Το ταμείο της σεζόν, η αναμονή για τη Δωδώνη και η «Συνάντηση Κορυφής» στο Ζάππειο
- Με τις πληρότητες των ξενοδοχείων και των πτήσεων για τους επόμενους μήνες να κινούνται σε προ πανδημίας επίπεδα και τη μέση ταξιδιωτική δαπάνη να έχει ενισχυθεί σημαντικά πάνω από την τελευταία πριν την πανδημία σεζόν, πληθαίνουν οι εκτιμήσεις για υπέρβαση των ταξιδιωτικών εισπράξεων φέτος έως και κατά 10% σε σχέση με το 2019.
- Ήδη το δεύτερο τρίμηνο της φετινής χρονιάς ξεκίνησε με τις ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξημένες κατά 20% τον Απρίλιο και τα προκαταρκτικά στοιχεία δείχνουν ότι αντίστοιχα ενισχυμένα θα κινηθούν και τον Μάιο αλλά και τον τρέχοντα μήνα Ιούνιο, αναφέρουν πηγές του κλάδου. Ακόμα πιο έντονη αναμένεται η άνοδος των εισπράξεων κατά το δίμηνο Ιουλίου – Αυγούστου που μαζί με το Σεπτέμβριο τυπικά αντιστοιχούν στο 60% των ετήσιων εισπράξεων.
- Να σημειωθεί πως κατά το πρώτο τρίμηνο κάθε χρονιάς πραγματοποιείται τυπικά τζίρος που αντιστοιχεί μόλις στο 5% του έτους, το δεύτερο τρίμηνο στο 25% του έτους, το τρίτο τρίμηνο το 60% και το τέταρτο τρίμηνο το υπόλοιπο 10%. Έτσι ακόμα και αν έχουμε ήπια επανάκαμψη της πανδημίας από το φθινόπωρο και μετά τα μεγέθη που δείχνουν πως θα καταγραφούν το δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο επαρκούν για να υπερκαλύψουν τόσο τις απώλειες του φετινού πρώτου τριμήνου όσο και της την οποία κάμψη του τέταρτου.
- Φυσικά οι εκτιμήσεις αυτές δεν περιλαμβάνουν τυχόν δυσμενή απρόοπτα γεγονότα. Τούτων λεχθέντων, συνάγεται πως η πρόβλεψη που διατυπώθηκε κατά τη διάρκεια της γενική συνέλευση του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων για νέο ρεκόρ εισπράξεων βρίσκεται κοντά στην πραγματικότητα. Ειδικότερα ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Γιάννης Ρέτσος ανέφερε ότι το 2022 ο τουρισμός «μπορεί να αγγίξει και, γιατί όχι, να ξεπεράσει σε έσοδα το 2019». Ο δε πρώην πρόεδρος του Συνδέσμου, Ανδρέας Ανδρεάδης και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Sani/ Ikos, μίλησε για έσοδα της τάξης ακόμα και των 20 δισεκατομμυρίων.
- Σε εκκρεμότητα παραμένει ο διαγωνισμός για τα «Παγωτά Δωδώνη», παρά το γεγονός ότι αναμένονταν νεότερα από τις πιστώτριες τράπεζες στα μέσα Ιουνίου. Δύο εκ των υποψηφίων με τους οποίους επικοινώνησε η στήλη ανέφεραν ότι δεν υπάρχει καμία εξέλιξη, ενώ έγινε γνωστό ότι δεν συνεχίζονται οι συζητήσεις με τον Δημήτρη Βιντζηλαίο (της Creta Farms) που είχε υποβάλλει προσφορά μαζί με τα Coffee Island. Το καλοκαίρι, όμως, προχωρά και όπως λένε οι υπόλοιποι διεκδικητές η νέα καθυστέρηση υπονομεύει ακόμη περισσότερο το μέλλον της έτσι κι αλλιώς προβληματικής επιχείρησης.
- Εξελίξεις, πάντως, από την άλλη αναμένονται σύντομα για την «Καλλιμάνης». Η συμφωνία εξυγίανσης της εταιρείας υπενθυμίζεται ότι εκδικάστηκε τον Ιανουάριο και αναμένεται η απόφαση του Πρωτοδικείου Αιγίου για να προχωρήσει στις επόμενες κινήσεις ο νέος ιδιοκτήτης που δεν είναι άλλος από την τουρκική Dardanel. Η εταιρεία προφανώς αναμένει έγκριση της συμφωνίας και μάλιστα πριν από λίγο καιρό «έτρεξε» και έρευνα σχετικά με το όνομα της «Καλλιμάνης», την αναγνωρισιμότητα που έχει κ.ο.κ.
