Business Talk Πέμπτη 20/01/2022, 00:01
BUSINESS TALK

Το έργο των 235 εκατ. ευρώ, τα σχέδια της TUI και η κρουαζιέρα

Το έργο των 235 εκατ. ευρώ, τα σχέδια της TUI και η κρουαζιέρα
  • Άνευ απροόπτου σήμερα αναμένεται να έχουμε την εκδήλωση ενδιαφέροντος για την κατασκευή του εξωτερικού υδροδοτικού συστήματος της Αθήνας. Δεν πρόκειται για μικρό έργο, καθώς ο προϋπολογισμό του, της τάξεως των 235 εκατ. ευρώ, είναι ικανός για να προσελκύσει τους μεγάλους παίκτες των κατασκευών. Ουσιαστικά, ο ανάδοχος θα αναλάβει τη συντήρηση και λειτουργία του δικτύου μεταφοράς νερού από τον Εύηνο, τον Μόρνο, την Υλίκη και τον Μαραθώνα στις εγκαταστάσεις της ΕΥΔΑΠ. Μένει να φανεί εάν η ΕΥΔΑΠ θα διεκδικήσει το project, κάτι που φαίνεται να είναι σε θέση να πράξει ύστερα από την πρόσφατη αλλαγή του καταστατικού της.
  • Να πούμε για την ιστορία ότι από το 1999, όταν η ΕΥΔΑΠ διαχωρίστηκε σε δύο «κομμάτια», η ΕΥΔΑΠ Α.Ε. ανέλαβε το «εσωτερικό» υδροδοτικό δίκτυο της Αττικής (ξεκινά από τα διυλιστήρια νερού), ενώ η «υποδομή», δηλαδή οι ταμιευτήρες νερού Μόρνου, Ευήνου, Υλίκης και Μαραθώνα, τα δίκτυα μεταφοράς του νερού στην Αθήνα και τα κατά τόπους αντλιοστάσια, έμεινε στο Δημόσιο, στην ΕΥΔΑΠ Παγίων. Τη συντήρηση της υποδομής αυτής είχε αναλάβει η ΕΥΔΑΠ Α.Ε., με βάση 20ετή σύμβαση που είχαν υπογράψει οι δύο πλευρές, με το κόστος να υπολογίζεται τα τελευταία χρόνια σε περίπου 26 εκατ. ευρώ ετησίως.
  • Στη δημιουργία κοινού φορέα που θα αξιολογεί και θα προωθεί επενδυτικά σχέδια για την μετατροπή της Ρόδου σε πλήρως βιώσιμο τουριστικό προορισμό, προχωρούν η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και η γερμανική Tour Operator TUI Group. Η πρωτοβουλία τέλει υπό την αιγίδα του Γραφείου του Πρωθυπουργού ο οποίος και είχε χθες Τετάρτη τηλεδιάσκεψη με τον διευθύνοντα σύμβουλο του γερμανικού τουριστικού οργανισμού Fritz Joussen κατά την οποία ο τελευταίος του παρουσίασε την πρωτοβουλία οποία αναπτύσσει από κοινού με τον περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργο Χατζημάρκο. «Πέρυσι 1,5 εκατομμύριο πελάτες της TUI επισκέφθηκαν την Ελλάδα» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου μιλώντας με τον πρωθυπουργό, προσθέτοντας ότι «ήδη για φέτος πιστεύουμε ότι θα υπερβούμε τα προ κρίσης επίπεδα. Άρα ο σχεδιασμός μας για το τρέχον έτος αφορά 3 εκατομμύρια πελάτες της TUI στην Ελλάδα». «Πιστεύουμε ότι η Ελλάδα θα ξεπεράσει τα προ κρίσης επίπεδα και θα αποτελέσει έναν από τους κερδισμένους της υγειονομικής κρίσης» σημείωσε ο Fritz Joussen, ενώ υπογράμμισε ότι τα μέτρα προστασίας που κατάρτισε και ενεργοποίησε η Ελλάδα κατά τη διάρκεια της πανδημίας αποτέλεσαν κρίσιμο στήριγμα για τον τουρισμό.
  • Τα επενδυτικά σχέδια που θα υποβάλλονται προς αξιολόγηση από τον νέο φορέα, εφόσον εγκριθούν θα χρηματοδοτούνται από ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία αλλά και εθνικούς πόρους και βέβαια και από ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό των επενδυτών. Τα έξοδα για την λειτουργία του φορέα που φέρει την επωνυμία «The Rhodes Co-Lab Sustainable Destination» θα καλυφθούν μεταξύ άλλων και από ίδιους πόρους της TUI Group αλλά και του TUI Care Foundation. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η δημιουργία ενός μοντέλου βιώσιμου τουρισμού του μέλλοντος η οποία θα μπορεί ως εμπειρία να μεταφερθεί και σε άλλους προορισμούς στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς, αναφέρουν πηγές που συμμετέχουν σε αυτήν.
  • Η υλοποίηση αυτού του στόχου θα βασιστεί σε τέσσερις πυλώνες:

ο ένας αφορά επενδυτικά σχέδια για την ανάπτυξη και χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, διαχείρισης υδάτων και βιώσιμων μεταφορών. Ο δεύτερος αφορά τη διαχείριση των αποβλήτων και την δημιουργία και προαγωγή προμηθευτών για τουριστικές δραστηριότητες που ακολουθούν πρακτικές βιωσιμότητας. Ο τρίτος άξονας αφορά στον επανασχεδιασμό του ίδιου του τουριστικού προϊόντος και των υπηρεσιών, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας αλλά και την ανάπτυξη της τοπικής επιχειρηματικότητας με παράλληλη ενεργοποίηση των νέων μέσα από την εκπαίδευση και την αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους. Τέταρτον, επενδυτικά σχέδια θα αξιολογηθούν και για την αναδάσωση και ανάκτηση γης, την διατήρηση και επαναφορά της φυσικής βιοποικιλότητας αλλά και την θαλάσσια και παράκτια προστασία του περιβάλλοντος.

  • Παρατηρώντας κάνεις τα νούμερα της κρουαζιέρας δεν μπορεί παρά να μην διαπιστώσει πως κάτι γίνεται στη Θεσσαλονίκη: Την ώρα που οι αφίξεις πλοίων και επισκεπτών κατέρρευσαν κατακόρυφα λόγω της πανδημίας στην Θεσσαλονίκη βλέπουμε τα εξής: Συγκρίνοντας το 2021 με το  2019 οι επιβάτες υπερδιπλασιάστηκαν (+142%) και το λιμάνι της συμπρωτεύουσας από από την 26η θέση στον αριθμό επιβατών το 2019 βρέθηκε στην 14η το 2021, ενώ στον αριθμό αφίξεων από την 36η βρέθηκε στην 18η. Μαθαίνουμε δε πως για το 2022, έχουν ήδη επιβεβαιωθεί δεκάδες αφίξεις από 11 διαφορετικές εταιρείες κρουαζιέρας με 15 διαφορετικά κρουαζιερόπλοια, οι οποίες θα ξεκινήσουν στις 5 Φεβρουαρίου, νωρίτερα από κάθε άλλη φορά. Το δε 55% των αφίξεων της κρουαζιέρας του 2022 θα είναι αφίξεις homeport (30 αφίξεις homeport). Δηλαδή το λιμάνι διεκδικεί πλέον μια σοβαρή θέση στο χάρτη της ελληνικής και όχι μόνον κρουαζιέρας.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News