Οι ιαματικές πηγές, η μία προσφορά για το Θριάσιο ΙΙ και η ώρα της Αττικής Οδού
- Nα ξαναβάλουν τα Καμένα Βούρλα σε κεντρικό σημείο του τουριστικού χάρτη της χώρας, και μάλιστα με μία σεζόν δωδεκάμηνης διάρκειας, φιλοδοξούν κυβέρνηση και ΤΑΙΠΕΔ που προκήρυξαν τον διεθνή διαγωνισμό για την ενοικίαση του ακινήτου των 457 στρεμμάτων με τις ιαματικές πηγές συμπεριλαμβανομένου του ξενοδοχείου Γαλήνη στην παραλιακή κωμόπολη. Το ξενοδοχείο σήμερα λειτουργεί ο όμιλος Μήτση ο οποίος αναμένεται και να είναι μεταξύ των βασικών διεκδικητών της νέας παραχώρησης. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες της στήλης ο όμιλος έχει εκπονήσει ένα εκτενές επιχειρηματικό σχέδιο για την ανακαίνιση και αναβάθμιση του ξενοδοχείου αλλά και την περαιτέρω επέκτασή του όπως και την αξιοποίηση των ιαματικών πηγών που περιλαμβάνει το υπό παραχώρηση ακίνητο στο πλαίσιο του ευρύτερου επενδυτικού του προγράμματος. Ωστόσο ο ελληνικός ξενοδοχειακός όμιλος ενδέχεται να έχει ανταγωνισμό.
- Ελληνική τράπεζα-σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ, σε εκτενέστατη έκθεση που συνέταξε για λογαριασμό του προ τετραετίας, τρέχοντας διαδικασία pre-marketing και αξιολόγησης εναλλακτικών προοπτικών ανάπτυξης διαπίστωσε ένα αρχικό υπό προϋποθέσεις ενδιαφέρον από δυο ελληνικές κατασκευαστικές αλλά και από την AGC, που έχει αποκτήσει τον Αστέρα Βουλιαγμένης . Οι μέτοχοι της AGC, έχουν με βάση τα τότε ευρήματα, σχέδια για ανάπτυξη κοινότητας κατοικιών συνταξιούχων (silver economy) στην ευρύτερη περιοχή. Η μελέτη για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ για το συγκεκριμένο χαρτοφυλάκιο των assets στα Καμένα Βούρλα (που περιέχει επιπλέον και το κάμπινγκ και τις ιαματικές πηγές στις Θερμοπύλες) περιέλαβε 80 ακόμα διαφορετικές επιχειρήσεις και επενδυτές. Ένα 58% εκ των 80 απάντησε αρνητικά, συμπεριλαμβανομένων πολλών ανωνύμων εταιρειών επενδύσεων σε ακίνητα και ξένων επενδυτών. Ωστόσο έκτοτε το ΤΑΙΠΕΔ έχει ωριμάσει και μελέτη ΕΣΧΑΔΑ, βάσει της οποίας προβλέπονται οι χρήσεις για ‘’Τουρισμό-Αναψυχή’’ και καθορίζονται ζώνες προστασίας της ιαματικής πηγής.
- Η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού διαδρόμου από την Αλεξανδρούπολη στο Ορμένιο στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και από εκεί στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, έχει καταστήσει την ελληνική λιμενική υποδομή κομβική για σημαντικότατες δραστηριότητες του υπουργείο Αμύνης των ΗΠΑ. Άρματα μάχης, τεθωρακισμένα οχήματα μεταφοράς προσωπικού, ελικόπτερα και άλλα πτητικά μέσα, οπλισμός, εφόδια και προσωπικό προωθούνται πλέον συστηματικά από το διάδρομο συνδυασμένων θαλάσσιων – χερσαίων μεταφορών που έχει δημιουργήσει Ελλάδα. Διάδρομο του οποίου οι υποδομές μάλιστα θα αναβαθμιστούν περαιτέρω, μεταξύ άλλων με το έργο προϋπολογισμού 1,08 δισεκατομμυρίων ευρώ του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την αναβάθμιση της χερσαίας σιδηροδρομικής σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο.
- Έτσι, για τρίτη φορά τους τελευταίους 18 μήνες το γιγαντιαίο αμερικανικό μεταγωγικό η ARC Endurance, που χρησιμοποιούν οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις για τη μεταφορά πολεμικού υλικού στην Ευρώπη, ελλιμενίστηκε την Τρίτη το πρωί στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Έχοντας ξεκινήσει το ταξίδι του πριν δυο εβδομάδες από το λιμάνι του Τσάρλεστον στη Νότια Καρολίνα των ΗΠΑ, εκτελεί υπηρεσίες μεταφοράς στο πλαίσιο της διαρκούς επιχείρησης του Υπουργείο Αμύνης των ΗΠΑ, Atlantic Resolve με την οποία οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις εναλλάσσουν υλικό και προσωπικό που σταθμεύει σε συμμαχικές χώρες. Το μήκους 265 μέτρων και εκτοπίσματος 49.000 τόνων (dwt) πλοίο είναι μακράν το μεγαλύτερο που πιάνει στην Αλεξανδρούπολη μεταφέροντας στρατιωτικό υλικό. Δεν είναι όμως το μόνο. Και άλλα αμερικανικών συμφερόντων ή ναυλώσεως πλοία έχουν δέσει στο λιμάνι στo πλαίσιο της θεσμοθετημένης ελληνοαμερικανικής αμυντικής συνεργασίας (Συμφωνία Αμοιβαίας Αμυντικής Συνεργασίας – MDCA).
