Τα ελικόπτερα της Mytilineos, η έκρηξη των αφίξεων και τα ΚΕΠ
- Παρότι η πύρινη λαίλαπα δεν άφησε ανέγγιχτη την παραδοσιακή καλοκαιρινή ραστώνη που είχε κάνει κάποτε τον Umberto Eco να γράψει το γνωστό βιβλίο με τίτλο «τον Αύγουστο δεν υπάρχουν ειδήσεις», η χώρα εξακολουθεί να διατηρεί την αίγλη της ως ελκυστικός τουριστικός προορισμός. Έτσι, σε σχέση με το 2019, το χάσμα των αφίξεων κλείνει, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι γεφυρώνεται.
- Για παράδειγμα, στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια κατά το επτάμηνο της φετινής χρονιάς, έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2020, έχουμε διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης. Κατά το διάστημα Ιανουάριος-Ιούλιος δηλαδή, ο συνολικός αριθμός διακινηθέντων επιβατών διαμορφώθηκε σε 6.015.197 από 3.090.390 το αντίστοιχο διάστημα του 2020, αντιστοιχώντας σε αύξηση 94,6%. Πρόκειται για κατακόρυφη βελτίωση. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η επιβατική κίνηση των επτά πρώτων μηνών της φετινής χρονιάς, παραμένει χαμηλότερη κατά 63%, εάν συγκριθεί με αυτήν του επτάμηνου του 2019, οπότε είχαν διακινηθεί 16,2 εκατ. άτομα από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια.
- Τον Ιούλιο σε ποσοστιαία βάση, καταγράφεται «έκρηξη» της επιβατικής κίνησης, συγκριτικά με τον Ιούλιο του 2020, με 170,2% περισσότερα άτομα των οποίων ο συνολικός αριθμός ανέρχεται σε 3,5 εκατομμύρια. Ωστόσο, σε απόλυτους αριθμούς, τον περασμένο μήνα, έναντι του Ιουλίου του 2019, διακινήθηκαν από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια 1,7 εκατομμύριο λιγότερα άτομα.
- Αν επίσης, πάρουμε ως σημείο αναφοράς τον αριθμό των πτήσεων, σύμφωνα με το Eurocontrol, το διάστημα 1 έως 11 Αυγούστου, το αεροδρόμιο της Αθήνας ανήκει στα 10 πιο δραστήρια της Ευρώπης. Καταλαμβάνει την όγδοη θέση με 706 αφίξεις-αναχωρήσεις ημερησίως, αριθμός μειωμένος κατά 15%, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Το άλφα και το ωμέγα, βέβαια, στις αφίξεις-αναχωρήσεις πτήσεων, είναι η πληρότητα των αεροσκαφών.
- Στην πρωτοβουλία της Mytilineos να καλύψει το κόστος, ύψους 3,3 εκατ. ευρώ, για την προμήθεια τεσσάρων ελικοπτέρων πυρόσβεσης αναφέρθηκε εμμέσως στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Είναι, πράγματι, αξιοσημείωτη. Άξιο αναφοράς είναι και το γεγονός ότι λόγω της αυξημένης ζήτησης, παγκοσμίως, σε μέσα αεροπυρόσβεσης, ο εντοπισμός και το leasing ελικοπτέρων υπήρξε ένα ιδιαίτερα δύσκολο εγχείρημα. Πάντως, εάν η Mytilineos δεν είχε διεθνή δραστηριότητα και έντονη παρουσία στην Αυστραλία, η παρτίδα ίσως να χανόταν.
- Τα πρώτα δύο από τα τέσσερα ελικόπτερα επιβιβάστηκαν, χθες Πέμπτη, στο θηριώδες εμπορικό μεταγωγικό Αντόνοφ στο αεροδρόμιο Γουέλκαμπ που βρίσκεται σε απόσταση περίπου 16 χιλιομέτρων από την πόλη Τουγούμπα του Κουίνσλαντ. Το ρωσικό θηριώδες αεροπλάνο αναχώρησε περίπου στις 10 το πρωί από την Αυστραλία με προορισμό το Περθ της Αυστραλίας, όπου φόρτωσε τα υπόλοιπα δύο ελικόπτερα, συνεχίζοντας την πορεία του, μέσω Σρι Λανκα, με τελικό προορισμό την Ελλάδα όπου αναμένεται να αφιχθεί το Σάββατο.
- Στην οργανωτική αναβάθμιση και τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δικτύου των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ), έργο που προβλέπεται από τη Βίβλο Ψηφιακού Μετασχηματισμού προχωρά το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Αυτές τις ημέρες σε εξέλιξη βρίσκεται η ανάδειξη ως οριστικού αναδόχου της εταιρείας που θα ενεργήσει ως τεχνικός σύμβουλος του έργου. Σε όλη τη χώρα υφίσταται ένα δίκτυο 1059 ενεργών καταστημάτων ΚΕΠ στο οποίο εργάζονται περίπου 2.510 υπάλληλοι του κλάδου διεκπεραίωσης υποθέσεων πολιτών.