Η ΑΜΚ της Ελλάκτωρ και η Διώρυγα Κορίνθου
- Με άνοδο 7% έκλεισε η μετοχή της Ελλάκτωρ, χθες, μεταβολή που αποδίδουν στην αγορά στην ολοκλήρωση-υπερκάλυψη κατά 2,2 φορές- της αύξησης κεφαλαίου 120,5 εκατ. ευρώ. Η πλευρά των Μπάκου-Καϋμενάκη φέρεται να συμμετείχε με περίπου 35 εκατ. ευρώ, ελέγχοντας το 28,62% της Ελλάκτωρ. Έχει ακόμη ζητήσει περίπου 10 εκατομμύρια αδιάθετες μετοχές που αντιστοιχούν στο 3,45% του μετοχικού κεφαλαίου και θα οδηγήσουν στην καταβολή ποσού της τάξεως των 10 εκατ. ευρώ. Η Reggeborgh, που ελέγχει το 33% της Ελλάκτωρ, συμμετείχε στην ΑΜΚ, ενώ και η ολλανδική Atlas, που συμμετέχει με 9,8%, άσκησε τα δικαιώματά της.
- Η αύξηση αναμένεται να «προικίσει» με το ποσό των 98 εκατ. ευρώ τη θυγατρική «Ακτωρ» προκειμένου να καλυφθούν ζημίες από έργα προηγούμενων ετών. Ωστόσο, ήδη ένα σημαντικό μέρος αυτών έχει καλυφθεί μέσω της ενδιάμεσης χρηματοδότησης, ύψους 50 εκατ. ευρώ, που παρείχε η Reggeborgh Invest το προηγούμενο διάστημα.
- Η επανέναρξη λειτουργίας της Διώρυγας της Κορίνθου δεν θα συμβάλει μόνο στην άνοδο του τουρισμού, αλλά θα δώσει και πνοή στις τοπικές κοινωνίες, λένε όσοι γνωρίζουν. Να υπενθυμίσουμε ότι η Διώρυγα κατασκευάστηκε στα τέλη του 19ου αιώνα, παραμένοντας κλειστή από τα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου λόγω κατολισθήσεων οι οποίες ξεκίνησαν από το 2018. Ακολούθησαν δύο χρόνια, κατά τα οποία η Διώρυγα ανοιγόκλεινε λόγω συχνών κατολισθήσεων. Η ΑΕΔΙΚ, που διαχειρίζεται την υποδομή, μαζί με τους εργαζόμενους έκανε παρεμβάσεις για προσωρινή αποκατάσταση, αλλά το πρόβλημα σύντομα επανερχόταν. Αποτέλεσμα; Να υπάρχει κίνδυνος τόσο για την ασφάλεια των εργαζομένων, όσο και για τους πελάτες-χρήστες του καναλιού.
- Τελικά, τον περασμένο Απρίλιο, κάτι φάνηκε να αλλάζει, με την «καυτή πατάτα» να περνάει στη νέα διοίκηση του υπερταμείου υπό τον Γρηγόρη Δ. Δημητριάδη που δεσμεύτηκε προς τους εργαζομένους της ΑΕΔΙΚ ότι οι θέσεις εργασίας και η μισθοδοσία είναι εγγυημένες. Η ΑΕΔΙΚ λοιπόν, σε συνεργασία με το Υπερταμείο και τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παναγιώτη Νίκα, αποφάσισαν την ολική αποκατάσταση της Διώρυγας, ώστε να επαναλειτουργήσει με ασφάλεια και χωρίς να διακόπτονται οι διελεύσεις συνεχώς. Για το έργο της αποκατάστασης στο οποίο εμπλέκονται τα υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, υπάρχουν πόροι 9 εκατ. ευρώ.
- Στο δια ταύτα, σύμφωνα με πηγές με γνώση του θέματος, «ολοκληρώνονται με ορίζοντας τα τέλη Σεπτεμβρίου οι απαραίτητες μελέτες, ώστε να προχωρήσει η αποκατάσταση». Θα ακολουθήσει η δημοπράτηση του έργου ώστε να ξεκινήσουν οι πρόδρομες εργασίες στα πρανή.
- Το 2019 οι διελεύσεις πλοίων στην Διώρυγα της Κορίνθου ανήλθαν σε 11.417 σημειώνοντας αύξηση +7,5%, ενώ το 55% αυτών σχετιζόταν με την τουριστική δραστηριότητα. Το έργο θα μπορούσε να μετατραπεί σε τουριστικό αξιοθέατο, όπως έχει αναφέρει ο κ. Δημητριάδης, αλλά σε πρώτη προτεραιότητα βρίσκεται η αποκατάσταση της ασφάλειας του έργου.