Οι… ζυμώσεις στις κατασκευαστικές, το business plan για τη ΛΑΡΚΟ και η φρενίτιδα για το real estate του Αμαρουσίου
- Ενδεικτικό του πόσο κοντά έχουν έρθει εσχάτως η Intrakat και η ΤΕΚΑΛ είναι η υποβολή κοινής εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Βόλου. Η εν λόγω κοινοπραξία είναι μία από τις οκτώ που εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το 67% του ΟΛΒ. Οι δύο πλευρές βρίσκονται σε συζητήσεις για την ενίσχυση της συνεργασίας τους μέσω εξαγοράς ποσοστού στην ΤΕΚΑΛ από την Intrakat (ενδεχομένως και όλης της εταιρείας). Ωστόσο πληροφορίες θέλουν το τίμημα που ζητά ο ισχυρός άντρας της ΤΕΚΑΛ, Τάκης Ψαλτάκος, να κινείται κοντά σε μη ρεαλιστικά επίπεδα. Ο άλλος κατασκευαστικός όμιλος που συμμετέχει στον διαγωνισμό είναι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ οι υπόλοιποι ενδιαφερόμενοι προέρχονται από άλλους κλάδους, όπως π.χ. ο ΟΛΘ, η Goldair και η κοινοπραξία των Israel Shipyards – Χαλυβουργίας Ελλάδος.
- Σε ακύρωση των προγραμματισμένων φορτίων φυσικού αερίου για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο από τη γαλλική TotalEnergies προχώρησε η ΔΕΠΑ Εμπορίας, αφού ο καιρός τα έφερε έτσι που τελικά ήταν αχρείαστα. Μαθαίνοντας κάνεις τέτοιες εξελίξεις διερωτάται πόσα FSRU χρειάζεται πραγματικά η χώρα… Προβλήματα στην τροφοδοσία αερίου δεν υπήρξαν, ενώ ο ήπιος καιρός οδήγησε σε πτώση της ζήτησης. Έτσι, η ΔΕΠΑ ακύρωσε δύο φορτία που βάσει της συμφωνίας με την Total θα έπρεπε να παραλάβει τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο και ήρθε η ώρα να πληρώσει το «πέναλτι» ύψους 10 εκατ. (5 εκατ. έκαστο), ποσό που σύμφωνα με τον νόμο κύρωσης της σχετικής σύμβασης θα καταβληθεί από το Ταμείο Ενεργειακής Μετάβασης.
- Καθώς η Ελλάκτωρ εξέρχεται από τον κλάδο των κατασκευών ενώ παράλληλα πιθανολογείται ακόμα και η έξοδος της από τις παραχωρήσεις, κάτι που ο ίδιος ο όμιλος το διαψεύδει, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει εδραιωθεί ως η ηγέτιδα δύναμη στις κατασκευές, με σχεδόν διπλάσιο ανεκτέλεστο υπόλοιπο (4,8-5 δισεκατομμύρια ευρώ) από την αμέσως επόμενη εταιρεία. Challenger είναι όμως πλέον η Intrakat η οποία μόλις ολοκλήρωσε μια πετυχημένη αύξηση κεφαλαίου 100 εκατομμυρίων ευρώ. Η στρατηγική της διοίκησης της Intrakat είναι φιλόδοξη, θέλοντας να αναδειχθεί μεταξύ των δύο-τριών μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου, εκμεταλλευόμενη ασφαλώς και τις εξελίξεις στον κλάδο. Κινήσεις τόνωσης της ρευστότητάς της έχει πραγματοποιήσει και η Αβαξ, η οποία προς το παρόν συνεχίζει την αυτόνομη πορεία της στον κλάδο, έχοντας όμως την υποστήριξη ενός ισχυρού μετόχου, όπως ο Χρήστος Ιωάννου. Δυναμικότερη αναμένεται και η παρουσία του ομίλου Μυτιληναίου, μετά την πρόσφατη αλλαγή της δομής του και την ανάδειξη του τομέα των κατασκευών με μια περισσότερο αυτόνομη παρουσία, μέσω της ΜΕΤΚΑ και της «Μ Παραχωρήσεων». Η αρχική ρευστότητα των δύο εταιρειών αγγίζει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ, εκ των οποίων 300 εκατομμύρια ευρώ αφορούν το κατατεθειμένο μετοχικό κεφάλαιο και 700 εκατομμύρια ευρώ αφορούν εγγυητικές επιστολές πάσης φύσεως.
