Business Talk Παρασκευή 17/06/2022, 00:01
BUSINESS TALK

H Advent Technologies κάνει πάρτι, Ικτίνος και Beat παλεύουν με τα θηρία

H Advent Technologies κάνει πάρτι, Ικτίνος και Beat παλεύουν με τα θηρία
  • Μια ελληνική startup η Advent Technologies είδε την μετοχή της να απογειώνεται (+170% στο Nasdaq). O λόγος; Η Advent έλαβε επίσημη γνωστοποίηση από την Ελληνική Πολιτεία για την ένταξη του έργου «Green HiPo» στα Σημαντικά Έργα Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (Important Projects of Common European Interest – ΙPCEI) Υδρογόνου που σημαίνει πως η ΕΕ κατά πάσα βεβαιότητα θα ξεκλειδώσει χρηματοδότηση 782,1 εκατ. ευρώ. Η ειδοποίηση έχει σταλεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση, σύμφωνα με τα όσα προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο των IPCEI και εφόσον δοθεί η επίσημη έγκριση από τις Βρυξέλλες θα «ξεκλειδώσει» τα 762 εκατ που θα δοθούν σε ένα διάστημα έξι ετών. 
  • Το «Green HIPo» της Advent είναι ένα από τα πέντε έργα που πρότεινε η Ελλάδα για χρηματοδότηση στο πλαίσιο του προγράμματος ΙPCEI και ένα από τα δύο πρώτα που έλαβαν επίσημη γνωστοποίηση . Σκοπός του «Green HiPo» είναι η δημιουργία μονάδας στην Δυτική Μακεδονία για την ανάπτυξη, των σχεδιασμό και την κατασκευή των κυψελών καυσίμου υψηλής θερμοκρασίας, με σκοπό την παραγωγού ηλεκτρισμού και θερμότητας από «πράσινο» υδρογόνο. H Advent, που γεννήθηκε στην Πάτρα και εδρεύει πλέον στη Μασαχουσέτη παράγει κυψελίδες καυσίμων που μετατρέπουν το υδρογόνο και άλλα ανανεώσιμα καύσιμα σε ηλεκτρική ενέργεια.
  • Συγκρατημένα (sic) απαισιόδοξο είναι το στίγμα που δίνει η Ικτίνος όσον αφορά τις επιπτώσεις από την εκτόξευση του ενεργειακού κόστους στο επιχειρείν. Η μαρμαροβιομηχανία της οικογένεια Χαϊδά αναφέρει χαρακτηριστικά ότι τη «δεδομένη χρονική στιγμή καλούμαστε να διαχειριστούμε, εκτός από τα κατάλοιπα που άφησε η πανδημία, μια νέα κρίση, την ενεργειακή, με ότι αυτό συνεπάγεται για τον τρόπο λειτουργίας κάθε επιχείρησης. Τα κόστη πλέον είναι πολύ υψηλά και η προετοιμασία για την επόμενη μέρα, ακόμη πιο δύσκολη γιατί η εύρεση των εναλλακτικών λύσεων και η κατάρτισή των business plans σχεδόν αλλάζουν μέρα με τη μέρα λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις στην παγκόσμια αγορά».
  • Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δύσκολη για το εμπόριο και τις ελληνικές εξαγωγές, όταν δίπλα στο ενεργειακό κόστος, έχουμε τις υψηλές τιμές σε βασικά αγαθά, καθώς επίσης και την έλλειψη προμήθειας σημαντικών υλικών και ακριβών υπηρεσιών των θαλασσίων μεταφορών. Αυτά σημειώνει το managment της Ικτίνος προσθέτοντας πως «δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι για την εταιρεία μας το 97% της συνολικής παραγωγής μας εξάγεται σε περισσότερες από 90 χώρες διεθνώς και επομένως οι μεταφορές είναι ζωτικής σημασίας για την ομαλή λειτουργία της. Επίσης οι γεωπολιτικές, αλλά και κοινωνικές αναταραχές δημιουργούν και διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα με σοβαρές επιπτώσεις στις εμπορικές μας ροές». Πρόκειται για τη σκληρή πραγματικότητα που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις. Το ζητούμενο βέβαια, είναι, παρά τις δυσκολίες αυτές, να πραγματοποιήσουν τις σωστές κινήσεις, ώστε όταν και αυτό το σύννεφο της κρίσης παρέλθει, να βγουν μπροστά. Δύσκολη άσκηση.
  • «Σε ευχαριστώ Beat για τα χρόνια που περάσαμε μαζί, καλές δουλειές στον ανταγωνισμό». «Δεν φτάνει που μέσω της εφαρμογής δεν έβρισκες ταξί με τίποτα τους τελευταίους μήνες, χθες η Beat έστειλε e-mail ότι από σήμερα χρεώνει 2€ την κλήση ταξί. Απεγκατάσταση και άντε γεια». Κάπως έτσι, υποδέχθηκαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης την ανακοίνωση της Beat για επιβολή χρέωσης προμίσθωσης 2 ευρώ κατά την κλήση ταξί, μέσω της εφαρμογής της. Ίσως, πάντως, η ριψοκίνδυνη αυτή απόφαση της, υπό τον έλεγχο της γερμανικής Daimler, εταιρείας να έχει ζυγιστεί ως ένα βαθμό. Όπως δηλαδή υποστηρίζουν ορισμένοι, η μετατροπή της Beat σε ραδιοταξί και μάλιστα ακριβό, ίσως περιορίσει την ήδη υψηλή ζήτηση που αδυνατεί να ικανοποιήσει η εταιρεία. Ποντάρει δηλαδή, στο ότι η αύξηση του κόστους θα μειώσει μεν την υψηλή ζήτηση, αλλά θα τη διατηρήσει σε τέτοια επίπεδα που θα κρατήσουν κερδοφόρα την ελληνική δραστηριότητα. Συμμαχός της Beat, εξάλλου, είναι το γεγονός ότι το επάγγελμα των ταξί ειναι κλειστό. Τι σημαίνει αυτό; Ότι οι ανταγωνιστικές εφαρμογές “τραβούν” από το ίδιο pool οδηγών/ιδιοκτητών ταξί. Άρα αν η ζήτηση για μετακινήσεις μέσω, για παράδειγμα, της Uber εκτοξευθεί, δεν είναι διόλου βέβαιο ότι η εν λόγω εφαρμογή θα είναι σε θέση να ικανοποιεί την αυξημένη ζήτηση.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News