Τα αποκαλυπτήρια του καζίνο στο Ελληνικό και τα 840 μύρια του «μικρού Ελληνικού»
-
Τελικά δεν ήταν μετά μουσικής τα αποκαλυπτήρια της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της Hard Rock για το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο (IRC), όπως είχε συμβεί στην αντίστοιχη εκδήλωση της αμερικανικής εταιρείας το 2019 στο Δημαρχείο Ελληνικού. Κι αυτό παρότι το «παρών» στην εκδήλωση έδωσαν τόσο ο Σάκης Ρουβάς όσο και ο Αντώνης Ρέμος. Μόνο όμως, ως καλεσμένοι και ως άτυποι πρεσβευτές των υψηλών προδιαγραφών μουσικοχορευτικών διοργανώσεων της Hardrock.
- Κατά τ’ άλλα, ο επικεφαλής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Γιώργος Περιστέρης ανέφερε πως το έργο πέρασε από σκαμπανεβάσματα, αγωνίες και στεναχώριες και θα είχε καταρρεύσει εάν δεν υπήρχε μία ελληνική-αφοσιωμένη επιχείρηση να στηρίξει την επένδυση. Ο Άδωνις Γεωργιάδης ανέφερε ότι οι πολέμιοι του Ελληνικού, από την αρχή, ήθελαν να το παρουσιάσουν ως έργο περίκλειστο. «Εμείς ως κυβέρνηση λέγαμε από την αρχή ότι το Ελληνικό αφορά όλο τον ελληνικό λαό που θα φιλοξενεί τα κορυφαία shows της Hardrock». O Jim Allen της Hardrock είπε ότι το project θα διαθέτει πολλά διαφορετικά στοιχεία, όπως κλαμπ, ξενοδοχείο, εστιατόριο και πολλούς συναυλιακούς χώρους.
-
Όσον αφορά τις παρουσίες στην εκδήλωση των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Hardrock, είδαμε εκτός από τον Αδ. Γεωργιάδη, τον Βασίλη Κικίλια, τον Άκη Σκέρτσο, τον Γιάννη Οικονόμου, τον Γιώργο Πατούλη και τον Μπάμπη Χατζηδημητρίου. Αλλά και παράγοντες της επιχειρηματικής ζωής και του τουρισμού, όπως τον Αχιλλέα Κωνσταντακόπουλο.
- Εγκρίθηκε από την Διυπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων η ένταξης στο καθεστώς fast track του project της ανάπτυξης συγκροτήματος ξενοδοχείου, παραθεριστικών κατοικιών και γκολφ σε έκταση 6.000 στρεμμάτων στην Σαρωνίδα προϋπολογισμό 840 εκατομμυρίων ευρώ. Το έργο που «βαφτίστηκε» Saronida Olympos Golf Project και αποκάλυψε πρώτη η Καθημερινή στις 13 Φεβρουαρίου, περιλαμβάνει επίσης σημαντικά ανταποδοτικά έργα στην τοπική κοινωνία συμπεριλαμβανομένων κέντρων υγείας, σχολείων και υποδομών όπως και εκτεταμένη αναδάσωση του ορεινού και ημιορεινού τμήματος της παραθαλάσσιας έκτασης. Προβλέπει ακόμα τουριστικό λιμένα καθώς και εγκαταστάσεις παραγωγής Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Φορέας της επένδυσης είναι η Βήτα Ανάπτυξης Ακινήτων Α.Ε., γνωστή και από την συνεργασία της με τα αραβικών συμφερόντων κεφάλαια που εμπλέκονται στο Project του Αστέρα και στη Μύκονο
- Δυστυχώς δεν είναι η πρώτη ούτε θα είναι, μάλλον, η τελευταία φορά που ακούμε από επιχειρηματίες ότι η ελληνική πολιτεία είναι εξαιρετικά αργή στην προώθηση των αναγκαίων μεγάλων έργων. Αυτό συνέβη στη γενική συνέλευση της ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή κατά την οποία ο Γιώργος Περιστέρης έκανε λόγο για καθυστέρηση 12 χρόνων ως προς τη διαμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου για τα θαλάσσια αιολικά πάρκα. Όπως, δε, σημείωσε το 2009 υπήρχαν τουλάχιστον δέκα σοβαροί ενδιαφερόμενοι για τη δημιουργία αιολικών πάρκων σταθερής θεμελίωσης σε περιοχές των θαλασσών μας που επιτρέπεται η υλοποίηση τέτοιου είδους εγκαταστάσεων.