- Συνάντηση κορυφής σήμερα το πρωί στο Ζάππειο Μέγαρο. Εκεί θα βρίσκονται ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδος κ. Γιάννης Στουρνάρας, ο υποδιοικητής κ. Θ. Πελαγίδης, η εκτελεστική αντιπρόεδρος της Κομισιόν κυρία Μαργκρέτε Βεστάγκερ. Εκεί θα βρίσκονται και ο υπουργός Ανάπτυξης κι Επενδύσεων κ. Άδωνις Γεωργιάδης και ο πρόεδρος της Επιτροπής Ανταγωνισμού κ. Ιωάννης Λιανός σε μια εκδήλωση που γίνεται στον απόηχο της διαφωνίας των δύο ανδρών για την νέα αντιπρόεδρο της ανεξάρτητης αρχής. Στην εκδήλωση που θα γίνει σήμερα το πρωί στο Ζάππειο θα ανακοινωθεί η δημιουργία ενός νέου διοικητικού πόλου που θα ονομάζεται «Το σπίτι του Ανταγωνισμού και του Καταναλωτή». Θα στεγάζεται σε κτίριο που ανήκε στην ΤτΕ και εκεί θα μετεγκατασταθεί η Επιτροπή Ανταγωνισμού, ο Συνήγορος του Καταναλωτή και άλλες σχετικές υπηρεσίες.
- Στο πλαίσιο του πακέτου «Fit for 55», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει εισηγηθεί την συμπερίληψη των εκπομπών ρύπων των θαλασσίων μεταφορών στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών, στοχεύοντας στη συμβολή της εμπορικής ναυτιλίας στη μείωση των ρύπων εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Ο κανονισμός προβλέπει την επέκταση του πεδίου εφαρμογής του EU ETS σε όλα τα εμπορικά πλοία -ανεξαρτήτως σημαίας- άνω των 5.000 κόρων χωρητικότητας, και έτσι θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στις ευρωπαϊκές λιμενικές δραστηριότητες, καθώς θα πληγούν οι Ευρωπαϊκοί Μεσογειακοί λιμένες της Ελλάδας, της Ιταλίας, της Ισπανίας και της Μάλτας: θα καταστούν νομοτελειακά λιγότερο ανταγωνιστικοί ως κόμβοι (hub ports) έναντι εκείνων στην Τουρκία, Αίγυπτο, Μαρόκο και Ισραήλ, ενώ θα πληγούν και λιμένες της ΕΕ στη Βόρεια Ευρώπη, επ΄ ωφελεία λιμένων της Βαλτικής. Κατά πάσα βεβαιότητα, οι Ναυτιλιακές Εταιρείες Διεθνών Τακτικών Γραμμών θα προβούν στον ανασχεδιασμό των δρομολογίων τους. Με απλά λόγια θα φύγουν από εδώ, προειδοποιεί η Διεθνής Ναυτική Ένωση της Ελλάδας.
- Στην εκ νέου υποβολή του φακέλου για την εξασφάλιση κοινοτικής χρηματοδότησης για το σιδηροδρομικό έργο, ύψους 198 εκατ. ευρώ, μεταξύ Ρίου-Αγίου Διονυσίου, που αποτελεί τμήμα του άξονα «Ρίο – Νέος λιμένας Πάτρας», αναμένεται να προχωρήσει η ΕΡΓΟΣΕ. Κι αυτό επειδή, σύμφωνα με πληροφορίες, η Κομισιόν δεν ενέκρινε το αίτημα για χρηματοδότηση με 168 εκατ. ευρώ του έργου μέσω του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη (Connecting Europe Facility). Το υψηλό κόστος του έργου λόγω και της δαπανηρής λύσης της πλήρους υπογειοποίησης της γραμμής Ρίο – Άγιος Διονύσιος μήκους 6,5 χιλιομέτρων, που αποτελούσε πάγιο αίτημα του Δήμου Πάτρας, φέρεται να αποτελεί το βασικό λόγο για την απόρριψη του αιτήματος της ΕΡΓΟΣΕ.
- Επίσης, η Κομισιόν έλαβε υπόψη το ενδεχόμενο του εκτροχιασμού του χρονοδιαγράμματος του έργου που θα πρέπει να αποπερατωθεί σε 60 μήνες από την ημερομηνία των υπογραφών. Και αυτό λόγω της πιθανότητας εμφάνισης καθυστερήσεων στην ολοκλήρωση των απαιτούμενων απαλλοτριώσεων λόγω αντιδράσεων τοπικών φορέων, αλλά και στην εξασφάλιση αδειοδότησης από την Αρχαιολογική Υπηρεσία. Με τα δεδομένα αυτά, η ΕΡΓΟΣΕ αναμένεται να υποβάλει, εκ νέου, το φάκελο για τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ θα έχει προχωρήσει και ο ανταγωνιστικός διάλογος με τα υποψήφια σχήματα (ΤΕΡΝΑ-Intrakat, Άβαξ-Alstom Transport, Άκτωρ-Μυτιληναίος). Μέσω της διαδικασίας αυτής εκτιμάται ότι θα προσδιοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση για την υλοποίηση του έργου.
- Σε κάθε περίπτωση, οι ευρωπαϊκές αρχές φέρονται να αναγνωρίζουν ότι η σύνδεση με το λιμάνι της Πάτρας, αποτελεί τον τελευταίο κρίκο που λείπει για να ολοκληρωθεί ο σιδηροδρομικός άξονας Αθήνα – Ρίο, φέρνοντας νέες επενδύσεις στις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές και το λιμάνι της Πάτρας.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News