Business Talk Παρασκευή 4/02/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Στα διακόσια μέτρα από το Cappana

Στα διακόσια μέτρα από το Cappana
  • Στο παλιό γνώριμό κτήριό της στο Κολωνάκι επέστρεψε η J.P. Morgan Chase που εξαγόρασε το 49% της Viva Wallet αποτιμώντας το 100% της κοντά στα 1,8 δισ. ευρώ. Όπως λοιπόν πληροφορείται η στήλη, ο τραπεζικός κολοσσός μίσθωσε, πριν από λίγο καιρό, τον δεύτερο όροφο των 160 τ.μ. και τον τρίτο των 129 τ.μ. του κτηρίου της οδού Χάριτος 3. Πόσο ενοίκιο θα πληρώνει η J.P. Morgan Chase; 31 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο, σύμφωνα με όσα αναφέρουν καλά πληροφορημένες πηγές. Χαλάλι του όμως: βρίσκεται μόλις 224 μέτρα από το Capanna και το Malconi’s, 82 μέτρα από το Codice Blue και 118 μέτρα από την Πλατεία (μία είναι η Πλατεία). Όσο για τα κεντρικά των ελληνικών τραπεζών, είναι όλα, και της ΤτΕ μαζί, μισό χιλιομετράκι κατηφορίτσα.
  • Η τράπεζα θα πληρώνει περί τα 14 χιλ. ευρώ το μήνα για τα 290 τ.μ. που θα χρησιμοποιεί. Καταλάβατε πως αναβαίνουν τα νοίκια; Μμ; Πρόκειται για ενοίκιο που πολλοί θα ζήλευαν, εάν λάβει κανείς υπόψη ότι «στα βιβλία» καλά γραφεία με θέσεις στάθμευσης στο Κολωνάκι ενοικιάζονται από 13 έως 15 ευρώ ανά τετραγωνικό. Ωστόσο, για κολοσσούς, όπως η J.P. Morgan Chase, η ελληνική αγορά παραμένει από τις φθηνότερες διεθνώς και τα 14 χιλ. ενοίκιο είναι χαμηλό ποσό. Για παράδειγμα, στην κοντινή μας Λεμεσό άλλη αμερικανική εταιρεία νοίκιασε γραφεία σε ουρανοξύστη προς 35 ευρώ ανά τ.μ. Εκτός των άλλων, ένα είναι το βασικό συμπέρασμα. Ότι οι ξένες επενδύσεις κινούν ολόκληρη την αγορά.
  • Σημειωτέον ότι η τράπεζα βρισκόταν στη Χάριτος για πολλά χρόνια, μετακόμισε για κάποιο διάστημα και επέστρεψε δυναμικά ως αναμενόταν μετά το deal με τη Viva Wallet. Και μαθαίνουμε πως έπεται συνέχεια π.χ. στις αναδοχές κρατικών ομολόγων ή στα transactions κρατικών συμφερόντων οντοτήτων. Fair enough: Μας στηρίζουν, να τους στηρίξουμε.
  • Με τις αποφάσεις των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και της κυβέρνησης για την επιλογή του προμηθευτή των κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού αλλά και την έγκριση του σχεδίου εξυγίανσης που προβλέπει σημαντική απομείωση των απαιτήσεων του Πολεμικού Ναυτικού και μακροπρόθεσμη ρύθμιση των υπολοίπων υποχρεώσεων προς το Δημόσιο, συνδέεται πλέον ανοικτά η ανάταξη των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Αυτό έγινε σαφές χθες κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που συνδιοργάνωσαν η ONEX, η οποία ελέγχει πλέον την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου των Ναυπηγείων και επιδιώκει δικαστική επικύρωση σχεδίου εξυγίανσης, και η ιταλική Fincantieri η οποία διατηρεί κοινοπραξία με την αμερικανική Lockheed Martin και ενδιαφέρεται να αναλάβει το πρόγραμμα των κορβετών.
  • Στην ομιλία του στην εν λόγο εκδήλωση ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, ανέφερε χαρακτηριστικά πως «είμαστε πραγματικά ένα βήμα πριν από το τέλος μιας μεγάλης Οδύσσειας. Πράγματι, η Ernst & Young έχει φτιάξει ένα σχέδιο εξυγίανσης ικανό να κατατεθεί στην ελληνική δικαιοσύνη. Το σχέδιο αυτό έχει κατατεθεί στον βασικό πιστωτή των Ναυπηγείων Ελευσίνας που είναι το Πολεμικό μας Ναυτικό. Το Πολεμικό μας Ναυτικό και το Υπουργείο Άμυνας έχουν δεσμευτεί να εγκρίνουν το σχέδιο αυτό μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου. Μετά από αυτό ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση μιας συνεργασίας πολυεπίπεδης – μετά από την έγκριση της δικαστικής απόφασης – που θα επιτρέπει την επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας».
  • Δήλωσε δε ο Άδωνις Γεωργιάδης «εξαιρετικά υπερήφανος που ένας όμιλος του βεληνεκούς της Fincantieri αποφασίζει να επενδύσει στην Ελλάδα» προσθέτοντας πως «δεν χρειάζεται να πείσουμε κανέναν γιατί το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό έχει και θα έχει μεγάλες ανάγκες ναυπηγήσεων και επιδιορθώσεων». Μίλησε δε για « λειτουργία των ναυπηγείων Ελευσίνας, στα οποία θα υπάρχει φυσικά η ελληνική σημαία, η σημαία της φίλης χώρας Ιταλίας, η σημαία της Ευρωπαϊκής Ένωσης και η σημαία των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής, που δια της ONEX και της DFC (σ.σ. κρατική αναπτυξιακή τράπεζα των ΗΠΑ που θα χρηματοδοτήσει υπο προϋποθέσεις την ONEX) συμμετέχει στο εγχείρημα».
  • Λίγες μέρες νωρίτερα σε κοινή ανακοίνωση τους, ΟΝΕΧ και Fincantieri ανέφεραν πως «οι δύο όμιλοι εξετάζουν την από κοινού ανάπτυξη έργων ναυπήγησης και επισκευής πλοίων, μεγάλο μέρος των οποίων θα πραγματοποιείται στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στα ONEX Elefsis Shipyards, που θα απευθύνονται και στη διεθνή αγορά πέραν της Ελληνικής, με έμφαση στην πρόσφατη υποβολή επίσημης πρότασης στην Ελληνική Κυβέρνηση από την Fincantieri S.p.A. για την από κοινού υλοποίηση του προγράμματος προμήθειας των νέων κορβετών του Πολεμικού Ναυτικού στα ONEX Elefsis Shipyards -με την επένδυση σε δημιουργία γραμμής παραγωγής καθολικής κατασκευής πλοίων αυτής της κατηγορίας». Εσείς τι καταλαβαίνετε;

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News