O Dior, το ιερό δισκοπότηρο και η μεγάλη φυγή
- Talk of the town το defile της Dior στο Καλλιμάρμαρο Πέμπτη βράδυ, ήταν μία γερή ανάσα αισιοδοξίας για τη χώρα αλλά και προάγγελος επιστροφής στην κανονικότητα, τουλάχιστον για τις εκπροσώπους του πάλαι ποτέ λεγόμενου αδύναμου φίλου (και των λιγοστών συζύγων που τις συνόδευαν) που κατάφεραν να εξασφαλίσουν τις μαγικές προσκλήσεις.
- Η αλήθεια είναι ότι παρά λίγο να επικρατήσει υστερία την Τετάρτη αλλά και χθες Πέμπτη αφού οι προσκλήσεις απεστάλησαν με courier κυριολεκτικά το τελευταίο εικοσιτετράωρο πριν την εκδήλωση για λόγους ασφαλείας και όχι μόνο. Οι “τυχερές” fashion bloggers και instagrammers που πανηγύριζαν στα social media, επιδεικνύοντας τις προσκλήσεις τους από τη Δευτέρα, έλαβαν περίοπτη θέση …στα video wall που είχαν αναρτηθεί σε τρίτους χώρους, εκτός της εκδήλωσης (για να στρώσουν χαρακτήρα).
- Ελιτισμός της υψηλής κοινωνίας, θα μου πείτε, αλλά έχει λείψει κι αυτός απ’ την Ελλάδα, ειδικά από το 2015 και μετά. Κι αν δεν σας κάνει αυτό για δικαιολογία σκεφτείτε πόση προβολή έλαβε η χώρα ανέξοδα σε ακριβώς εκείνα τα εισοδήματα που χρειάζεται να προσελκύσει, για τουρισμό και όχι μόνον.
- Πυκνώνουν οι ερωτήσεις των ξένων θεσμικών επενδυτών στις εισηγμένες που έχουν θέση για τα προγράμματα περιβαλλοντικής βιωσιμότητας (ESG) που εφαρμόζουν. Οι μισοί υπεύθυνοι επενδυτικών σχέσεων δυσκολεύονται να δώσουν πειστικές απαντήσεις και από τους άλλους μισούς κάποιοι είναι πράγματι διαβασμένοι και οι εταιρείες τους στο σωστό δρόμο κι άλλοι δεν καταλαβαίνουν καν τι τους λένε!
- Μέχρι το τέλος του χρόνου πολλοί από τους αδαείς θα γνωρίσουν την μαζική έξοδο των επενδυτικών κεφαλαίων από το μετοχικό τους κεφάλαιο καθώς τα μεγάλα χρηματοοικονομικά κέντρα έχουν πλέον αυστηρά κριτήρια για το που θα τοποθετούν τα λεφτά τους. Και το ίδιο και οι τράπεζες συμπεριλαμβανομένων των ελληνικών. Που συχνά μάλιστα είναι διατεθειμένες να συρρικνώσουν τα περιθώρια καθαρού επιτοκιακού κέρδους τους προκειμένου να γράψουν στα βιβλία τους χρηματοδοτήσεις σε ομίλους με υψηλούς δείκτες ESG. Ο κόσμος αλλάζει και όποιος δεν το καταλάβει και προσαρμοστεί αναλόγως θα δυσκολευτεί.
- Σε ιερό δισκοπότηρο του επιχειρηματικού ρεπορτάζ έχει αναδειχθεί τα τελευταία εικοσιτετράωρα η ανακάλυψη των συνεργατών και υπεργολάβων της Lamda Development για τα επιμέρους project της παραχωρησιούχου στο Ελληνικό. Ωστόσο μαθαίνουμε πως τα μόνα κλεισμένα συμβόλαια είναι αυτά με τα αρχιτεκτονικά γραφεία. Όσοι ψάχνουν να βρουν (από τώρα) θησαυρό για κατασκευαστικές ή άλλες εταιρίες που θα αναλάβουν έργο θα χρειαστεί να περιμένουν περισσότερο από ότι νομίζουν.
- Αχτίδα φωτός από την χρυσοφόρο βρετανική τουριστική αγορά με την αμφιλεγόμενη διαχείριση της πανδημίας από την κυβέρνηση του Μπόρις Τζόνσον να τείνει τώρα υπέρ της απελευθέρωσης των ταξιδιών (δηλαδή της μη επιβολής καραντίνας κατά την επιστροφή των βρετανών στην πατρίδα τους) για τους εμβολιασμένους. Η ειρωνεία είναι ότι η εξέλιξη έρχεται σε μια φάση κατά την οποία στη Βρετανία κλιμακώνεται η ινδική μετάλλαξη… Ας ελπίσουμε ότι όλο αυτό θα πάει όσο το δυνατόν καλύτερα, και στο οικονομικό και στο υγειονομικό σκέλος.
- Ακούγεται πολύ και οι πιθανότητες να είναι αλήθεια είναι αυξημένες λόγω της συγκυρίας: ο ταξιδιωτικός όμιλος Μουζενίδη φέρεται να αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα ρευστότητας ειδικά καθώς η Ρωσία –βασική αγορά του- συνεχίζει να επιτρέπει τις πτήσεις προς την Ευρώπη αλλά με το σταγονόμετρο. Η πρόωρη απώλεια προ ολίγων μηνών του ισχυρού άνδρα και ιδρυτή της, σίγουρα έχει επιτείνει τα προβλήματα, λένε οι επαΐοντες.
- Πόσες πτήσεις λέτε να χάθηκαν από την 1η Μαρτίου 2020 δέκα ημέρες προτού ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας κηρύξει την Covid-19 πανδημία; 350.000 πτήσεις, ενώ αυτή την περίοδο – από 8 έως 14 Ιουνίου-ο μέσος ημερήσιος αριθμός πτήσεων διαμορφώνεται σε 1020 και είναι μειωμένος κατά 47%, σε σχέση με το 2019, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Eurocontrol. Αν και λιγότερες κατά 44%, σε σχέση με το 2019, την πρωτοκαθεδρία στους ελληνικούς αιθέρες έχουν οι προγραμματισμένες πτήσεις των οποίων ο αριθμός τοποθετείται σε 521, ανά ημέρα. Ακολουθούν οι χαμηλού κόστους που ανέρχονται σε 226 (-62%), ενώ οι επαγγελματικές πτήσεις (business aviation) έχουν αυξηθεί κατά 45%, σε 139, συγκριτικά με το 2019.
- Στην πρώτη πεντάδα -αξίζει να σημειωθεί- των αεροπορικών εταιρειών με την μεγαλύτερη δραστηριότητα βρίσκεται η Aegean με 234 πτήσεις, ανά ημέρα. Ευκόλως εννοούμενο ότι ο το νούμερο αυτό είναι τουλάχιστον 40% χαμηλότερο συγκριτικά με το αντίστοιχο επταήμερο του 2019. Αλλά θα φτιάξει.
- Τριήμερο του Αγίου Πνεύματος και μέχρι και οι θέσεις πάρκινγκ στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος εξαντλήθηκαν. Το ίδιο και οι καμπίνες στα ποστάλια μεγάλων αποστάσεων. Ο κόσμος φεύγει μαζικά μετά από έναν πολύ δύσκολο χειμώνα και ένα εξίσου δύσκολο έτος υπό τον ζυγό των περιοριστικών μέτρων για τον περιορισμό της πανδημίας. Καλό καλοκαίρι.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News