Οι μπίζνες του υπερταμείου και οι συμμαχίες στα σκουπίδια
- Η συμμετοχή του Υπερταμείου στην αύξηση κεφαλαίου της ΔΕΗ θα επαυξήσει σημαντικά την αξία της επιχείρησης. Όσον αφορά το πολύ μικρότερο ποσοστό που διακρατεί το ΤΑΙΠΕΔ προβλέπεται επιτέλους να δούμε αξιοποίηση και των συμμετοχών του και όχι μόνο των ακινήτων και των υποδομών του… Περισσότερα συντόμως.
- Τις πρώτες μέρες του Οκτωβρίου αναμένεται να ψηφιστεί από τη Βουλή η νέα τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ COSCO Shipping και ελληνικού Δημοσίου για το λιμάνι του Πειραιά. Η σχετική συμφωνία, καρπός επίπονων διαπραγματεύσεων που κράτησαν 10 μήνες εγκρίθηκε το Σεπτέμβριο από το Ελεγκτικό Συνέδριο και υπογράφηκε την Τετάρτη από τους αρμόδιους Υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας. Κατατίθεται δε την ερχόμενη εβδομάδα στην Βουλή. Η ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης που αφορά την εκτέλεση των υπολοίπων επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και την μεταφορά ενός επιπλέον 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ στην COSCO Shipping εξομαλύνει πλήρως τις σχέσεις των δύο πλευρών και ανοίγει το δρόμο για περαιτέρω συνεργασίες και προσθέτεις επενδύσεις, επισημαίνουν κυβερνητικοί κύκλοι.
- «Hot» έχει γίνει, ξανά, ο κλάδος της διαχείρισης απορριμμάτων με τους παίκτες να οργανώνουν τις κινήσεις τους για τη διεκδίκηση μεριδίου σε μία «πίτα» δισεκατομμυρίων ευρώ. Για παράδειγμα, η ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, που έχει στο παλμαρέ της μεγάλα έργα στη διαχείριση απορριμμάτων σε Περιφέρεια Πελοποννήσου και Ήπειρο, έκανε κίνηση – ματ. Προχώρησε σε στρατηγική συνεργασία με την ΤΙΤΑΝ την οποία και εγκαινίασε στους πρόσφατους διαγωνισμούς για τα έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1 δισ. ευρώ, σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Με το σκουπίδι να είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την προστασία του περιβάλλοντος, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα υπάρξουν κι άλλες ενδιαφέρουσες εξελίξεις από τη θυγατρική του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στο κομμάτι της αειφορίας και του ESG, που όσο κι αν μοιάζει απίστευτο, παραμένει terra incognita από πολλούς CEO’s…
- Στη σκακιέρα των απορριμμάτων, τη θέση της επιδιώκει να κλειδώσει και η Watt. Η εταιρεία, κάτι που δεν έχει γίνει γνωστό, διεκδικεί το έργο της μονάδας επεξεργασίας στο Σχιστό μαζί με την Lafarge-«δίδυμο» που αναμένεται να «ξαναχτυπήσει» σε μελλοντικούς διαγωνισμούς. A propos, τα σχέδια της Watt περιλαμβάνουν και την είσοδό της στο χρηματιστήριο. Το ματς τώρα αρχίζει.
- Κατ’ αντιστοιχία με τις υψηλές πτήσεις της Aegean το καλό, τουριστικά δίμηνο, Ιουλίου – Αυγούστου, το μεταφορικό έργο της Attica Group (βλ.: Superfast Ferries, Blue Star Ferries και Hellenic Seaways) τους συγκεκριμένους δύο μήνες ενισχύθηκε σημαντικά. Είχαμε δηλαδή, άνοδο σε ποσοστό 42,9% στους επιβάτες, 36,9% στα Ι.Χ. οχήματα και 16,8% στα φορτηγά οχήματα, σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα 2020. Σε σύγκριση με το δίμηνο Ιούλιος – Αύγουστος 2019, o κύκλος εργασιών της Attica το αντίστοιχο διάστημα του 2021, είναι μειωμένος κατά 8,4%. Τι δείχνουν οι αριθμοί; Ότι οι εργασίες του ομίλου ομαλοποιούνται σταδιακά. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι δεν υφίσταται μία κάποια αβεβαιότητα ως προς την εξέλιξη της πανδημίας.