To «φρεσκάρισμα» του President, οι περιπέτειες της Coca-Cola στη Ρωσία, ο Τσαμάζ και η Super League
- Έχουμε και δημοσιογράφους στο conference call κι αν απαντήσω στο ερώτημά σας, θα γράφουν μόνο γι’αυτό και δεν θα δώσουν προσοχή στα εξαιρετικά αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου. Τάδε έφη, χθες, ο πρόεδρος και CEO του ΟΤΕ Μιχάλης Τσαμάζ σε ερώτηση για το εάν η Cosmote TV θα αποκτήσει τα δικαιώματα μετάδοσης των αγώνων του Ολυμπιακού στη Super League. Εξαιρετική, επικοινωνιακά, απάντηση που απαιτεί ισχυρή επιδεξιότητα στο λέγειν. Για να επανέλθουμε σε κάπως πιο πεζά ζητήματα, το πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου που εξελίσσεται μετά τον Πάσχα στον ΟΤΕ θα αποφέρει ετήσια εξοικονόμηση της τάξεως των 14 εκατ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας δαπάνη της τάξεως των 35 εκατ. ευρώ.
- «Ενισχύουμε κάθε τεκμηριωμένη προσπάθεια που αποσκοπεί σε μια ναυτιλία ακόμη πιο φιλική προς το περιβάλλον, αλλά και διεθνώς ανταγωνιστική» δηλώνει η νέα της Πρόεδρος της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού. «Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δεσμεύεται ότι η ελληνική ναυτιλία, ως παγκόσμιος ηγέτης του κλάδου, θα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή πρωτοβουλιών, ώστε να υιοθετηθούν βιώσιμες πολιτικές προς όφελος της αειφόρου ανάπτυξης, της προστασίας του πλανήτη και της εύρυθμης λειτουργίας του παγκόσμιου οικοσυστήματος» προσθέτει δίνοντας ένα πρώτο στίγμα των προτεραιοτήτων της στην ηγεσία του ισχυρότερου εθνικού ναυτιλιακού φορέα παγκοσμίως.
- Πόσο δύσκολη υπόθεση είναι να «φρεσκαριστεί», να πραγματοποιηθούν εργασίες ελαιοχρωματισμού επί το λογιότερον σε ένα από τα υψηλότερα κτήρια της χώρας; Θα φανεί το προσεχές διάστημα οπότε αναμένεται, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες της στήλης, να πιάσουν δουλειά τα συνεργεία ελαιοχρωματιστών στο κτήριο ύψους 68 μέτρων στους Αμπελόκηπους, όπου φιλοξενείται το President Hotel. Η ιδιοκτήτρια εταιρεία του ξενοδοχείου, η ΓΕΚΕ είχε «τρέξει» το 2019 ένα πρόγραμμα ευρύτερης ανακαίνισης του κτιρίου που κατασκευάστηκε λίγο πριν από τα τέλη της δεκαετίας του 1970, αποτελώντας ορόσημο της κυβιστικής αρχιτεκτονικής. Να υπενθυμίσουμε ότι η ΓΕΚΕ έχει αφαιρέσει τις μετοχές της από το ταμπλό του χρηματιστηρίου και ως αποτέλεσμα δεν είναι γνωστές οι επιδόσεις του ξενοδοχείου για το σύνολο του 2021. Ο χρόνος, σε επίπεδο δημοσιοποίησης οικονομικών μεγεθών, σταμάτησε για το ξενοδοχείο στο τρίτο τρίμηνο του 2021.
- Ανοιχτά όλα τα ενδεχόμενα για την τύχη των δραστηριοτήτων της στη Ρωσία αφήνει η διοίκηση της Coca – Cola HBC η οποία ωστόσο σημειώνει υψηλές επιδόσεις σε όλες τις άλλες αγορές και δεν χρειάζεται έτσι να ανησυχεί ιδιαίτερα για εκεί. Για την ώρα ο όμιλος ανακοίνωσε παύση των επενδύσεών του στη χώρα και εστίαση στα τοπικά σήματα. Ο όμιλος εξετάζει και αξιολογεί όλες τις διαθέσιμες επιλογές και θα υπάρξουν ανακοινώσεις το επόμενο διάστημα. Ακόμη, πάντως, και η εστίαση στα τοπικά σήματα ή τουλάχιστον στα σήματα τα οποία δεν ανήκουν στην The Coca – Cola Company καθιστούν εξαιρετικά δύσκολη τη διατήρηση σε λειτουργία και των 10 εργοστασίων που διαθέτει Coca – Cola HBC στη Ρωσία. Τα τοπικά σήματα που παράγει στη χώρα ο ελληνικός όμιλος είναι τα εξής: χυμοί Dobry, Rich και Moya Semya. Επίσης, η Coca – Cola HBC διαθέτει στη ρωσική αγορά το Monster Energy της αμερικανικής εταιρείας Monster Beverage Corporation.
