διαθέτοντας συνολική επιφάνεια περίπου 9 χιλ. τ.μ. Μετά και τη συγκεκριμένη συναλλαγή η εταιρεία διαθέτει χαρτοφυλάκιο αξίας 302 εκατ. ευρώ και πλέον στην αγορά περιμένουν ποια θα είναι η επόμενη ΑΕΕΑΠ που θα κάνει την κίνησή της πριν ολοκληρωθεί η χρονιά. Παραδοσιακά πριν εκπνεύσει το έτος, ολοκληρώνονται συμφωνίες.
- Η Μυτιληναίος ανακηρύχτηκε ανάδοχος έργου συνολικού προϋπολογισμού 46 εκατ. ευρώ του ΑΔΜΗΕ στον διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε για την ανακατασκευή του Κέντρου Υπερυψηλών Τάσεων (ΚΥΤ) Κουμουνδούρου. Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε με ηλεκτρονικό πλειστηριασμό και προσφορές υπέβαλαν εκτός από την μειοδότρια Τερνα και Ελεκτρομεκ. Η τιμή κτήσης έργου διαμορφώθηκε στα 45,1 εκατ. ευρώ.
- Οι συνέπειες της πανδημίας στο λιμάνι του Πειραιά είναι ορατές τόσο στη διακίνηση εγχωρίου φορτίου (εισαγωγές και εξαγωγές) όσο και στο φορτίο μεταφόρτωσης. Στον επιβατικό τομέα και ειδικότερα στον τομέα κρουαζιέρας η μείωση επιβατών στο εννεάμηνο έναντι του 2019 ανέρχεται σε 98,8% (από 844.673 σε 10.060) καθώς οι κρουαζιέρες έχουν σταματήσει σχεδόν ολοκληρωτικά. Στην ακτοπλοΐα στο διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου, καταγράφεται μείωση 35,1% στην επιβατική κίνηση (από 13,4 εκατ. σε 8,7 εκατ.) και 16,1% στην διέλευση οχημάτων (από 2,2 εκατ. σε 1,8 εκατ.) σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019. Στην περίοδο του εννιαμήνου στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων καταγράφεται αύξηση 19,4% στο σύνολο φορτίου λόγω αυξημένης διακίνησης φορτίου μεταφόρτωσης (από 259.811 TEU σε 330.418 TEU) αλλά μείωση του εγχωρίου φορτίου κατά 7,8% (από 74.713 σε 68.884 TEU). Στην ίδια εννεάμηνη περίοδο στο car terminal καταγράφηκε μείωση κατά 31,3% (από 307.008 σε 210.930) στο σύνολο του φορτίου καθώς τόσο το εγχώριο (-32,5%) όσο και το φορτίο μεταφόρτωσης μειώθηκαν (-30,8%). Στον τομέα ναυπηγοεπισκευής τα εξυπηρετούμενα πλοία στις δεξαμενές αυξήθηκαν κατά 13% (από 84 σε 95) στο εννεάμηνο έναντι του 2019 και μικρή μείωση (5%) καταγράφηκε στα πλοία στη ΝΕΖ (από 218 σε 207).
- Οι 15 στους 100 μικρομεσαίους επιχειρηματίες ασφυκτιούν από την πανδημία και τα lockdown. Αυτό είναι το botom line της έρευνας της Εθνικής Τράπεζας σε δείγμα 1.000 επιχειρήσεων. Το 15% αυτών περιήλθε και παραμένει σε πολύ δυσχερή κατάσταση. Ειδικότερα τα έντονα προβλήματα ρευστότητας περιορίζονται στο 15% των επιχειρήσεων (έναντι 30% κατά την πρόσφατη τριετία χαμηλής ζήτησης του 2012-2015). Όμως το 45% των ΜμΕ αναγνωρίζει σχετικά χαμηλή επίδραση από την πανδημία έχοντας εξέλθει υγιώς από το πρώτο lockdown ενώ άλλο 40% αντέδρασε αποτελεσματικά (ή/και ενισχύθηκε) μετριάζοντας την αρχικά υψηλή πίεση. Πως εξηγείται αυτό; Η κύρια παράμετρος που εξηγεί την παραπάνω αντοχή είναι τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων από κράτος και τράπεζες που μοιάζουν προσώρας να πέτυχαν να λειτουργήσουν υποστηρικτικά για τα 2/3 του τομέα των ΜμΕ (με το υπόλοιπό 1/3 είτε να μην τα είχε ανάγκη είτε να τα έκρινε ανεπαρκή). Τάδε έφη η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας στην τελευταία Έρευνας Συγκυρίας για τις ΜμΕ.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News