Οι αγκωνιές στο Ελληνικό, το θρίλερ στη ΛΑΡΚΟ και το Βατερλό της κρουαζιέρας
- Πλησιάζει η ώρα της ανάθεσης του πρώτου μεγάλου έργου στην έκταση του πρώην αεροδρόμιο στο Ελληνικό από την LAMDA Development και το θερμόμετρο στην κατασκευαστική αγορά ανεβαίνει. Υπενθυμίζεται πως επτά όμιλοι, κάποιοι σε κοινοπραξίες, έχουν καταθέσει προσφορά για τα πρώτα, βασικά έργα υποδομής προϋπολογισμού που προσεγγίζει τα 300 εκατ. Οι ανακοινώσεις αναμένονται στα τέλη αυτού του μήνα ή στις αρχές του επόμενου και με δεδομένο πως στην Ελλάδα πολλές κουβέντες για πολλά έργα γίνονται αλλά ακόμα λίγα έχουν ανατεθεί, το ενδιαφέρον και αυξημένο είναι και πέφτουν και αγκωνιές…
- Επόμενο έργο που συγκεντρώνει το ενδιαφέρον (και τις αγκωνιές) είναι η επιλογή του κατασκευαστή για τον Πύργο της Μαρίνας. Για το μόνο έργο που δεν υπάρχει αγωνία είναι για το καζίνο, γιατί αυτό όλοι ξέρουμε πως θα το κατασκευάσει η ΓΕΚ Τερνα. Πρέπει όμως πρώτα να περάσει η σύμβαση από τη Βουλή (αλήθεια πότε θα γίνει αυτό;) και μετά να οριστικοποιηθούν και τα ποσοστά μεταξύ της ΓΕΚ Τέρνα και της Hard Rock στην μεταξύ τους κοινοπραξία Inspire Athens, που θα αναπτύξει το καζίνο. Αυτό θα γίνει (τυπικά τουλάχιστον διότι καταρχήν συμφωνία υπάρχει), αφού τελειώσει και η ψηφοφορία στη Βουλή.
- Με βιντεοκλήση θα γίνει τελικά η συνάντηση του πρωθυπουργού με τον διευθύνοντα σύμβουλο της TUI Group Friedrich Joussen καθώς τα θετικά αποτελέσματα σε ορισμένα covid τεστ μελών της αποστολής που επρόκειτο να ταξιδέψει σήμερα στην Ελλάδα άλλαξαν τα σχέδια. Τον γερμανικό τουριστικό οργανισμό θα εκπροσωπήσουν εδώ άλλα υψηλόβαθμα στελέχη. Θυμίζουμε πως η TUI αποκτά ρόλο συμβούλου της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου στα προγράμματα για την τουριστική ανάπτυξη της Ρόδου. Ο ρόλος της TUI στο κοινό σχήμα με την Περιφέρεια αφορά «στην τεχνογνωσία και εμπειρία την οποία διαθέτει για να συναξιολογεί επενδυτικές προτάσεις βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης που θα χρηματοδοτηθούν από ευρωπαϊκά και εθνικά κονδύλια με στόχο να μετατρέψουν το νησί σε πρότυπο του τουρισμού του μέλλοντος στην Ευρώπη αλλά και παγκοσμίως» αναφέρουν πηγές που συμμετέχουν στις σχετικές εξελίξεις.
- Στα λόγια και μόνον ανέκαμψε η κρουαζιέρα το 2021 που δεν αναμένεται να επανέλθει στα προ τη πανδημίας επίπεδα για πολύ πολύ καιρό ακόμα, λόγω της φύσης της δραστηριότητας και της εύλογης ανησυχίας του κόσμου να κλειστεί μέσα σε ένα πλοίο με τόσους πολλούς ακόμα ανθρώπους, ανεξάρτητα από πρωτόκολλα και ελέγχους.
- Έτσι στα χαρτιά φαίνεται πως το 2021 η αύξηση στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια σε σχέση με το 2020 ανήλθε σε 732% (1.957 προσεγγίσεις σε λιμάνια) και στους επιβάτες σε 1.750% (1.316.662 αφιξοναχωρήησεις από αυτά). Όμως με έτος αναφοράς το 2019, η κίνηση στα κρουαζιερόπλοια κινήθηκε μόλις στο 49,2% ενώ στους επιβάτες ήταν ακομα χαμηλότερη στο 23,7%. Και πάλι καλά λένε κάποιοι βεβαίως.
- Στον αριθμό αφίξεων κρουαζιερόπλοιων στις πρώτες θέσεις σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος που δημοσιεύτηκαν χθες, βρέθηκαν, με τη σειρά, ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Σαντορίνη, το Κατάκολο και το Ηράκλειο. Στον αριθμό επιβατών προηγούνται η Κέρκυρα, ο Πειραιάς, η Μύκονος, η Ρόδος, το Κατάκολο, το Ηράκλειο και η Σαντορίνη.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News