- «Το 2010 κι ενώ είχαν δρομολογηθεί σημαντικές ιδιωτικές επενδύσεις στα θαλάσσια αιολικά πάρκα από Έλληνες και διεθνείς επενδυτές, που θα είχαν πολλαπλασιαστικά οφέλη για την ελληνική οικονομία και την ελληνική βιομηχανία, με μία ακατανόητη απόφασή της η τότε κυβέρνηση πάγωσε κάθε δραστηριότητα στον τομέα. Βρισκόμαστε σήμερα, 12 χρόνια μετά, ακόμα στο ίδιο σημείο. Κι ακόμα ψάχνουμε να βρούμε το άριστο, σε βάρος αυτού που μπορεί άμεσα να υλοποιηθεί και να φέρει ανάπτυξη και άμεσα οικονομικά οφέλη» σημείωσε.
- Έως και 35% ακριβότερα από πέρσι είναι πλέον τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια για τα ελληνικά νησιά. Μετά από τις αλλεπάλληλες αυξήσεις των διεθνών τιμών του πετρελαίου και τον υπερδιπλασιασμό των τιμών των ναυτιλιακών καυσίμων, οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις προχώρησαν πριν λίγες μέρες σε μία ακόμα αύξηση, την τρίτη μέχρι στιγμής φέτος. Μάλιστα, αν η αυξημένες διεθνές τιμές διατηρηθούν, αναμένεται και μία ακόμα αύξηση στις αρχές Ιουλίου. Ωστόσο το ποσοστό της αύξησης δεν είναι οριζόντιο, διαφοροποιείται δηλαδή ανάλογα με το δρομολόγιο την απόσταση και το αν τα εισιτήρια αφορούν επιβατικά αυτοκίνητα η φορτηγά και επιβάτες. Με αυτά τα δεδομένα πάντως πακέτο εισιτηρίων επιστροφής για μία οικογένεια με αυτοκίνητο και καμπίνα σε νησί που πέρσι κόστιζε € 650 φέτος θα κοστίζει άνω των € 840, εξηγούν ταξιδιωτικοί πράκτορες. Επομένως φέτος στα νησιά μπορεί να χρειαστεί να πάμε κολυμπώντας.
- Την ίδια ώρα το μεταφορικό ισοδύναμο, η επιδότηση που δίνει το Δημόσιο στους νησιώτες και τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη νησιωτική χώρα για τις μεταφορές έχει να καταβληθεί από πέρσι τον Ιούνιο. Θα πρέπει να σημειωθεί επίσης πως στο ίδιο διάστημα, δηλαδή από πέρυσι τέτοια εποχή έως σήμερα, οι τιμές των καυσίμων χαμηλού θείου που υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τα περισσότερα πλοία της ακτοπλοΐας –αυτά που δεν φέρουν πλυντηρίδες θείου ή αλλιώς scrubber- έχουν αυξηθεί από τα επίπεδα των 450 δολαρίων ο μετρικός τόνος σε επίπεδα άνω των 1.300 δολαρίων.
- Σύμφωνα με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, οι οφειλές του Δημοσίου προς τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις για εκτελεσθέντα δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας, τα γνωστά και ως άγονες γραμμές, των προηγούμενων ετών έχουν φτάσει πάλι τα 60 εκατομμύρια ευρώ. Τα 40 εκατομμύρια εξ ’αυτών αφορούν την Άττικα Συμμετοχών.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News