Business Talk Πέμπτη 16/06/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Τo επιτόκιο του νέου ομολόγου της Lamda και το τέλος εποχής της Beat

Τo επιτόκιο του νέου ομολόγου της Lamda και το τέλος εποχής της Beat
  • Σε νέα ομολογιακή έκδοση ύψους 260 εκατομμυρίων ευρώ προχωράει η Lamda Development. Η παραχωρησιούχος της έκτασης του πρώην αεροδρομίου στο Ελληνικό και λειτουργός μεγάλων εμπορικών κέντρων, έχει ήδη καταθέσει αίτημα έγκρισης ενημερωτικού δελτίου στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς για την έκδοση του εν λόγω ομολόγου. Η συγκεκριμένη έκδοση χαρακτηρίζεται ως « πράσινη » και αναμένεται να χρηματοδοτήσει δράσεις του επενδυτικού της πλάνου βάσει κριτηρίων ESG.

 

  • Η δημόσια προσφορά της έκδοσης της Lamda αναμένεται, εκτός απροόπτου, να γίνει την Πέμπτη 30, Ιουνίου εφόσον μέχρι τότε έχουν ολοκληρωθεί όλες οι σχετικές διαδικασίες. Τα χρεόγραφα, που θα διαπραγματεύονται στην ελληνική χρηματιστηριακή αγορά, απευθύνονται στο ευρύτερο ελληνικό επενδυτικό κοινό και η προώθησή τους θα είναι προσανατολισμένη κατάλληλα για να απευθυνθεί στο λεγόμενο retail. Κύριοι ανάδοχοι και σύμβουλοι της έκδοσης, η οποία θα έχει σύμφωνα με πληροφορίες επταετή διάρκεια, είναι η Τράπεζα Eurobank Α.Ε. και η Τράπεζα Πειραιώς. 

 

  • Η έκδοση αναμένεται να τιμολογηθεί, όπως είθισται, λίγες μέρες πριν την έκδοση δηλαδή στα τέλη Ιουνίου. Παραμένει επί του παρόντος αδιευκρίνιστο σε τι επιτόκιο θα στοχεύσει η Lamda Development. Υπενθυμίζεται ότι πριν από δύο ακριβώς χρόνια και συγκεκριμένα στις αρχές Ιουλίου του 2020 η Lamda Development είχε προχωρήσει στην έκδοση και αλλού ομολόγου με τους ίδιους σύμβουλους, επίσης επταετούς διάρκεια και ύψους 320 εκατομμυρίων ευρώ με ελάχιστο ποσό εγγραφής τα 1.000 ευρώ. Διατίμηση η οποία αναμένεται να είναι ίδια και τώρα. Το κουπόνι είχε οριστεί στο 3,40% ωστόσο το τελευταίο διάστημα οι τίτλοι αυτοί διαπραγματεύονται με απόδοση κοντά στα επίπεδα του 3,7%.

 

  • Στα τέλη Μαΐου φέτος, κατά τη διάρκεια παρουσίασης έργων στο Ελληνικό ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου, ερωτηθείς για την προοπτική έκδοσης νέου ομολόγου είχε αναφέρει ότι η εταιρεία εξετάζει όλα τα ενδεχόμενα προσθέτοντας πως η χρηματοδότηση της πρώτης φάσης του έργου είναι πλήρως εξασφαλισμένη με την αύξηση κεφαλαίου, το ομόλογο και τις συμφωνίες με τις τράπεζες. Είχε όμως επισημάνει και ότι « οφείλουμε να κοιτάμε τις δυνατότητες που έχουμε, για να κάνουμε πάντα το καλύτερο δυνατό. Αν υπάρχει η εκτίμηση ότι του χρόνου θα αυξηθούν τα επιτόκια ίσως να είναι συμφέρον να προχωρήσουμε φέτος σε νέο ομόλογο». Υπενθυμίζεται ότι τον Δεκέμβριο του 2019 η Lamda υλοποίησε και τη μεγαλύτερη αύξηση μετοχικού κεφαλαίου μη τραπεζικού ιδρύματος ύψους 650 εκατομμυρίων ευρώ.

 

  • Φαίνεται ότι η Beat δεν είναι, πια, αυτή που είχαμε, αρχικά, γνωρίσει. Το ελληνικό success story από όταν πέρασε στα γερμανικά χέρια της Daimler έχει υποστεί πολλές αλλαγές. Η πεμπτουσία δηλαδή της εφαρμογής είναι ότι συνδέει τους οδηγούς ταξί με τους επιβάτες, χωρίς μεσάζοντες και κυρίως χωρίς επιπρόσθετο κόστος. Αυτός ήταν και ο λόγος για τον οποίο πολλές εταιρείες ραδιοταξί για να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, κατάργησαν τη σημαία, τη χρέωση προμίσθωσης επειδή μόνο και μόνο καλούσες στο  τηλεφωνικό κέντρο τους για να ζητήσεις ταξί. Δίχως αμφισβήτηση η χρέωση προμίσθωσης είναι νομιμότατη και ανέρχεται σε έως 5,65 ευρώ στην Ελλάδα, όπως αναφέρει και η Beat σε ενημέρωσή της. Ωστόσο, μία νέα υπηρεσία ή ηλεκτρονική εφαρμογή δεν αρκεί μόνο να είναι καινοτόμα, αλλά η επιθυμητή συμβολή της θα πρέπει να περιλαμβάνει και την μείωση του κόστους για τον χρήστη. Όλα αυτά όμως, μάλλον αποτελούν ζητήματα για ρομαντικούς. Από σήμερα το μεσημέρι η Beat θα χρεώνει από 1,92 έως 2 ευρώ την «κλήση» ταξί μέσω της εφαρμογής της.

 

  • Η Beat, που εξαγοράστηκε το 2017 από τη mytaxi, θυγατρική της γερμανικής Daimler, υποστηρίζει, σε ενημέρωσή της, πως από το 2019 η ζήτηση για υπηρεσίες ταξί έχει αυξηθεί κατά 61%. Λόγω της αυξημένης αυτής ζήτησης «είναι δύσκολο για τους οδηγούς να τα βγάλουν πέρα, και παράλληλα να συνεργάζονται με εφαρμογές», σύμφωνα με την Beat. Κατά την εταιρεία, το υψηλό κόστος λειτουργίας ενός ταξί σε συνδυασμό με μια από τις χαμηλότερες τιμές ταξί στην Ευρώπη και τη συνειδητή επιλογή της να αποδίδει φόρους στο ελληνικό κράτος και όχι στο εξωτερικό, καθιστούν αναγκαία την εν λόγω χρέωση. Σύμφωνα με τη Beat, η συγκεκριμένη χρέωση, που εισπράττουν οι οδηγοί, υπήρξε επιβεβλημένη λόγω και της υπέρογκης αύξησης στο κόστος καυσίμων και του υψηλότατου κόστους απόκτησης άδειας».

 

  • Αν πάντως, διαβάσει κανείς πίσω από τις γραμμές όσων αναφέρει η Beat, διαπιστώνει, ίσως, ότι η εταιρεία έχει σκεφτεί καλά προτού επιβάλει το κόστος προμίσθωσης. Η εταιρεία αναφέρει ότι οι εγγεγραμμένοι οδηγοί της ξεπερνούν τους 8.000, με τη ζήτηση να έχει αυξηθεί κατά 64% σε σχέση με το 2021. Φαίνεται, λοιπόν, η εταιρεία να θεωρεί ότι η ζήτηση θα παραμείνει κραταιά παρά τα δύο ευρώ της αύξησης.  Ο καιρός θα δείξει. 

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News