Business Talk Δευτέρα 16/05/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Οι ελληνικές φαρμακευτικές «πήραν το όπλο τους»

Οι ελληνικές φαρμακευτικές «πήραν το όπλο τους»
  • Συνολικά 14 ελληνικές φαρμακευτικές εταιρείες υπέβαλαν επενδυτικά σχέδια για νέες γραμμές παραγωγής συνολικού προϋπολογισμού 200 εκατ. ευρώ οι οποίες εφόσον υλοποιηθούν, η χώρα αναμένεται να αποκτήσει ακόμα περισσότερη ισχύ στις ευρωπαϊκές και στις διεθνείς αγορές, μεγεθύνοντας έναν ήδη πολλά υποσχόμενο κλάδο. Τα μεγαλύτερα έργα προωθούνται από τις ελληνικές εταιρείες ELPEN, DEMO, Rafarm, Gap, Pharmazac, Unifarma, Winmedica και Medicair. Οι προτάσεις υποβλήθηκαν στο πλαίσιο δράσης που αφορά τον συμψηφισμό της αυτόματης επιστροφής (clawback) με ποσοστά επί των δαπανών έρευνας και ανάπτυξης (Ε&Α) και επενδυτικών σχεδίων των φαρμακευτικών.

 

  • Επιπλέον 40 ελληνικές και πολυεθνικές φαρμακευτικές υπέβαλαν προτάσεις για ένταξη στο πρόγραμμα σχεδίων που αφορούν σε έρευνα και ανάπτυξη, όπως και κλινικές μελέτες, συνολικού προϋπολογισμού 400 εκατομμυρίων. Τα μεγαλύτερα έργα εδώ είναι των ELPEN, DEMO, Pfizer, Bennett, Rafarm, Novartis, Sanofi, Unifarma, Winmedica, Βιανέξ, Novo Nordisk και Merck Sharp & Dohme Ελλάς.

 

  • «Σκοπεύουμε να προχωρήσουμε άμεσα στην εξαγορά ελληνικής εταιρείας συμβούλων μηχανικών, ώστε να ενδυναμώσουμε περαιτέρω το επιτελείο μας εδώ», αποκάλυψε ο Ρενό Μπεζιάντ, διευθύνων σύμβουλος της μονάδας διαχείρισης έργων, αστικών υπηρεσιών και συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα της γαλλικής πολυεθνικής Egis Group. Η Egis Group στην Ελλάδα διεκδικεί τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού σε κοινοπραξία με τα Vauban Infrastructure Partners και DIF Capital Partners, ενώ συμμετέχει και στην κοινοπραξία που ελέγχει τη σημερινή παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού μαζί με την Ελλάκτωρ και την Αβαξ. Επίσης, έχει αναδειχθεί σε κοινοπραξία με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, προτιμητέος επενδυτής για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού με τίμημα της τάξης του 1,5 δισ. ευρώ. Συμμετέχει ακόμη μαζί με το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο KKR στον διαγωνισμό για την απόκτηση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ενώ μαζί με τις Αβαξ και Meridiam διεκδικεί το οδικό έργο του ΒΟΑΚ στην Κρήτη για τον αυτοκινητόδρομο Ηρακλείου-Χανίων. Ενεργή όμως είναι και στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως με το project για υβριδική μονάδα φωτοβολταϊκών και αποθήκευσης ενέργειας στη Λέσβο που αναπτύσσει η Enerstruc.

 

  • Οι επιπτώσεις στην ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας από το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο εξετάστηκαν στην αρμόδια εθνική επιτροπή που συνεδρίασε (με video call) τα προηγούμενα εικοσιτετράωρα με τη συμμετοχή των υπουργείων Εξωτερικών και Εθνικής Άμυνας, των διυλιστηρίων, εταιρειών εμπορίας πετρελαιοειδών και της ΡΑΕ. Τα διυλιστήρια διαβεβαίωσαν ότι έχουν ήδη έρθει σε επαφές με τρίτους προμηθευτές για την υποκατάσταση του ρωσικού πετρελαίου και ότι εάν παρά ταύτα χρειαστεί θα περιορίσουν τις εξαγωγές στις οποίες κατευθύνεται πάνω από το 65% της ελληνικής παραγωγής. Το ζήτημα βεβαίως που έμεινε ανοιχτό είναι αυτό των τιμών: η αγορά μετέφερε στους κυβερνητικούς αξιωματούχος την εκτίμηση για περαιτέρω άνοδο στην περίπτωση που επιβληθούν οι κυρώσεις.

 

  • Να αποκτήσουν ξανά το δικαίωμα να διαπραγματεύονται απευθείας και να συμφωνούν τις κατώτατες αμοιβές στον ιδιωτικό τομέα ζητούν από την κυβέρνηση οι κοινωνικοί εταίροι, εκπρόσωποι των εργαζομένων αλλά και των εργοδοτών. Για την ώρα, βεβαίως, γίνεται η διαπραγμάτευση για την υπογραφή της εθνικής γενικής συλλογικής σύμβασης εργασίας. Την Παρασκευή πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση «σε καλό κλίμα» και ξεκινά τώρα η συγγραφή της.

 

  • Μέχρι τέλους χωρίς να υπολογίσει το κόστος θα φτάσει, ωσότου δικαιωθεί, τον δικαστικό αγώνα κατά της Jumbo η διευθύνουσα σύμβουλος της Skag Πόπη Σκαγιά. Η διαμάχη μεταξύ της ιστορικής εταιρείας, που έχει συνδέσει το όνομά της με το «Super Διεθνές», σχετίζεται με τη φερόμενη αντιγραφή από τη Jumbo, του μπλε τετραδίου.

 

  • Η εταιρεία διεκδικεί ως αποζημίωση το ποσό των 2 εκατ., υποστηρίζοντας ότι η αντιγραφή των προϊόντων της ήταν πολυετής. Ωστόσο, αν και δικαιώθηκε, η δικαιοσύνη επιδίκασε στην Skag ποσό της τάξεως των 6.800 ευρώ. «Θα φτάσουμε την υπόθεση μέχρι τέλους και μέχρι να δικαιωθούμε. Σε παλαιότερη υπόθεση αντιγραφής κλασέρ μας από μικρή εταιρεία το πρόστιμο που είχε επιβληθεί ήταν πολύ μεγαλύτερο -ανερχόταν σε 500 ευρώ ανά τεμάχιο- και μέχρι να αποσυρθούν όλα τα προϊόντα από την αγορά είχε φτάσει συνολικά τα 35.000 ευρώ» αναφέρει. Ήδη πάντως έχει προσφύγει στον Άρειο Πάγο.

 

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News