- Eνα μόνο σχήμα κατέθεσε προσφορά για την τριακονταετή παραχώρηση της έκτασης εμβαδού 1.450 στρεμμάτων στον Ασπρόπυργο, όπου έχουν αναπτυχθεί εμπορευματικός σιδηροδρομικός σταθμός και σταθμός διαλογής (ΕΣΣΣΔΙ). Πρόκειται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μαζί με την Damco του ομίλου Κοπελούζου, με τις δύο εταιρείες να ποντάρουν δυνατά στις προοπτικές που διαθέτει ο τομέας των Logistics στην Ελλάδα. Η κατασκευαστική περίοδος του Θριασίου ΙΙ διαρκεί 18 μήνες, με τα τεύχη του διαγωνισμού να προβλέπουν εφάπαξ οικονομικό αντάλλαγμα, ύψους κατ’ ελάχιστον 20 εκατ. ευρώ, που θα εισπράξει ο ΟΣΕ ως κύριος του έργου. Ο οργανισμός θα εισπράττει και ετήσιο εγγυημένο αντάλλαγμα (ΕΕΑ) για όλη την περίοδο της παραχώρησης, του οποίου η αξία θα υπολογίζεται ως ποσοστό 60% επί του εκάστοτε ετήσιου μεταβλητού οικονομικού ανταλλάγματος που θα προσδιορίσει κάθε διαγωνιζόμενος στην οικονομική προσφορά του.
- Εντός των επόμενων εικοσιτετραώρων θα ανακοινώσει το ΤΑΙΠΕΔ τα σχήματα που περνούν στη β’ φάση για την παραχώρηση της Αττικής Οδού. Το ενδιαφέρον είναι ιδιαίτερα μεγάλο και δεν θα μπορούσε να γίνει και διαφορετικά, καθώς πρόκειται για «cash cow», για ένα project με ιδιαίτερες αποδόσεις. Υπό το πρίσμα αυτό, δεν αποκλείεται στη β’ φάση του διαγωνισμού να περάσουν και οι οκτώ προκριθέντες στην ‘α φάση. Ενδεικτικό, δε, του ισχυρού ενδιαφέροντος είναι το γεγονός ότι χθες, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης ανέφερε ότι ο διαγωνισμός θα έχει πολλές συμμετοχές. Τις οποίες ούτε το αυξημένο κόστος χρήματος θα καταφέρει να περιορίσει. Κοντός ψαλμός…
- Η Επιτροπής Ανταγωνισμού ανακοίνωσε χθες ότι εγκρίθηκε ομόφωνα η εξαγορά του 45% της ΙΟΝ (και της χονδρεμπορικής εταιρείας κακάο Αφοί Ι. Κωτσιόπουλοι ΑΕ) από την BESPOKE SGA Holdings, το νέο επενδυτικό όχημα του Σπύρου Θεοδωρόπουλου. Η έγκριση ήταν αναμενόμενη. Η είδηση είναι ότι στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για έγκριση της γνωστοποιηθείσας συγκέντρωσης που αφορά στην απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου της ΙΟΝ από την BESPOKE. Τι σημαίνει αυτό; Ότι η option εξαγοράς της πλειοψηφίας των μετοχών της ΙΟΝ θα γίνει οπωσδήποτε και μάλλον γρήγορα. Επιπλέον, ότι οι μέτοχοι μειοψηφίας δεν θα έχουν ουσιαστικά δικαιώματα στην άσκηση διοίκησης στην εταιρεία, π.χ. δικαίωμα αρνησικυρίας.
- Το παλιό κτίριο του ΝΑΤ (Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο) κατάφερε να πουλήσει η Τράπεζα της Ελλάδος και μάλιστα πάνω από την εύλογη αξία, κοντά στα 4,2 εκατ. ευρώ.
- Ευλόγως όλοι αναρωτιούνται πώς ο πληθωρισμός θα επηρεάσει τα εταιρικά αποτελέσματα, την καταναλωτική συμπεριφορά και κατ’ επέκταση τις αποδόσεις των εμπορικών κέντρων. Στην Lamda πάντως, αυτό δεν έχει φανεί: τζίρος και αποτελέσματα αυξάνονται, ενώ τα μισθωτήρια αναπροσαρμόζονται βάσει του πληθωρισμού και οι αυξήσεις μετακυλίονται στους χρήστες. Άλλωστε, ο πληθωρισμός, ευνοεί την τοποθέτηση επενδυτών στα ακίνητα, σε σχέση με τη διατήρηση ρευστότητας σε καταθέσεις.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News