Το νέο πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων και το… υπερτίμημα για την MIG
- Για το δεύτερο εξάμηνο του τρέχοντος έτος μετατίθενται de facto τουλάχιστον τρεις μεγάλες αποκρατικοποιήσεις, που βρίσκονται σε διαφορετικό στάδιο η καθεμία, εξαιτίας της επερχόμενης προκηρύξεις εθνικών εκλογών. Και αυτό διότι σχεδόν όλες οι αποκρατικοποιήσεις, ειδικά όταν σχετίζονται με παραχωρήσεις, απαιτούν όχι μόνο υπουργικές αποφάσεις και άλλες πράξεις νομοθετικού περιεχομένου, αλλά, κυρίως, κύρωση από τη Βουλή.
- Αυτό αφορά κυρίως την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, την οποία έχει εξασφαλίσει μετά από την σχετική διαγωνιστική διαδικασία η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έναντι τιμήματος 1,496 δισ. ευρώ, και την παραχώρηση της Αττικής Οδού, η οποία ωστόσο ακόμα βρίσκεται στην αρχή της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού, δηλαδή πολύ πριν την κατάθεση δεσμευτικών οικονομικών προσφορών.
- Στο δεύτερο εξάμηνο του 2023 τοποθετείται πλέον και η εισαγωγή του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών στο Χρηματιστήριο Αθηνών μέσω της εισφοράς του 30% του μετοχικού κεφαλαίου στην συναλλαγή από το χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ. Για το δεύτερο εξάμηνο οδεύει επίσης de facto η παραχώρηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου που βρίσκεται στην Β’ φάση του διαγωνισμού, αλλά υπάρχουν ήδη πολλά αιτήματα για μετάθεση της ημερομηνίας υποβολής δεσμευτικών προσφορών η οποία είχε προσδιοριστεί για τα τέλη Μαρτίου.
- Στο δεύτερο μισό του έτους τοποθετείται πλέον και η προκήρυξη νέων διαγωνισμών, όπως για παράδειγμα για το ακίνητο στη θέση Βερβέροντα στο Πόρτο Χέλι. Παράλληλα, διαγωνισμοί που τρέχουν και βρίσκονται είτε στην αρχική φάση είτε έχουν προτιμητέο επενδυτή, όπως για το Ολυμπιακό Κέντρο Μαρκοπούλου ή τη Λουτρόπολη στα Καμένα Βούρλα αντίστοιχα, εξαιτίας της ανάγκης τακτοποίησης διαφόρων εκκρεμοτήτων μέσω υπουργικών κι άλλων αποφάσεων προεξοφλείται πως επίσης θα πρέπει να περιμένουν την ανάδειξη νέας κυβέρνησης.
- Εξαίρεση ενδέχεται να αποτελέσει ο Οργανισμός Λιμένα Ηγουμενίτσας όπου παραχωρησιούχος έχει ανακηρυχθεί ο ιταλικός όμιλος Γκριμάλντι έναντι 84 εκατομμυρίων και η σύμβαση μπορεί να υπογραφεί έως τις 20 Μαρτίου. Εάν η Βουλή δεν έχει διαλυθεί μέχρι τότε, σενάριο που, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, τα τελευταία εικοσιτετράωρα συγκεντρώνει περισσότερες πιθανότητες, είναι πιθανόν η σύμβαση παραχώρησης να προλάβει να ψηφιστεί.
- Τα 0,2170 ευρώ ανά μετοχή που προσφέρει η Τράπεζα Πειραιώς στη δημόσια πρότασή της για την MIG είναι κατά 265,32% υψηλότερο από το ανώτατο όριο του εύρους της αξίας της εταιρίας όπως αυτό προσδιορίστηκε από την Εθνική Τράπεζα της Ελλάδος. Τον έναν δηλαδή από τους δύο συμβούλους που πήρε το Διοικητικό Συμβούλιο της MIG για να αξιολογήσει την προσφορά. Ο άλλος είναι η EUROXX που εκτίμησε ότι το προσφερόμενο τίμημα είναι από 76,85% έως και 280,70% υψηλότερο από το ανώτατο όριο του εύρους της αξίας με βάση δύο διαφορετικά σενάρια που επεξεργάστηκε. Περαιτέρω, το προσφερόμενο αντάλλαγμα είναι κατά περίπου 374,11% υψηλότερο από τη μέση χρηματιστηριακή αξία της μετοχής της εταιρείας κατά τους τελευταίους έξι μήνες. Δε χρειάζεται λοιπόν να είναι κανείς σοφός για να καταλάβει πόσο αποφασισμένη είναι η Τράπεζα Πειραιώς να τελειώσει διαπαντός την αντιπαράθεση με τον Μάριο Ηλιόπουλο και να προχωρήσει στη δημιουργία αξίας για τους μετόχους της, τους μετόχους της MIG και τους μετόχους της Attica Group.
- Κατά 49,2%, στα 146,4 εκατ. ευρώ αυξήθηκε ο προϋπολογισμός του έργου για τον εκσυγχρονισμό του πρωτογενούς τομέα, που έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Η αναθεώρηση του προϋπολογισμού κρίθηκε αναγκαία προκειμένου να καλυφθεί το ποσό της δημόσιας δαπάνης επενδυτικών σχεδίων που υποβλήθηκαν και πληρούν τις προϋποθέσεις έγκρισης. Στόχος ειναι να υλοποιηθούν ιδιωτικές επενδύσεις στον πρωτογενή και αγροδιατροφικό τομέα της χώρας με έμφαση στην παραγωγή ποιοτικών γεωργικών προϊόντων και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς τους και διευκολύνοντας την είσοδό τους σε νέες αγορές, ικανοποιώντας τις διατροφικές απαιτήσεις των καταναλωτών. Παράλληλα, επιδιώκεται η ενίσχυση του εισοδήματος των δικαιούχων και η διατήρηση ή ακόμα και η δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.
- Οργανωμένη τουριστική μαρίνα απέκτησε το Πόρτο Χέλι, καθώς με απόφαση του Κικίλια εγκρίθηκε ο κανονισμός λειτουργίας του καταφυγίου τουριστικών σκαφών. Ο τουριστικός λιμένας έχει τη δυνατότητα ελλιμενισμού 149 σκαφών από τα οποία τα 45 μπορεί να είναι μέγκα γιωτ. Θα διαθέτει ακόμη και τέσσερις θέσεις με πυργίσκους παροχής ηλεκτρικού ρεύματος ταχείας φόρτισης και έξι κανονικής φόρτισης για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News