Αναδιαρθρώσεις αλά καρτ και διακοπές για λίγους
- Το νομοσχέδιο του Άδωνι Γεωργιάδη για την εξυγίανση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, το οποίο έχει καταρτισθεί σε συνεργασία με τα υπουργεία οικονομικών και εθνικής άμυνα εξουσιοδοτεί τον υπουργό ανάπτυξης και επενδύσεων να εκπροσωπήσει τον βασικό πιστωτή των Ναυπηγείων Ελευσίνας, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο, στη διαπραγμάτευση για το σχέδιο εξυγίανσης που θα κατατεθεί βάσει του πτωχευτικού νόμου στο αρμόδιο δικαστήριο.
- Το σχέδιο αυτό εκπονείται σε συνεργασία με την ONEX και τη χρηματοδότηση της αμερικανικής DFC και προβλέπει ότι για την επαναλειτουργία των ναυπηγείων θα επενδυθούν άμεσα 100 εκατομμύρια δολάρια σε δεξαμενές, περιβαλλοντική αποκατάσταση και οποιαδήποτε άλλη εργασία χρειάζεται για να ξεκινήσουν τη λειτουργία τους με όλες τις θέσεις εργασίας.
- Οι εργαζόμενοι θα πληρωθούν από την ONEX στο πρώτο στάδιο όλη την προβλεπόμενη από το νόμο αποζημίωση και τα υπόλοιπα χρήματα που έχουν λαμβάνειν από το παρελθόν θα τα πληρωθούν στο μέλλον από τα όποια αμυντικά προγράμματα κλείσουν τα Ναυπηγεία (όχι κατ’ ανάγκη από το Πολεμικό Ναυτικό) αλλά οποιουδήποτε είδους προγράμματα από οποιονδήποτε πελάτη. Δεν προβλέπεται δηλαδή καμία δέσμευση του Πολεμικού Ναυτικού να δώσει υποχρεωτικά κάποιο πρόγραμμα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας. Για την υλοποίηση του σχεδίου απαιτούνται εγκρίσεις από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης και από το αρμόδιο δικαστήριο βάσει του πτωχευτικού νόμου.
- Συνεχίζει να αυξάνεται ο ρυθμός της ανόδου των τιμών των υλικών κατασκευής κτιρίων, με τους επαγγελματίες του κλάδου να εκτιμούν ότι οι αυξήσεις αυτές θα «περάσουν» και στην αγορά, δηλαδή στους μελλοντικούς αγοραστές κατοικιών. Τον Απρίλιο η αύξηση άγγιξε το 11% έναντι του αντίστοιχου περυσινού μήνα, ενώ τον Μάρτιο η ετήσια αύξηση είχε διαμορφωθεί σε 10,2%. Ήδη, όπως αναφέρουν πηγές της αγοράς, το κόστος κατασκευής ενός διαμερίσματος έχει εκτοξευτεί πάνω από 1.600 ευρώ/τ.μ., χωρίς να υπολογίζεται το κόστος του οικοπέδου.
- Πόσο ακριβότερες είναι τελικά φέτος οι διακοπές για Έλληνες και ξένους ομοίως; Είναι ασφαλές να πει κανείς, εξηγεί κορυφαίο στέλεχος φορέα του κλάδου πως οι τιμές σε όλη τη χώρα είναι κατά μέσον όρο 30% ακριβότερες σε σχέση με το 2019. Αύξηση που προέρχεται τόσο από τα ακριβότερα κόστη λειτουργίας των υποδομών φιλοξενίας και μεταφορών, όσο και από την περιορισμένη σχετικά με τη ζήτηση προσφορά διαθέσιμων κλινών και θέσεων.
- Η ίδια η TUI, σε πρόσφατη εσωτερική ενημέρωση των στελεχών της, παραδέχτηκε ότι οι τιμές φέτος για τα πακέτα της είναι περίπου 20% αυξημένες, αποδίδοντας ωστόσο την άνοδο στην προτίμηση των ταξιδιωτών για καλύτερες υποδομές και πρόσθετες υπηρεσίες. Κύκλοι της τουριστικής βιομηχανίας όμως θυμίζουν πως καθώς θα πλησιάζουν οι κυρίως θερινοί μήνες και η προσφορά θα μειώνεται, ενώ η ζήτηση θα παραμένει ισχυρή (λόγω και της τάσης που δημιούργησε η αβεβαιότητα της πανδημίας οι κρατήσεις να γίνονται πιο κοντά στις ημερομηνίες των ταξιδιών), οι τιμές των πακέτων των μεγάλων tour operators θα αυξηθούν περισσότερο σε όλες τις κατηγορίες.
- Πρόσθετα κέρδη, περίπου άνω του 1 δισ. ευρώ, από έσοδα τόκων θα αποδώσει στις ελληνικές τράπεζες η άνοδος του βασικού επιτοκίου της ΕΚΤ κατά 100-150 μονάδες βάσης έως και το 2023, δίνοντας ώθηση στην κερδοφορία, που αποτελεί και το «κλειδί» για την επίτευξη του στόχου για τη διανομή μερίσματος από τη χρήση του 2022 ή του 2023, ανάλογα με την πολιτική που έχει εξαγγείλει κάθε τράπεζα.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News