Τα δυσεύρετα ταλέντα της πληροφορικής και το «ιερό δισκοπότηρο» των παραχωρήσεων
- Είναι κοινό μυστικό πως δεν υπάρχει ανθρώπινο δυναμικό για να καλύψει τις ανάγκες των εταιρειών πληροφορικής και τεχνολογίας. Πολλές εταιρείες έχουν θέσεις εργασίας για προγραμματιστές και μηχανικούς που παραμένουν συνέχεια ανοιχτές, ειδικά εκείνες που απαιτούν εργαζόμενους με εμπειρία. Ο ανταγωνισμός για την προσέλκυση ταλέντου θα ενταθεί το επόμενο διάστημα καθώς σύμφωνα με πληροφορίες μεγάλη εταιρεία του κλάδου σχεδιάζει να προχωρήσει σε «επιχείρηση σκούπα» ετοιμάζοντας προτάσεις με υψηλές απολαβές, αλλά και signing bonus, στοχεύοντας πλέον σε επαγγελματίες που έχουν ήδη δουλειά και όχι στην «ελεύθερη αγορά».
- Εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες, που θα δουν επισήμως το φως της ημέρας αύριο Πέμπτη το απόγευμα, έξι έως επτά σχήματα πρόκειται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση της Αττικής Οδού. O αυτοκινητόδρομος (του οποίου η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης λήγει τον Οκτώβριο του 2024) θεωρείται «πιεστήριο που τυπώνει ευρώ» και θα προσελκύσει ισχυρό ενδιαφέρον. Τα σπουδαία όμως, θα κριθούν όταν έρθει η ώρα της υποβολής δεσμευτικών προσφορών. Η εμπειρία έχει φανερώσει ότι από την εκδήλωση ενδιαφέροντος έως την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών η διαδρομή είναι μακρά. Τότε πιθανό να δούμε μόλις τέσσερεις υποψηφίους.
- Όσον αφορά το δυνητικό τίμημα που μπορεί να προσελκύσει η παραχώρηση της Αττικής Οδού, κύκλοι της αγοράς εκτιμούν πως θα κυμανθεί μεταξύ 2 και 3 δισεκατομμυρίων ευρώ, ανάλογα με τις συνθήκες που θα επικρατούν και κατά την υποβολή των δεσμευτικών οικονομικών προσφορών, η οποία τοποθετείται στις αρχές του επόμενου έτους.
- Κοινοπραξίες που θα συμμετάσχουν εκτός συγκλονιστικού απροόπτου στον διαγωνισμό είναι κατά πληροφορίες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – First Sentier, η Ακτωρ – Αβαξ-Ardian, η Μυτιληναίος – Vinci και η Κοπελούζος – Macquarie, με την αγορά να θεωρεί πιθανή και τη συμμετοχή της Intrakat στο τελευταίο σχήμα. Δεν αποκλείεται βέβαια να υπάρξουν ανατροπές μέχρι την τελική προθεσμία υποβολής των φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος όσον αφορά στις συνθέσεις. Στους ενδιαφερόμενους ανήκουν και η ισπανική Roadis, η Archirodon, το αμερικανικό fund KKR, η ισπανική Abertis, η πορτογαλική Brisa, η ιταλική Autostrade, το αμερικανικό DIG Capital Partners και το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο PSP.
- Μια πρώτη εκτίμηση για την ισχύ και την προετοιμασία των σχημάτων που θα εκδηλώσουν ενδιαφέρον θα προκύψει από το ποια εξ αυτών συνεργάζονται ήδη με Traffic Consultants, δηλαδή ειδικούς διαχείρισης κυκλοφορίας και συγκοινωνιολόγους. Οι ίδιες πηγές εξηγούν πως η Αττική Οδός που θα αναλάβει ο νέος παραχωρησιούχος «δεν είναι η Αττική Οδός που γνωρίζουμε, αφού τα επόμενα χρόνια θα ολοκληρωθούν οι τρεις προεκτάσεις της, οι οποίες είτε έχουν ήδη δημοπρατηθεί, όπως της Κύμης, είτε πρόκειται να δημοπρατηθούν ως δημόσια έργα, όπως αυτές προς Λαύριο και από την Περιφερειακή Υμηττού προς το Ελληνικό».
- Και κάπου εδώ κρύβεται και το μυστικό: για να ολοκληρωθεί η σύμβαση παραχώρησης επί της οποίας θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές έχει ακόμα πολλά σημαντικά θέματα ανοιχτά με ένα εκ των βασικών, το κατά πόσον θα υπάρχει δικαίωμα αύξησης των διοδίων, υπό ποιους όρους, σε τι εύρος και ποια χρονική στιγμή.
- Με την απαλοιφή της έμφασης γνώμης, που υπήρχε για πολλά χρόνια στο πιστοποιητικό ελέγχου των Ορκωτών Λογιστών – Ελεγκτών, για ουσιώδη αβεβαιότητα σχετικά με την συνέχιση της οικονομικής δραστηριότητάς της έκλεισε η χρήση του 2021 για τον όμιλο Ευρωσύμβουλοι. Η εισηγμένη εταιρεία Πληροφορικής σημειώνει, σε ανακοίνωσή της, για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2021, ότι καταγράφεται ποσοτική αλλά και η ποιοτική βελτίωση βασικών οικονομικών δεικτών, με την Ευρωσύμβουλοι να κάνει λόγο για «θετική δυναμική με μονιμότερα χαρακτηριστικά».
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News