- Business plan 250 εκατ. ευρώ με στόχο τη σταδιακή αύξηση της παραγωγής σιδηρονικελίου και άλατος του θειικού νικελίου στους 20.000 τόνους ετησίως, ώστε να επεκταθεί στην παραγωγή μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα, πρόκειται να θέσει σε εφαρμογή η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – AD Holdings, η οποία ανακηρύχθηκε και επισήμως προτιμητέος επενδυτής για τα μεταλλεία και το εργοστάσιο της ΛΑΡΚΟ. Το άλας του θειικού νικελίου αποτελεί την πρώτη ύλη για την παραγωγή μπαταριών για την αυτοκινητοβιομηχανία και η τιμή του είναι εξίσου υψηλή όσο το καθαρό νικέλιο και σαφώς υψηλότερη από το σιδηρονικέλιο. Με δεδομένη τη στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας στην ηλεκτροκίνηση, αλλά και τη συνεχή ανάπτυξη της ζήτησης για αποθήκευση ενέργειας, εκτιμάται πως η ζήτηση θα παραμείνει μακροπρόθεσμα ισχυρή, δημιουργώντας προϋποθέσεις επιστροφής της εταιρείας σε υγιή κερδοφορία.
- Η φρενίτιδα καλά κρατεί στην αγορά ακινήτων του Αμαρουσίου όπου αυτή τη στιγμή όσοι developers και επενδυτικές εταιρείες σέβονται τον…εαυτό τους, τοποθετούνται σε κτίρια γραφείων. Ένα ακόμη κομμάτι στο παζλ του real estate στο προάστιο που θεωρείται business hub της Αττικής, πρόκειται να προστεθεί σύντομα. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης, δεν συνδέεται με κάποιον παραδοσιακό παίκτη της αγοράς ακινήτων, αλλά με εταιρεία που δραστηριοποιείται στα τρόφιμα και ποτά. Έτσι, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, τη θέση ενός από τα λιγοστά αδόμητα οικόπεδα στην οδό Αγίου Κωνσταντίνου στο Μαρούσι, θα λάβει προσεχώς ένα πενταώροφο κτίριο γραφείων, το οποίο θα βρίσκεται πολύ κοντά στη συγκεκριμένη επιχείρηση. Αυτού του είδους οι επενδύσεις από ιδιώτες συνήθως περνούν κάτω από το ραντάρ της αγοράς, αποδεικνύουν, όμως, τη δυναμική της αγοράς επαγγελματικών ακινήτων.
- Το ενεργειακό κόστος είναι 100% πάνω σε σχέση με το 2019, τα τρόφιμα είναι κατά 20% με 30% πιο ακριβά, και ο κόσμος έχει μειώσει την κατανάλωση. Και όμως το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κόσμος της εστίασης, σύμφωνα με τον πρόεδρο και ιδρυτή του ομίλου Καστελόριζο, Αντώνη Σταύρου, είναι η έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού. Ο ίδιος περιέγραψε την μεγάλη δυσκολία που αντιμετώπισε στο να στελεχώσει το νέο κατάστημα του ομίλου, Athens Mezze, που άνοιξε πρόσφατα στην Μητροπόλεως στο κέντρο της Αθήνας. «Ξένους δεν έχουμε και οι Έλληνες δεν έρχονται. Είτε έχουν φύγει από την Ελλάδα, είτε έχουν αλλάξει επάγγελμα», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News