Τα assets της Εκκλησίας, οι επαφές στο Λονδίνο, η «αποκάλυψη» της κρουαζιέρας
- Ενδιαφέρον έχουν οι τροποποιήσεις στις οποίες προχώρησε, πρόσφατα, η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος σε δύο κανονισμούς που αφορούν τον οργανισμό της Εκκλησιαστικής Κεντρικής Υπηρεσίας Οικονομικών (Ε.Κ.Υ.Ο.) της Εκκλησίας της Ελλάδος και την αξιοποίηση των ακινήτων της. Ας αρχίσουμε από το τελευταίο. Βάσει λοιπόν, των πρόσφατων αλλαγών προβλέπεται ότι τα εκκλησιαστικά ακίνητα και κινητά assets εκμισθώνονται με ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό, κατά τον οποίο κάθε ενδιαφερόμενος δύναται να υποβάλει προσφορά κατόπιν προκήρυξης εντός προθεσμίας τουλάχιστον 20 ημερών από τη δημοσίευση της προκήρυξης όταν η εκτιμώμενη μισθωτική αξία υπερβαίνει τις 5.000 ευρώ ανά asset.
- Εάν όμως, τα περιουσιακά στοιχεία ξεπερνούν σε αξία τις 5.000 ευρώ, τότε πραγματοποιείται κλειστός διαγωνισμός όπου συμμετέχουν μόνο οι ενδιαφερόμενοι εξ αυτών που προεπιλέγονται από την Εκκλησία της Ελλάδος. Κι αν τα ακίνητα ή κινητά περιουσιακά στοιχεία έχουν αξία από 2.500 έως 5.000 ευρώ ο διαγωνισμός είναι κλειστός. Κατ’ εξαίρεση, η Εκκλησία της Ελλάδος δύναται να προβαίνει στη διαδικασία της εκμισθώσεως χωρίς διαγωνισμό κατόπιν διαπραγμάτευσης με ενδιαφερόμενους, οι οποίοι εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους είτε κατόπιν έρευνας αγοράς της Ε.Κ.Υ.Ο. (με δημόσια ανοικτή ή κλειστή πρόσκληση ενδιαφέροντος) είτε κατόπιν λήψεως αιτημάτων υποβαλλομένων από έναν ή περισσότερους ενδιαφερόμενους. Αυτό ισχύει όταν το ενοίκιο είναι χαμηλότερο από 2.500 ευρώ.
- Όσον αφορά την Εκκλησιαστική Κεντρική Υπηρεσίας Οικονομικών της Εκκλησίας της Ελλάδος προβλέπεται αυξημένη πλειοψηφία από τα 4 εκ των 5 μελών της διοικούσας επιτροπής (βάσει του παλαιότερου κανονισμού απαιτούνταν 3 ψήφοι) για δικαιοπραξίες ή παροχή εξουσιοδοτήσεων για αγορά / πώληση assets κτλ αξίας άνω των 100 χιλ. ευρώ. Οι αλλαγές αυτές φαίνεται ότι θα κάνουν πιο εύκολα τα deals στο εκκλησιαστικό real estate και όχι μόνο. Οψόμεθα.
- Εκτός από τις εξαιρετικές κατά γενική ομολογία επαφές στο Λονδίνο του πρωθυπουργού με τους εδρεύοντες στην Βρετανία επιχειρηματίες και επενδυτές στα μέσα της εβδομάδας, ο διευθυντής του οικονομικού του γραφείου, Αλέξης Πατέλης είχε συνάντηση με διαχειριστές κεφαλαίων που τοποθετούνται ως επί το πλείστον σε ομόλογα και μετοχές. Την συνάντηση διοργάνωσε η Bank of America σε εστιατόριο του Λονδίνου. Το κλίμα ήταν και σε αυτή την περίπτωση ιδιαίτερα θετικό. Μάλιστα σύμφωνα με πληροφορίες που έγιναν γνωστές αργότερα, μετά την Deutsche Bank, που έπειτα από αρκετά χρόνια άνοιξε εκ νέου γραφεία στην Ελλάδα, έρχονται τρεις ακόμα μεγάλες επενδυτικές τράπεζες με κάποιες να διευρύνουν περαιτέρω την υπάρχουσα παρουσία τους.
- Ήρθε η ώρα και η Costamare, σύμφωνα με τους όρους του από 12.05.2021 Κοινού Ομολογιακού Δανείου της θα πληρώσει το πρώτο της τοκομερίδιο για το ναυτιλιακό της χρεόγραφο: η ημερομηνία προσδιορισμού (record date) των δικαιούχων τόκου του ΚΟΔ για την πρώτη Περίοδο Εκτοκισμού, ήτοι από 25.05.2021 έως 25.11.2021, είναι η Τετάρτη 24 Νοεμβρίου 2021. Έτσι από την Τρίτη 23 Νοεμβρίου 2021 (ex-coupon date) οι ομολογίες αυτές θα είναι διαπραγματεύσιμες στο Χρηματιστήριο Αθηνών χωρίς το δικαίωμα είσπραξης του πρώτου τοκομεριδίου. Το μικτό ποσό που θα αποδώσει σε αυτή τη φάση ανέρχεται στο 1,387 εκατομμύρια ευρώ.
- Η ανάκαμψη της βιομηχανίας κρουαζιέρας εν μέσω της πανδημίας του Covid αποκαλύπτεται σε δεδομένα που συγκέντρωσε η Marine Traffic, η παγκόσμια πλατφόρμα παρακολούθησης πλοίων για τις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στα λιμάνια της Μεσογείου, για τους μήνες Σεπτέμβριο-Οκτώβριο, για το 2019, 2020 και 2021. Αυτή είναι μια που η δραστηριότητα τους κλάδου παραδοσιακά κορυφώνεται και φτάνει στο τέλος της. Οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων σε λιμάνια της Μεσογείου, τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο, τα έτη 2019, 2020 και 2021 ανήλθαν το 2019 συνολικά σε 2.410. Για το δίμηνο του 2020 οι αφίξεις κατέρρευσαν στις 315, αλλά για τον Σεπτέμβριο-Οκτώβριο 2021 ανέκαμψαν στις 1.526. Στις 7 Νοεμβρίου υπήρχαν 201 ενεργά κρουαζιερόπλοια παγκοσμίως, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2020 υπήρχαν 220 ενεργά κρουαζιερόπλοια και το 2019 ήταν 199. Την ίδια ημέρα, υπήρχαν 19 ενεργά κρουαζιερόπλοια στην Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο, έναντι 16 το 2020 και εννέα το 2019. Άρα η περιοχή κερδίζει μερίδια μιας ακόμα συρρικνωμένης όμως παγκόσμιας αγοράς.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News