Οι «κόκκινοι» ξενοδόχοι, ο Τσαμάζ και τα επόμενα βήματα του Ιβάν
- Σε ολοένα και δυσκολότερη άσκηση εξελίσσεται η διαχείριση των κόκκινων δανείων για τις τράπεζες και τους sevicers. Ως τέτοιο παράδειγμα αναφέρεται στην αγορά συχνά και τώρα για άλλη μια φορά η περίπτωση του ξενοδοχειακού ομίλου Κυπριώτη ο οποίος αρχικά κατηγορήθηκε πως δυστροπούσε στην αποπληρωμή δανείων της τάξης των 100 εκατομμυρίων, κατόπιν ενεπλάκη σε πολυμέτωπο δικαστικό αγώνα με τις τράπεζες, που πότε κέρδισε και άλλοτε έχανε και τώρα εμφανίζεται πάλι να έχει μπλοκάρει κάθε κίνηση των τραπεζών.
- Πoύ βρίσκεται το σκορ σήμερα; Ενώ οι τράπεζες είχαν προγραμματίσει βγάλουν σε πλειστηριασμό μονάδες του ομίλου των τεσσάρων ξενοδοχείων στην Κω μέσω ειδικής διαχείρισης, το μονομελές εφετείο Δωδεκανήσου απέρριψε την έφεσή τους σε συνέχεια σχετικής πρωτόδικης απόφασης κατά της υπαγωγής της εταιρείας σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης.
- Βεβαίως η εμπιστοσύνη εκατέρωθεν έχει κλονιστεί αφού υπήρξαν και προσωπικές μηνύσεις αλλά κάποια στιγμή ο βασικός μέτοχος εμφανίστηκε στις τράπεζες με ξένο επενδυτή και ικανοποιητική, όπως λένε οι σχετικές πληροφορίες, πρόταση για το σύνολο του δανεισμού του. Αλλά ουδέποτε εισακούστηκε με όλες τις μηνύσεις να εκκρεμούν. Τί δείχνει αυτή η περίπτωση; Ότι όλοι είναι χαμένοι όταν δεν γίνεται η μεταξύ τους συνεννόηση.
- Το τελευταίο εικοσιτετράωρο μονοπωλεί την προσοχή των παροικούντων την Ιερουσαλήμ της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας, η κίνηση του ομίλου Σαββίδη να αποκτήσει το 45% περίπου του μετοχικού κεφαλαίου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης αγοράζοντας το ποσοστό των Γερμανών συνεταίρων του.
- Όμως η κίνηση αυτή δεν γίνεται σε μία κενή εξελίξεων περίοδο: γίνεται ενόσω ο ΟΛΘ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση των λιμανιών της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας και του προβλήτα Φίλιππος Β’ στην Καβάλα.
- «Δεν είναι δηλαδή και απίθανο να πει κανείς πως με τον έναν ή τον άλλον τρόπο μπορεί στο μέλλον ο όμιλος του ομογενή επιχειρηματία να ελέγξει το σύνολο των λιμανιών της Βορείου Ελλάδος», σχολίαζαν χθες κάποιοι κύκλοι. Τί, όχι; Κοντός ψαλμός αλληλούια, μέσα στο 2021 θα γίνουν ευκρινέστερες οι προθέσεις του Ιβάν Σαββίδη.
- Σε βαρέλι δίχως πάτο κινδυνεύουν να μετατραπούν λόγω πανδημίας (και) οι αερομεταφορές. Πανευρωπαϊκά, ο αριθμός των πτήσεων, τον φετινό Ιανουάριο, έναντι του αντίστοιχου μήνα του 2019, υπολογίζεται ότι υποχώρησε κατά 64% και αναμένεται περαιτέρω επιδείνωση λόγω των μεταλλάξεων του ιού, του αργού ρυθμού των εμβολιασμών κτλ…
- Όπως εκτιμά ο Eamon Bremman, γενικός διευθυντής του Eurocontrol, με έτος βάσης το 2019, μέχρι τον Ιούνιο ο αριθμός των πτήσεων θα υποχωρήσει έως 55%, ποσοστό που μπορεί να αγγίξει το -70%, επειδή εκτιμάται ότι τα μέτρα περιορισμού μετακινήσεων θα διατηρηθούν ακόμη κι αν τα επιδημιολογικά δεδομένα βελτιωθούν.
- Οι ιστορικές παραγωγές που προβάλλει το Cosmote History Channel έχουν αγκαλιαστεί από πολλούς για την αρτιότητά τους και τα υψηλά στάνταρντ της παραγωγής όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Έχουν, βέβαια, μία εγγενή αδυναμία που συνοδεύει-δυστυχώς- όλα τα ομοειδή, υψηλών προδιαγραφών οπτικοακουστικά προϊόντα. Δεν φέρνουν λεφτά, με την Cosmote TV να δαπανά, ετησίως, μόνο για την αγορά περιεχομένου και τη δημιουργία παραγωγών για το History Channel περίπου 3 εκατ. ευρώ.
- Ωστόσο, η δημιουργία ενός τηλεοπτικού καναλιού Ιστορίας με ελληνικό θεματικό αντικείμενο υπήρξε προσωπική επιδίωξη του προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου της Cosmote, Μιχάλη Τσαμάζ.
- «Όταν θα φύγουμε από τον ΟΤΕ μετά από μερικά χρόνια, δεν θα θυμάται κανείς ότι εμείς δώσαμε μάχη για να απλώσουμε τις οπτικές ίνες και το γρήγορο Ίντερνετ. Αλλά θα ήθελα να πετύχουμε κάτι για τη χώρα και να είμαστε περήφανοι γι’ αυτό. Και αυτό είναι κάτι που θα έχει σχέση με την ιστορία της Ελλάδας», ανέφερε, χθες Τρίτη, ο επικεφαλής του ΟΤΕ σε εκδήλωση για την συμπλήρωση πέντε ετών από το λανσάρισμα του καναλιού.