Η δέσμευση CO2 στην Ελλάδα, η «αναβάθμιση» της Αττικός Ήλιος και οι αυξήσεις που προμηνύονται στα ξενοδοχεία
- Κερδίζουν έδαφος μεταξύ των μεγάλων παραγωγικών επιχειρήσεων που παράγουν εκπομπές άνθρακα οι προτάσεις για υιοθέτηση και χρήση τεχνολογιών δέσμευσης CO2. Μαθαίνουμε λοιπόν πως τις διαθέσιμες τεχνολογίες και λύσεις αξιολογεί και ο όμιλος Mytilineos ο οποίος εδώ και αρκετό καιρό μελετά και τα χρηματοοικονομικά της συγκεκριμένης δραστηριότητας, δηλαδή τη σχέση τους κόστους δέσμευσης και αποθήκευσης C02 με το κόστος των δικαιωμάτων ρύπων , προκειμένου να λάβει τις αποφάσεις του.
- Σε ανάλογη διαδικασία φέρονται να βρίσκονται και άλλοι όμιλοι όπως τα ΕΛΠΕ. η Motor Oil και ο Τιτάν. Οι πληροφορίες αυτές έρχονται λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση του εφοπλιστή Π. Γ. Λιβανού πως εισέρχεται στην διεθνή αγορά δέσμευσης, μεταφοράς και αποθήκευσης διοξειδίου του άνθρακα με στόλο 60 δεξαμενοπλοίων μεταφοράς CO2 που θα ναυπηγήσει αλλά και ένα διεθνές λιμενικό δίκτυο. Τον προηγούμενο μήνα μάθαμε πως με τροπολογία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας άνοιξε ο δρόμος για την αδειοδότηση και υλοποίηση του πρώτου έργου αποθήκευσης δεσμευμένου CO2 στην Ελλάδα, αυτού της Energean στο Πρίνο.
- Αυξημένο κατά 25% έως 30% είναι φέτος το μέσο λειτουργικό κόστος ανά δωμάτιο διανυκτέρευσης των ξενοδοχείων εξαιτίας των ανατιμήσεων σε ενέργεια αλλά και του πληθωρισμού εν γένει. Αυτό ανέφερε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων (ΠΟΞ), Γρηγόρης Τάσιος χθες κατά τη γενική συνέλευση του φορέα προσθέτοντας πως η εν εξελίξει ανάκαμψη των αφίξεων δεν αντανακλάται με αυτόματο τρόπο στην ανάκαμψη των ταμείων των ξενοδοχείων.
- «Είναι παραμορφωτικός ο καθρέπτης των αφίξεων» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Γρ. Τάσιος εξηγώντας ότι αφενός «ένα μεγάλο κομμάτι των αφίξεων χάνεται μέσα στη γκρίζα περιοχή της παραοικονομίας διαμοιρασμού» και αφετέρου «το βαρύ πλήγμα της πανδημίας έχει αφήσει ανοιχτές πληγές που μεταφράζονται σε υποχρεώσεις προς το δημόσιο και τις τράπεζες». Άρα να περιμένουμε και ανάλογες αυξήσεις στις τιμές των δωματίων καταλαβαίνουμε εμείς.
- «Αναβαθμίστηκε» η υπόθεση της Αττικός Ήλιος και των απαιτήσεων της τάξεως των 620 εκατομμυρίων πλέον τόκων που έχει από την Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου καθώς, μετά τις αναφορές σε αυτήν ως δημοσιονομικό ρίσκο σε αλλεπάλληλες εκθέσεις των θεσμών στο πλαίσιο της μεταμνημονιακής εποπτείας, το ζήτημα βρήκε το δρόμο του και στις εαρινές προβλέψεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ελλάδα. Ακούμε πως υπάρχουν δύο σενάρια που τρέχουν παράλληλα και που ενδέχεται να δώσουν λύση. Κανένα από τα δύο δεν αφορά την ανάκτηση του ξενοδοχείου στο Λαγονήσι από το Δημόσιο. Οι επόμενες εβδομάδες ενδέχεται να αποδειχθούν καταλυτικές.
- Ένα νέο δρομολόγιο προσθέτει η Aegean, από τις 26 Ιουνίου, στο δίκτυο των προορισμών της. Η αεροπορική θα συνδέει όλο το χρόνο την Αθήνα με το Αϊντχόφεν με δύο πτήσεις ανά εβδομάδα, επιδιώκοντας να εξυπηρετήσει την αυξημένη ζήτηση για μετακινήσεις από και προς την Ελλάδα από την πέμπτη, βάσει πληθυσμού, μεγαλύτερη πόλη της Ολλανδίας. Στο Αϊντχόφεν η παρουσία των Ελλήνων είναι ισχυρή, ενώ η ζήτηση είναι σημαντική και για μετακινήσεις τουριστών από τη Νότια Ολλανδία προς την Αθήνα και νησιωτικούς προορισμούς. Φέτος, η Aegean συμπληρώνει έξι χρόνια από την έναρξη του δρομολογίου της από την Αθήνα προς το Άμστερνταμ (διεθνές αεροδρόμιο Σχίπχολ).
- Με «προίκα» 50 εκατ. ευρώ έρχεται οσονούπω το Uni.Fund 2. Το Uni.Fund το οποίο δημιουργήθηκε το 2018 έχει συμβάλλει σημαντικά στην ενίσχυση των τεχνοβλαστών (spin-offs) και στη μεταφορά τη έρευνας που γίνεται στα πανεπιστήμια και στα ερευνητικά κέντρα στην εφαρμογή με στόχο στη συνέχεια την εμπορική αξιοποίησή τους. Το σίγουρο είναι ότι κάτι καλό γίνεται πλέον στο πεδίο αυτό και δεν μένει η έρευνα στη θεωρία και «στα χαρτιά».
- Μάλιστα, για τις εφαρμογές και την τεχνολογία που αναπτύσσεται εδώ δείχνουν ενδιαφέρον και ξένες επιχειρήσεις. Όπως πληροφορείται αρμοδίως η στήλη, για τον σταθμό ανεφοδιασμού μικρών οχημάτων υδρογόνου που εγκαινιάστηκε χθες στο ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» και που χρησιμοποιεί πρωτοπόρα παγκοσμίως τεχνολογία, φέρεται να υπάρχει ενδιαφέρον από μεγάλη αυστριακή αρτοβιομηχανία. Η εταιρεία εξετάζει το ενδεχόμενο να εγκαταστήσει τέτοιους σταθμούς για τον ανεφοδιασμό των φορτηγών της.
- Από τη χθεσινή εκδήλωση βγήκε μία ακόμη καλή είδηση. Στις εγκαταστάσεις του «Δημόκριτου» στην Αγία Παρασκευή, στους πρόποδες του Υμηττού, θα κατασκευαστεί νέο υπερσύγχρονο κτίριο 7.500 τ.μ. που θα αποτελέσει τεχνολογικό πάρκο για startups. Στην παρούσα φάση είναι σε εξέλιξη ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News