Ένα αεροδρόμιο σαν μία ολόκληρη πόλη: Αναβάθμιση για ένα από τα πιο εντυπωσιακά τέρμιναλ
Εδώ και μία δεκαετία συγκαταλέγεται στις λίστες με τα καλύτερα αεροδρόμια στον κόσμο, ενώ για ορισμένους θεωρείται προορισμός από μόνο του. Ο λόγος για το Changi Airport της Σιγκαπούρης, το οποίο παρά τις αμέτρητες δραστηριότητες και τα εντυπωσιακά τοπία που προσφέρει άρχισε να χάνει την πέρασή του έναντι μερικών ισχυρών ανταγωνιστών του όπως το Hamad International του Κατάρ και το Haneda του Τόκιο.
Εξ ου και το διοικητικό συμβούλιο του Changi εστιάζει πλέον στο επόμενο βήμα, δηλαδή την επέκτασή του Τέρμιναλ 5, το οποίο δεν θα αποτελεί απλώς ένα κτίριο εξυπηρέτησης επιβατών. Ο πρωθυπουργός της Σιγκαπούρης Lee Hsien Loong ανακοίνωσε πριν από μερικούς μήνες ότι η χωρητικότητα του Τ5 θα αυξηθεί κατά 50 εκατ. επιβάτες το έτος. Δεδομένου ότι τα ήδη υφιστάμενα τέρμιναλ του αεροδρομίου μπορούν να εξυπηρετήσουν συνολικά περίπου 82 εκατ. επιβάτες τον χρόνο, πρόκειται για μία τεράστια αύξηση. Για τον λόγο αυτό άλλωστε, το Τ5 θα είναι τόσο μεγάλο όσο και τα υπόλοιπα τέσσερα τέρμιναλ μαζί.
Τα νέα χαρακτηριστικά
Δεν έχει ακόμη δημοσιευτεί η όψη του νέου τέρμιναλ, αλλά είναι ήδη γνωστό πως ο σχεδιασμός του λαμβάνει υπ’ όψιν τα προβλήματα που ανέδειξε η πανδημία, καθώς έχει τη δυνατότητα να «μικρύνει» επιτρέποντας στους αρμόδιους να απομονώσουν επιβάτες από διαφορετικές πτήσεις, ώστε να περιοριστεί η διασπορά ιών. Επίσης, θα υπάρχουν ανέπαφα συστήματα πληρωμής σε διάφορα σημεία, καθώς και σύγχρονα συστήματα εξαερισμού.
Σε ό,τι αφορά τη βιωσιμότητα, προβλέπεται η εγκατάσταση ηλιακών πάνελ και «έξυπνων» συστημάτων διαχείρισης οικοδομής στο νέο τέρμιναλ. Για θέρμανση προβλέπεται ένας συνδυασμός αποθήκευσης θερμότητας και συστημάτων ψύξης συγκεκριμένων χώρων.
φωτ. shutterstock
«Όταν ολοκληρωθεί στα μέσα της δεκαετίας του 2030, θα δείχνει στον κόσμο τι είδους μέρος είναι η Σιγκαπούρη», δήλωσε ο Lee.
Η κατασκευή του Τ5 θα ξεκινήσει σε περίπου δύο χρόνια, ενώ αναμένεται να ανοίξει για το κοινό στα μέσα της δεκαετία του 2030. Υπήρξε ήδη καθυστέρηση δύο ετών λόγω της πανδημίας. «Καταλήξαμε ότι το μέλλον της αεροπλοΐας παραμένει λαμπρό. Τώρα, με τα σύνορα να ανοίγουν ξανά, ο κόσμος ταξιδεύει και πάλι. Η κίνηση των επιβατών έχει ήδη ξεπεράσει το 50% των επιπέδων προ-πανδημίας», δήλωσε ο πρωθυπουργός στις αρχές του καλοκαιριού.
Χώροι κοινωνικοποίησης
Σύμφωνα με τις αρχιτεκτονικές εταιρείες που έχουν αναλάβει τον σχεδιασμό του αεροδρομίου, στόχος είναι η δημιουργία μίας σειράς «γειτονιών», μία τρόπον τινά επέκταση της ίδιας της Σιγκαπούρης.
φωτ. shutterstock
«Σκοπός μας είναι να επαναπροσδιορίσουμε τι μπορεί να είναι ένα αεροδρόμιο», έχει δηλώσει χαρακτηριστικά ο σχεδιαστής Thomas Heatherwick, του οποίου η εταιρεία έχει αναλάβει την κατασκευή του τέρμιναλ. «Τα περισσότερα αεροδρόμια δεν είναι ιδανικά μέρη για να περάσει κανείς τον χρόνο του, αλλά το Changi ήταν πάντοτε διαφορετικό. Αντί να φτιάξουμε έναν μονόλιθο στα προάστια μίας πόλης για την αποκλειστική χρήση του από ταξιδιώτες, το σχέδιό μας είναι να δημιουργήσουμε έναν κοινωνικό χώρο, τον οποίο θέλουν με ενθουσιασμό να επισκεφτούν όσοι ζουν στην πόλη», συμπλήρωσε ο ίδιος.
Παρότι δεν έχουν δημοσιευθεί τα σχέδια για το νέο τέρμιναλ, οι σχεδιαστές έχουν τονίσει ότι το αεροδρόμιο θα είναι μία προέκταση της Σιγκαπούρης, συνδυάζοντας τη φύση με το αστικό τοπίο.
moneyreview.gr με πληροφορίες από CNN
Διαβάστε επίσης:
Μια νέα αεροπορική ανοίγει φτερά στο Αιγαίο
«Φτάσε πριν να φύγεις»: Η μάχη για το «e» του Concorde
Η καλύτερη αεροπορική εταιρεία για το 2022 και ένα βραβείο-έκπληξη
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News