- Σε ό,τι αφορά τα σήματα της The Coca – Cola Company, αυτά θα συνεχίζουν να κυκλοφορούν μέχρι να τελειώσει το συμπύκνωμα για την παραγωγή τους που είχε παραγγελθεί νωρίτερα και να τελειώσουν τα ήδη έτοιμα προϊόντα. Υπενθυμίζεται ότι στις 8 Μαρτίου 2022 η The Coca – Cola Company ανακοίνωσε ότι αναστέλλει τη δραστηριότητά της στη Ρωσία, κάτι που σημαίνει παύση της παραγωγής και πώλησης των προϊόντων της στη χώρα αυτή από τον εμφιαλωτή της που είναι η Coca – Cola HBC. Στα καλά νέα για τον όμιλο είναι τα θετικά σημάδια για την κατανάλωση στις τουριστικές αγορές, όπως είναι η Ελλάδα και η Ιταλία. Συνολικά, άλλωστε, στο α’ τρίμηνο του 2022 οι πωλήσεις ήταν υψηλότερες κατά 10% σε σύγκριση με αυτές του 2019. Επίσης, η πορεία στην Αίγυπτο, όπου ξεκίνησε να δραστηριοποιείται πριν από λίγο καιρό έχει ξεπεράσει τις προσδοκίες. Ένα άλλο καλό νέο είναι ότι στο σύνολο των αγορών δεν έχει καταγράψει μείωση του όγκου πωλήσεων, λόγω των πληθωριστικών πιέσεων, αλλά η διοίκηση δηλώνει ότι βρίσκεται σε επαγρύπνηση για να κάνει τις απαραίτητες προσαρμογές εάν χρειαστεί.
- Στην αγορά του σερβιριζόμενου καφέ εισήλθε η «Καφεκοπτεία Λουμίδη», δημιουργώντας το Coffee Brew Bar στο κατάστημα που διατηρεί στα Χαυτεία. Πάντως, όσοι ανέμεναν αναβίωση του διάσημου Παταριού που βρισκόταν λίγο πιο πάνω, επί της οδού Σταδίου, μάλλον θα απογοητεύτηκαν. Στην ουσία πρόκειται για υπηρεσία κυρίως καφέ on the go, χωρίς να υπάρχει διακριτή μεγάλη σάλα εντός του καταστήματος. Πάντως, μπορείς να απολαύσεις μέσα από μία ποικιλία καφέδων στη γωνία της Πανεπιστημίου. Το εάν η υπηρεσία του σερβιριζόμενου καφέ θα επεκταθεί και σε άλλα καταστήματα της εταιρείας θα εξαρτηθεί από το πώς θα πάει το πείραμα στο εμβληματικό καφεκοπτείο των Χαυτείων.
- Στη Seafood Εxpo Global, τη μεγαλύτερη εμπορική έκθεση ιχθυηρών και θαλασσινών παγκοσμίως που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ημέρες στη Βαρκελώνη μάθαμε ότι συμμετείχε η μέχρι πρότινος απαξιωμένη Καλλιμάνης. Η είδηση έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς δείχνει ότι η τουρκική Dardanel που έχει αποκτήσει την Καλλιμάνης μάλλον έχει καλά σχέδια. Πάντως, η απόφαση του Πρωτοδικείου Αιγίου για την επικύρωση ή όχι της συμφωνίας εξυγίανσης της «Καλλιμάνης», δεν έχει ακόμη εκδοθεί. Η σχετική αίτηση εκδικάσθηκε στις 18 Ιανουαρίου 2022.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News