Business Talk Πέμπτη 9/02/2023, 00:01
BUSINESS TALK

Οι επιδόσεις ρεκόρ της Μεγάλης Βρετανίας και του King George και το νέο κρουαζιερόπλοιο της Seajets

Οι επιδόσεις ρεκόρ της Μεγάλης Βρετανίας και του King George και το νέο κρουαζιερόπλοιο της Seajets
  • Στην καλύτερη χρονιά της ιστορίας τους εξελίχθηκε το 2022 για τα ιστορικά ξενοδοχεία Μεγάλη Βρετανία και King George ιδιοκτησίας της Εταιρείας Ελληνικών Ξενοδοχείων Λάμψα ΑΕ. Καταλύτης για τις επιδόσεις αυτές ήταν οι Αμερικανοί ταξιδιώτες οι οποίοι σύμφωνα με πληροφορίες της Καθημερινής και του moneyreview.gr κάλυψαν το 45% – 50% της κίνησης στα δύο ξενοδοχεία της Πλατείας Συντάγματος. Η Λάμψα εμφανίζεται έτσι μεταξύ των βασικών κερδισμένων από την δυναμική επιστροφή των Αμερικανών στην Ελλάδα πέρσι, οι ταξιδιωτικές δαπάνες των οποίων στη χώρα μας ξεπέρασαν το 1,155 δισεκατομμύριο ευρώ, ενώ το πλήθος τους ξεπέρασε το 1,043 εκατομμύρια άτομα κατά το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, οπότε και τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδος.
  • Να μην την εμπλέκουν με παιχνίδια ισορροπιών στην ακτοπλοΐα εμφανίζεται να υπονοεί με ανακοίνωσή της η Ρολοπάκ Α.Β.Ε.Ε που έχτισε θέση οριακά υψηλότερη του 5% στο μετοχικό κεφάλαιο της MIG και τελικά την πούλησε στην Πειραιώς εν μέσω κρίσιμων αποφάσεων για το μέλλον της MIG και της ακτοπλοϊκής θυγατρικής της. «Η τοποθέτησή μας στην MIG χτίστηκε σταδιακά από το 2012 μέχρι και πρόσφατα, για λόγους αμιγώς επενδυτικούς και εξετάζοντας τα δεδομένα, όπως διαμορφώθηκαν τις τελευταίες ημέρες, κρίναμε πως η επένδυσή μας απέδωσε τα δέοντα, με αποτέλεσμα να αποφασίσουμε την απόσυρσή μας από την εν λόγω επένδυση», αναφέρεται χαρακτηριστικά. Υπενθυμίζει ότι θέση μεγαλύτερη του 5% έχει σχηματίσει και ο όμιλος Ηλιοπούλου στην MIG επιδιώκοντας κατά πληροφορίες να τορπιλίσει την συμφωνία με την οποία η MIG δίνει τις μετοχές της στην Attica Group έναντι χρεών της αξίας 443 εκατομμυρίων.
  • Η μάχη για τον έλεγχο της γενικής συνέλευσης της MIG δεν στάθηκε ικανή πάντως να αποπροσανατολίσει τον Μάριο Ηλιόπουλο και την ακτοπλοϊκή του Seajets από μια ακόμα εξαγορά κρουαζιερόπλοιου. Απέκτησε χθες Τετάρτη από την Carnival Corp το Costa Magica. Είναι το πέμπτο, αυτή τη στιγμή, στο στόλο του και το έβδομο, αν δεν μας προδίδει η μνήμη μας, που έχει αγοράσει από τις αρχές του 2020 και μετά καθώς έχει πουλήσει ένα ή δύο εξ αυτών με σημαντικό κέρδος. To Costa Magica ναυπηγήθηκε το 2004 και διαθέτει 1.359 καμπίνες που μπορούν να φιλοξενήσουν έως 4.000 επιβάτες και 1.068 μέλη πληρώματος. Η Seajets εξακολουθεί έτσι να διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα (ανεξάρτητα με το εάν τα διαχειρίζεται, τα ναυλώνει ή τα έχει δεμένα) ενώ, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωσή της, διαθέτει και το μεγαλύτερο στόλο ταχύπλοων διεθνώς.
  • Με τη ζήτηση για στέγη να είναι ιδιαίτερα μεγάλη δεν θα μπορούσαν ούτε τα παρατράγουδα να λείπουν ούτε οι λογής-λογής αλεξιπτωτιστές και αετονύχηδες να μην κάνουν come back. Για παράδειγμα, τεχνική εταιρεία, με σημαντική δραστηριότητα στον τομέα ανάπτυξης ακινήτων βρίσκεται αντιμέτωπη με ουκ ολίγες καταγγελίες για κακή ποιότητα κατασκευής των διαμερισμάτων της, για συμφωνίες που δεν καταφέρνουν να τηρήσουν με υποψήφιους αγοραστές και πολλά άλλα. Και μπορεί να μην έδινε κανείς ιδιαίτερη σημασία στις καταγγελίες, εάν σε κάποια από τα κτήριά της οι εργασίες δεν είχαν “παγώσει” εδώ και καιρό. Το real estate development, όπως συνηθίζει να λέει και κάποιος πολύ καλός γνώστης της αγοράς ακινήτων, είναι παιχνίδι για μεγάλα και σοβαρά παιδιά.
  • Μπορεί να απέχει περίπου δυόμιση-τρία χιλιόμετρα από την Ομόνοια, αλλά δεν διαθέτει δίκτυο αποχέτευσης και ομβρίων. Μιλάμε, φυσικά, για τον Ελαιώνα που -ευτυχώς- χάρη στην προγραμματική σύμβαση που υπέγραψε η ΕΥΔΑΠ με το Δήμο Αθηναίων θα αποκτήσει μάλλον το 2024 δίκτυο ομβρίων, αποχέτευσης και ακαθάρτων. Αυτού του είδους τα έργα έχουν ευτυχώς ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης. Μία στρέβλωση που κρατούσε 40 χρόνια μάλλον θα καθιστούσε την υλοποίησή τους χρονοβόρα. Μέχρι σήμερα, βάσει της υφιστάμενης νομοθεσίας, η οποία είχε ψηφιστεί τη δεκαετία του ’80, η ΕΥΔΑΠ εκτελούσε τις μελέτες των αποχετευτικών αγωγών, ο Δήμος Αθηναίων προχωρούσε στην κατασκευή και ακολούθως επέστρεφε την αρμοδιότητα συντήρησης και διαχείρισης στην ΕΥΔΑΠ.
  • Η προγραμματική συμφωνία που υπέγραψαν ΕΥΔΑΠ και Δήμος Αθηναίων, θα “ξεκλειδώσει” τα έργα κατασκευής αγωγών του δευτερεύοντος οριστικού δικτύου ακαθάρτων από την ΕΥΔΑΠ που αφορούν είτε την αντικατάσταση παλαιών δημοτικών αγωγών, τη συμπλήρωση του δευτερεύοντος οριστικού δικτύου κ.τ.λ. Έτσι, θα προχωρήσουν άμεσα οι εργασίες για την κατασκευή αγωγών του δευτερεύοντος δικτύου ακαθάρτων, καθώς και οι εξωτερικές διακλαδώσεις, δηλαδή οι επιμέρους συνδέσεις των ακινήτων σε όλες τις περιοχές του Δήμου Αθηναίων. Υπολογίζεται ότι θα κατασκευαστούν αγωγοί συνολικού μήκους 43.600 μ. στην Αθήνα και 6.500 περίπου συνδέσεις σε οδούς στους οποίους θα δημιουργηθεί το δευτερεύον δίκτυο.

Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News