H Ελληνοϊταλική «κόντρα» στην Αδριατική και οι επόμενες αποφάσεις για τα τρένα
- Ξεκάθαρος είναι ο κίνδυνος περαιτέρω αφελληνισμού των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στην Αδριατική, καθώς η Ε.Ε. στην εκπνοή του 2022 ενέκρινε σχέδιο της ιταλικής κυβέρνησης για επιχορήγηση ιταλικών ιδιωτικών ακτοπλοϊκών εταιρειών με 500 εκατομμύρια. Την ίδια ώρα, στην Ελλάδα η μόνη σχετική πρόβλεψη είναι η χορήγηση δανείων προς την ελληνική ακτοπλοΐα ύψους 100-150 εκατ., ποσό που δεν καλύπτει τις ανάγκες του ελληνικού στόλου, ο οποίος θα τεθεί de facto σε μειονεκτική θέση στην Αδριατική.
- Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το μέτρο, εξαιρώντας το από την απαγόρευση κρατικών επιδοτήσεων, επικαλούμενη τη συμβολή του στην επίτευξη των στόχων της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας και της δέσμης «Fit for 55» της Επιτροπής. Η διαμόρφωση ανάλογου ελληνικού προγράμματος εφόσον εξασφαλιστούν τα απαραίτητα κονδύλια όχι μόνο θα μπορούσε να εξισορροπήσει τον ανταγωνισμό με την Ιταλία αλλά επιπλέον να δώσει ώθηση και στην υπό αναδιάρθρωση ελληνική ναυπηγική βιομηχανία και συγκεκριμένα τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας αλλά και στα Ναυπηγεία Χαλκίδας, Σαλαμίνας και άλλα.
- Σύμφωνα με την XRTC Business Consultants, ελληνική συμβουλευτική εταιρεία που ειδικεύεται στις ναυτιλιακές χρηματοδοτήσεις, υπολογίζεται πως θα απαιτηθούν κεφάλαια της τάξης των 3 δισ. ευρώ για την ανανέωση του ελληνικού ακτοπλοϊκού στόλου έως τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας. Και αυτό διότι το 50% των ελληνικών ακτοπλοϊκών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). Ετσι η ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που καλείται να αντιμετωπίσει ο κλάδος.
- Υποχώρησε ελαφρώς το τέταρτο τρίμηνο του 2022 η παραγωγή χρυσού από το μεταλλείο της Ελληνικός Χρυσός στην Ολυμπιάδα Χαλκιδικής. Συγκεκριμένα, το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, έναντι του τρίτου τριμήνου, η παραγωγή χρυσού διαμορφώθηκε σε 15,4 χιλ. ουγκιές έναντι 16,1 χιλ. ουγκιών (-4,3%). Για το σύνολο του 2022 αναμένεται να διαμορφωθεί σε 56,3 χιλ. ουγκιές, παραμένοντας σχεδόν σταθερή, συγκριτικά με το 2021. Η μείωση της παραγωγής αποδίδεται στους λιγότερους, σε σχέση με τους αρχικά προσδοκώμενους, τόνους διαθέσιμου συμπυκνώματος.
- Μέσα στις επόμενες 20-30 ημέρες ενδέχεται να εκδοθούν άλλες δύο αποφάσεις της ΡΑΣ (Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων). Η μία, σύμφωνα με πληροφορίες, αφορά τη διερεύνηση σχετικά με το σιδηροδρομικό ατύχημα που συνέβη κατά την κακοκαιρία «Ελπίδα», ενώ η δεύτερη σχετίζεται με καταγγελία επιβάτιδος κατά της Hellenic Train για καθυστερήσεις σε δρομολόγια του Προαστιακού Αθηνών καθώς και για τη μη έγκαιρη πληροφόρηση σχετικά με τις καθυστερήσεις. Προσφάτως η ΡΑΣ επέβαλε πρόστιμο 300.000 ευρώ στην Hellenic Train για την ταλαιπωρία των επιβατών εν μέσω χιονιά.
Αποποίηση ευθύνης: Τα αναφερόμενα στην παρούσα ενότητα αποτελούν δημοσιογραφικές πληροφορίες και σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ή εκληφθούν σαν επενδυτικές συμβουλές ή προτάσεις, ούτε προσφορά ή προτροπή, για οιαδήποτε πράξη αγοράς ή πώλησης κινητών αξιών όπως μετοχές ή ομόλογα ούτε άλλων αξιών εν γένει.
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News