Γαλάζιες πατρίδες, πράσινα άλογα και μπλε διάδρομοι
- Ιδιαίτερα ενδιαφέροντα είναι όσα αναφέρει η Επιτροπή Ανταγωνισμού στο κείμενο απόψεων που δημοσιοποίησε σχετικά με τον ανταγωνισμό στην κατασκευαστική αγορά. Να διευκρινίσουμε ότι το κείμενο αυτό βρίσκεται στη φάση της διαβούλευσης στην οποία θα συμμετάσχουν οι κατασκευαστικές, βάζοντας, έτσι το λιθαράκι τους στην υλοποίηση θεσμικών παρεμβάσεων. Το «ζουμί», για κάποιους, βρίσκεται σε όσα αναφέρει περί οριζόντιας συμμετοχής της ολλανδικής Reggeborgh σε Ελλάκτωρ και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
- Υπάρχει όμως, πραγματικά «μεδούλι», όταν οι Ολλανδοί έχουν ανακοινώσει ότι αποχωρούν από τον όμιλο της Μεσογείων, της οποίας ελέγχουν σήμερα μόλις το 7% από 23%, ποσοστό που πρόκειται να μηδενιστεί το επόμενο διάστημα; Με αυτά τα δεδομένα, η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού φαίνεται ότι θα περιοριστεί στο να τροφοδοτήσει με νέα επεισόδια την μάχη μεταξύ των εφοπλιστών και της διοίκησης της Ελλάκτωρ.
- Ενόσω αναμένουμε να κλείσουν οι εκκρεμότητες που αφορούν τα της εξυγίανσης της Folli Follie, το δικαστικό σκέλος της υπόθεσης παραμένει ορθάνοιχτο. Πληροφορίες της στήλης αναφέρουν ότι η εισαγγελέας ολοκλήρωσε την πρότασή της, η οποία έχει διαβιβαστεί στο δικαστικό συμβούλιο και προβλέπει την παραπομπή 21 ατόμων που εμπλέκονται στο σκάνδαλο.
- Αίτηση στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας για τη χορήγηση άδειας εγκατάστασης και λειτουργίας ενός εργοστασίου φυσικού αερίου συνδυασμένου κύκλου, συνολικής ισχύος 830MW και προϋπολογισμού της τάξης των 350 εκατομμυρίων ευρώ υπέβαλε η ισραηλινή εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Τελ Αβίβ G.P. Global Power Ltd, αποκαλύπτει σήμερα η εφημερίδα «Κ».
- Για τη χρηματοδότηση του έργου, που σύμφωνα με πληροφορίες σχεδιάζεται να χωροθετηθεί στην Θεσσαλία και ειδικότερα στην περιφέρεια της Λάρισας, έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον από την επίσης ισραηλινών συμφερόντων, εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης, Aroundtown SA με κεφαλαιοποίηση της τάξης των 10 δις, η οποία δραστηριοποιείται στο real estate.
- Ακόμα μια ελληνογαλλική σύμπραξη στον κλάδο της ενέργειας προκύπτει από το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφει οσονούπω η Ελληνική Διαχειριστική Εταιρεία Υδρογονανθράκων (ΕΔΕΥ) με το γαλλικό δημόσιο Institut Francais de Petrole (ΙFP). Πρόκειται για μια πρωτοβουλία που ενισχύει την εξωστρέφεια της ΕΔΕΥ και μπορεί να συμβάλει στη μεταφορά τεχνογνωσίας από το IFP, ένα από τα παλαιότερα και πλέον αξιοσέβαστα ενεργειακά ινστιτούτα σε κλάδους όπως η ανάπτυξη στρατηγικής. Αρκεί να μην προσκρούσει σε γαλάζιες πατρίδες και πράσινα άλογα.
- Παράλληλα, όμως, όπως επισημαίνεται αρμοδίως, είναι και μια ακόμα ένδειξη του στρατηγικού ενδιαφέροντος που διατηρεί η Γαλλία για την περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, το οποίο αποτυπώνεται -μεταξύ άλλων- στην ένταξή της στον περασμένο μήνα στο East Med Gas Forum, αλλά και την παρουσία της Total στα δυο θαλάσσια οικόπεδα δυτικά και νότια της Κρήτης. Άμα μάλιστα πάρουμε και τις γαλλικές φρεγάτες το γαλλικό ενδιαφέρον θα οργιάσει.
- Ενδιαφέρουσες επισημάνσεις για το πού αλλού οδεύει η αυτοκίνηση εκτός από την ηλεκτροκίνηση είχε να κάνει η αρμοδιότατη Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του ΥΠΕΝ, Αλεξάνδρα Σδούκου: μιλώντας στην εκδήλωση Blue Corridor με θέμα την αεριοκίνηση που οργανώθηκε χθες από την Prometheus Gas του ομίλου Κοπελούζου εξήγησε πως, η χρήση φυσικού αερίου για τις μετακινήσεις είναι μια τάση που «πρέπει να στηρίξουμε», με την Ιταλία και την Τσεχία να πρωταγωνιστούν στην Ευρώπη.
- Στην Ελλάδα υπάρχουν σήμερα 22 σημεία πώλησης συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) για όλους τους τύπους οχημάτων και δυο σταθμοί ανεφοδιασμού λεωφορείων και απορριμματοφόρων. Η στρατηγική ανάπτυξης του δικτύου ανεφοδιασμού προβλέπει δίκτυο 50 πρατηρίων CNG για την επόμενη πενταετία, τα 39 εκ των οποίων με τη “σφραγίδα” της ΔΕΠΑ Εμπορίας. Στρατηγική που βασίζεται στην εκτίμηση, με τα πρόσφατα δεδομένα, ότι ο αριθμός των οχημάτων CNG την προσεχή πενταετία θα προσεγγίσει τα 40.000 οχήματα.
- Παράλληλα, όμως, ενισχύεται και η αλυσίδα εφοδιασμού της χώρας με LNG, καθώς το Υπουργείο Ενέργειας -σε συνεργασία με το Μεταφορών-προχωρά στη δημιουργία του θεσμικού πλαισίου για την ίδρυση σημείων ανεφοδιασμού με υγροποιημένο φυσικό αέριο. Η έναρξη λειτουργίας του σταθμού φόρτωσης βυτιοφόρων LNG (truck loading) του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθούσα, σε συνδυασμό με την έκδοση της σχετικής νομοθεσίας, θα δώσουν επίσημα το σήμα για την ανάπτυξη δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού LNG.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News