Υδρογόνο για 12 και ο ινδικός δρόμος του μεταξιού
- Motor Oil, Advent Technologies, Damco Energy, Σωληνουργεία Κορίνθου, TAP, ΔΕΣΦΑ, ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, ΕΛΠΕ, ΔΕΗ, B&T Composites, ΔΕΠΑ και ΤΙΤΑΝ είναι οι όμιλοι που πρωταγωνιστούν στα πέντε ελληνικά έργα τα οποία εντάχθηκαν στο πρώτο κύμα Σημαντικών Έργων Κοινού Ευρωπαϊκού Ενδιαφέροντος (IPCEI) «Υδρογόνο» . Το κάθε επιμέρους σχήμα του κάθε έργου θα κληθεί τώρα να δείξει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την ωριμότητα των έργων από τεχνικής και οικονομικής πλευράς, σύμφωνα με τα κριτήρια για τα IPCEI και εφόσον το επιτύχει θα λάβει γρήγορα χρηματοδότηση. Για να δούμε
- Τη συμμετοχή τους στο σχέδιο των μετόχων και του management της εισηγμένης Ideal να την μετασχηματίσουν σε ένα ιδιωτικό επενδυτικό κεφάλαιο δήλωσαν περί τους 15 θεσμικοί επενδυτές, μεταξύ των οποίων και ορισμένοι οι ξένοι, που μπήκαν στην ιδιωτική τοποθέτηση που έκανε η μεγαλομέτοχος Virtus
προκειμένου να αυξήσει τις μετοχές που βρίσκονται στην ελεύθερη διασπορά. Μάλιστα, σε συνέχεια του ενδιαφέροντος που εκδηλώθηκε για την συμμετοχή στην IDEAL (μετά και την δημοσίευση των αποτελεσμάτων εξαμήνου), το Virtus South European Fund (είχε ποσοστό 47,78%) αποφάσισε να αυξήσει τελικό αριθμό μετοχών που διατέθηκε σε ιδιωτική τοποθέτηση σε επιλεγμένους επενδυτές στις 3.987.625 μετοχές ή 12,67% του συνόλου. Η τιμή διάθεσης ήταν τα 3,20 ανά μετοχή.
- Σύμφωνα με τον Διαχειριστή των ΑΠΕ ΔΑΠΕΕΠ το πλεόνασμα του ΕΛΑΠΕ στο τέλος του έτους θα διαμορφωθεί στα 63 εκατ. ευρώ (έναντι προηγούμενης εκτίμησης για 165 εκατ. ευρώ), με τον επικεφαλής του Γιάννη Γιαρέντη να επισημαίνει ότι ο ισοζύγιο παραμένει μεν θετικό, αλλά η πορεία του ΕΛΑΠΕ δεν επιτρέπει υπεραισιοδοξία, εξηγώντας ότι η εφαρμογή των κανόνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (Market Stability Reserve) οδήγησε σε μείωση των δημοπρατούμενων δικαιωμάτων ρύπων, προσθέτοντας ότι συνεχιζόμενη αύξηση της διείσδυσης των ΑΠΕ εξισορροπεί την θετική επίδραση της αγοράς και την ανοδική πορεία των ρύπων.
- Αποκαλύφθηκε πως η Ινδία, ανερχόμενη οικονομική υπερδύναμη, αναζητά πρόσβαση για τις εξαγωγές προς την Ευρώπη μέσω Πειραιά. Εφόσον κάτι τέτοιο προχωρήσει είναι σαφές πως τα όρια της δυναμικότητας του λιμανιού, επιεικώς, θα δοκιμαστούν. Ενδέχεται λοιπόν να βρεθούμε ενώπιον της εξής καταστάσεως: δύο έντονα ανταγωνιστικές χώρες, Ινδία και Κίνα, να χρησιμοποιούν το ίδιο προγεφύρωμα για την Γηραιά Ήπειρο με παράπλευρο όφελος και για μια κινεζικής εταιρεία (COSCO-ΟΛΠ) και επιπλέον το ινδικό σχέδιο να ενδυναμώνει το αίτημα των Κινέζων να αναπτύξουν ένα τέταρτο προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά, σε πείσμα όσων αντιδρούν σε κάτι τέτοιο.
- Για την ελληνική κυβέρνηση η διευκόλυνση των Ινδών ακουμπάει και στο εθνικό συμφέρον αφού ισχυροποιεί το Νέο Δελχί απέναντι στον άξονα Τουρκίας – Πακιστάν καθώς παρέχει εναλλακτικού Σουέζ και της χερσαίας μέσω Τουρκίας διαδρομής, διάδρομο για τις εξαγωγές. Αναμένεται λοιπόν εντονότατη κινητικότητα τον επόμενο χρόνο στο εν λόγω μέτωπο και σηματωρός θα είναι οι συναντήσεις του Νίκου Δένδια.
- Η επίδραση της πανδημίας στα έσοδα από παραχωρήσεις οδικών αξόνων ή αεροδρομίων, που εξαρτώνται άμεσα από τη συχνότητα χρήσης, είναι ορατή και στα μεγέθη πρώτου εξαμήνου του γαλλικού ομίλου Vinci. Ενδεικτικά, σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019, ο τζίρος του τομέα αυτοκινητοδρόμων είναι χαμηλότερος κατά 8%, στα 2,4 δισ. ευρώ. Στα αεροδρόμια, που διαχειρίζεται η Vinci, τα έσοδα παραμένουν μικρότερα κατά 65% (371 εκατ. ευρώ), σε σχέση με το 2019. Από τρεις παραχωρήσεις, που η Vinci κατατάσσει ξεχωριστά και περιλαμβάνουν τη Γέφυρα-Ρίου Αντιρρίου (η Vinci Concessions συμμετέχει με 57,45% στο σχήμα παραχώρησης) ο γαλλικός όμιλος είχε έσοδα 136 εκατ. ευρώ ή κατά 14% μειωμένα σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.
- Ενα βήμα πιο κοντά προς την ολοκλήρωσή της το επόμενο διάστημα -με τη συμπλήρωση του παζλ της χρηματοδότησης- έρχεται η υπερσύγχρονη μονάδα φυσικού αερίου ισχύος 826 MW της Mytilineos στα Ασπρα Σπίτια Βοιωτίας, καθώς η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD) ανακοίνωσε την έγκριση δανείου ύψους και έως και 75 εκατ. ευρώ για την επένδυση που είναι της τάξης των 320 εκατ. ευρώ και έχει χρηματοδοτηθεί με 125 εκατ. ευρώ και απο την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Η EBRD αναφέρει ότι το πρότζεκτ αξιολογήθηκε ως κρίσιμης σημασίας για την διασφάλιση της επάρκειας ισχύος του Συστήματος Ηλεκτρισμού της χώρας, ενώ το φυσικό αέριο είναι σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα το μεταβατικό καύσιμο που θα επιτρέψει την fast track απολιγνιτοποίηση και την ταχεία διείσδυση ΑΠΕ στο ενεργειακό μείγμα. Ειρήσθω εν παρόδω, η ιδιαίτερα δραστήρια στην Ελλάδα EBRD είναι σταθερός χρηματοοικονομικός “εταίρος” της Mytilineos, έχοντας επενδύσει συνολικά 115 εκατ. ευρώ στα δυο Ευρωομόλογα που εξέδωσε (τον περασμένο Απρίλιο και το Νοέμβριο του 2019) ο όμιλος.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News