Business Talk Παρασκευή 8/01/2021, 07:45
BUSINESS TALK

Η ενίσχυση στον ΔΑΑ, η Cosco και τα τρένα των Ιταλών

  • Ακούγεται πως οι ανακοινώσεις για την κρατική στήριξη που θα δοθεί στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών δεν θα αργήσουν πολύ. Υπενθυμίζεται πως στην εταιρεία επιβλήθηκε απαγόρευση πτήσεων μειώνοντας σημαντικά την δραστηριότητά της το περασμένο έτος και έτσι όπως και η διαχειρίστρια των 14 περιφερειακών αεροδρομίων Fraport Greece είναι δικαιούχος αποζημίωσης με βάση τις συμβατικές ρήτρες που έχει. Πιθανότερο μοντέλο αποζημίωσης της είναι αυτό που υιοθετήθηκε στην Fraport Greece, δηλαδή η μείωση του ετήσιου ανταλλάγματος για την χρήση των υποδομών του αεροδρόμιου Ελευθέριος Βενιζέλος.

      

  •  Πολύ περισσότερο καιρό, αν όχι και χρόνο, θα απαιτήσουν οι ανακοινώσεις για την εξεύρεση λύση και στην απαίτηση της COSCO να της παραχωρηθεί το 16% των μετοχών του ΟΛΠ για το οποίο έχει πληρώσει 80 εκατομμύρια. Υπενθυμίζεται πως το 16% αυτό θα της δινόταν με την ολοκλήρωση επενδύσεων ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ εντός της πρώτη πενταετίας τις οποίες όμως η ελληνική γραφειοκρατία αλλά και πολιτικές και άλλες σκοπιμότητες δεν επέτρεψαν να ολοκληρωθούν. Η COSCO όπως και η κυβέρνηση προσπαθεί να λύσει το ζήτημα συναινετικά αλλά η προσφυγή σε διαδικασίες που προβλέπονται από την σύμβαση μεταξύ των δύο πλευρών χαρακτηρίζεται πιθανή από ολοένα και μεγαλύτερο μέρος των παροικούντων την Ιερουσαλήμ του Πειραιά για λόγους «πολιτικών ευθυνών». Σε αυτή την περίπτωση δεν αποκλείεται ένα σενάριο με νέο προγραμματισμό για δεσμευτικές επενδύσεις στις οποίες ενδέχεται να μπεί και ένας τέταρτος προβλήτας εμπορευματοκιβωτίων… Αλλά αυτά είναι για την ώρα σενάρια και μόνον.

 

  • Τους επόμενους μήνες  αναμένεται να φτάσουν προς κύρωση στη Βουλή διάφορες συμβάσεις παραχώρησης που τροποποιούνται όπως αυτή της Fraport Greece και βέβαια της Eldorado Gold για το χρυσό στην Χαλκιδική. Άγνωστο κατά πόσο το πολιτικό κλίμα το επιτρέπει αυτή τη στιγμή ή θα χρειαστεί να ωριμάσουν περισσότερο οι συνθήκες.

 

  •  Πολλοί διερωτούνται προς τι η μάχη για τον έλεγχο της Ελλάκτωρ μεταξύ Ολλανδών και Ελλήνων όπως και για την μεγάλη θέση που έχει χτίσει το ολλανδικό επενδυτικό κεφάλαιο στην ΓΕΚ Τέρνα. Η απάντηση είναι απλή: το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σκοπεύει να έχει σε εξέλιξη εντός της επόμενης τριετίας έργα συνολικού προϋπολογισμού 13,6 δισεκατομμυρίων ευρώ. Ο αγώνας για την πίτα αυτή θα δοθεί σε όλο το φάσμα των κατασκευών, οδικά, σιδηροδρομικά, αντιπλημμυρικά, κτιριακά, έργα αποκαταστάσεων από φυσικές καταστροφές και μάλιστα σε ένα νέο περιβάλλον αφού μεταρρυθμίζεται το πλαίσιο ανάθεσης και εκτέλεσής τους προκειμένου να αποφευχθούν τα προβλήματα και οι καθυστερήσεις του παρελθόντος.

 

  • Una faccia una razza λένε οι παλιότεροι για εμάς και τους ιταλούς και ούτως οι επαΐοντες δεν παραξενεύονται από το γεγονός πως τα ασημένια, χρυσά κι άλλα «βέλη», τρένα που έχουν υποσχεθεί οι νέοι ιταλοί μέτοχοι (Trenitalia -Ferrovie dello Stato Italiane) της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τουλάχιστον από πρόπερσι, ακόμα δεν έχουν έρθει. Όμως φέτος φαίνεται πως θα ξεκινήσει η παράδοση τους με το πρώτο εξ’ αυτών να έχει προγραμματιστεί να παρουσιαστεί εδώ την 25η Μαρτίου (ευτυχώς όχι την 28η Οκτωβρίου που είπαμε το ΟΧΙ στους ιταλούς). Εντός του Ιανουαρίου αναμένεται η άφιξη της πρώτης από τις πέντε νέες (ανακατασκευασμένες) αμαξοστοιχίες, τύπου ETR 470, οι οποίες θα δρομολογηθούν για μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Η σύμβαση για τις πέντε αμαξοστοιχίες υπογράφτηκε στις 23 Ιουλίου του 2019 μεταξύ της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της μητρικής εταιρείας, της Trenitalia και είναι συνολικού ύψους 47,5 εκατ. ευρώ.

 

  •  Την εκχώρηση μετοχών της στους ομολογιούχους στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης (κούρεμα) των ομολόγων της ύψους 750 εκατ. ευρώ φέρεται να αξιολογεί η ιδιοκτησία της Intralot κατόπιν σχετικών πιέσεων από τους πιστωτές. Λογικό. Αυτό, έγινε όμως ευρύτερα γνωστό χθες μέσω   δημοσιευμάτων μεγαλων ξένων ΜΜΕ, τα οποία αυτονόητα, η διοίκηση της εισηγμένης δεν επιβεβαιώνει ούτε διαψεύδει. Άλλωστε η διαπραγμάτευση για αυτό ακόμα τρέχει. Όμως πολλοί φοβούνται πως οι πιστωτές αξιώνουν να αποκτήσουν ακόμα και πλειοψηφία. Ωστόσο η πλευρά Σωκράτη Κόκκαλη, ευνοήτως, δεν θέλει. Η εν λόγω συμφωνία αναδιάρθρωσης φέρεται να περιλαμβάνει και την έκδοση νέου ομολόγου που θα φέρει ως εξασφαλίσεις στοιχεία του ενεργητικού της εταιρείας ή και χρηματορόες πχ από λοταρίες.

 

  • Συμβαίνει και στις καλύτερες οικογένειες. Στην ανάκληση της ΚΥΑ, που είχε δοθεί το 2017 για την εγκατάσταση στην Ελλάδα του παγκόσμιου ναυπηγικού γίγαντα Hanjin Heavy Industries & Construction, προχώρησε το υπουργείο Ανάπτυξης. Πρόκειται για νοτιοκορεάτικο όμιλο, που ίσως να μην είναι γνωστός στους αμύητους στον κλάδο, αλλά αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παίκτες στη ναυπήγηση πλοίων. Ωστόσο, το 2019 η Hanjin Heavy Industries & Construction αντιμετώπισε όπως όλος ο κλάδος οικονομικές δυσκολίες. Παρά το γεγονός ότι ο δανεισμός της αναδιαρθρώθηκε εδώ θα πρέπει να υποστεί τη βάσανο της ελληνικής γραφειοκρατίας. Κι αυτό καθώς θα πρέπει να υποβάλει και ηλεκτρονικά και σε έντυπη μορφή τη δήλωση των ετήσιων στοιχείων λειτουργίας του γραφείου της για το 2020, προκειμένου η άδειά της να επανεξεταστεί. Και βλέπουμε…

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News