Business & Finance Πέμπτη 11/08/2022, 13:52
ΙΝΣΕΤΕ

Ανταγωνιστικός προορισμός η Ελλάδα: Τι λένε οι επισκέπτες στο Διαδίκτυο

Ανταγωνιστικός προορισμός η Ελλάδα: Τι λένε οι επισκέπτες στο Διαδίκτυο

Υψηλή παραμένει η ανταγωνιστικότητα της Ελλάδας και της Αθήνας ως προορισμών, όπως διαφαίνεται από τις κριτικές που μοιράζονται οι επισκέπτες και λάτρεις της χώρας στο Διαδίκτυο σε σχέση με τον πολιτισμό, τη φύση, τη γαστρονομία και τα καταλύματα. Σύμφωνα με σχετική ανάλυση από το ΙΝΣΕΤΕ, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο ευρύτερης συνεργασίας του με τον Δήμο Αθηναίων, η εμπειρία των επισκεπτών αυτό το καλοκαίρι αναμένεται επίσης να έχει ύψιστη επίδραση στην φήμη της Ελλάδας συνολικά.

Ειδικότερα, για τον Iούνιο του 2022, προκύπτει ότι:

  • Ο όγκος των συνομιλιών στα διαδικτυακά μέσα για την Ελλάδα και την Αθήνα συνέχισε να αυξάνεται τον Ιούνιο. 
  • Οι συνομιλίες που σχετίζονται με την πανδημία παρέμειναν σταθερές για την Ελλάδα και οι αντίστοιχες για την Αθήνα παρουσίασαν μια μικρή αύξηση.
  • Η άρση των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας συνέχισε να συζητείται, ενώ κυρίαρχα θέματα αναδείχθηκαν οι ακυρώσεις πτήσεων και οι χαοτικές καταστάσεις στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια λόγω των ελλείψεων προσωπικού.
  • Το net sentiment score της Ελλάδας (52) ξεπέρασε αισθητά (κατά +12 μονάδες) το αντίστοιχο της Ισπανίας, ισοφαρίζοντας την Πορτογαλία, ενώ βρίσκεται οριακά (κατά -1 μονάδα) πίσω από αυτό της Ιταλίας.
  • Η διαδικτυακή φήμη της Αθήνας ήταν στους 62 βαθμούς (+10 μονάδες πάνω από της Ελλάδας και -6 μονάδες σε σχέση με τον Μάιο).
  • Σε ό,τι αφορά τη φήμη που βασίζεται στην εμπειρία στον προορισμό (πχ διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα), παρά την ελαφρά «τυπική» μείωση που εμφανίζεται όταν αυξάνει η επισκεψιμότητα ενός προορισμού, η Ελλάδα διατηρεί για τρεις συνεχόμενους μήνες τη βαθμολογία στο 9,0 συνεχίζοντας να υπερβαίνει τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (8,6).

Για το β’ τρίμηνο τρίμηνο του 2022, από την ανάλυση προέκυψαν τα εξής:

  • Ως προς συνολική φήμη το β’ τρίμηνο του 2022, σε μια ασταθή παγκόσμια και ευρωπαϊκή συνθήκη όπου οι περισσότεροι προορισμοί αντιμετωπίζουν παρόμοιες προκλήσεις (έλλειψη εργατικού δυναμικού, πληθωρισμός, υπερτουρισμός κ.λπ.), η Ελλάδα και Αθήνα έχουν διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά τους χάρη σε ένα πολύπλευρο θετικό συναίσθημα που μοιράζονται επισκέπτες και διαμορφωτές γνώμης (ambassadors) στο διαδίκτυο σε σχέση με τον πολιτισμό, τη φύση, τη γαστρονομία και τα καταλύματα.
  • Στο 2ο τρίμηνο του έτους, όπου συνήθως αυξάνεται η τουριστική δραστηριότητα και κατ’ επέκταση ο αριθμός των κριτικών στο Διαδίκτυο, καταγράφονται πτωτικές τάσεις στην αξιολόγηση της εμπειρίας με βάση την επίσκεψη στους περισσότερους προορισμούς στην Ευρώπη. Σε αυτό το πλαίσιο, η Ελλάδα, για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, διατήρησε και σε αυτή την παράμετρο την ανταγωνιστικότητά της ξεπερνώντας τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους.
  • Η εμπειρία των επισκεπτών το καλοκαίρι αναμένεται να έχει ύψιστη επίδραση στην φήμη της Ελλάδας συνολικά. Η ικανότητα της χώρας και των επιχειρήσεων να διασφαλίζουν μια ικανοποιητική τουριστική εμπειρία για τους επισκέπτες θα είναι κομβική για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού τουρισμού.  
  • Η εικόνα της Ελλάδας δεν επηρεάζεται από τον πόλεμο στην Ουκρανία από άποψη ελκυστικότητας του προορισμού. Ο πόλεμος αποτελεί μέρος των συζητήσεων γύρω από τις επιπτώσεις του στον πληθωρισμό και τις τιμές για τους επισκέπτες.

moneyreview.gr

Διαβάστε επίσης:

Αύξηση των αφίξεων στα 14 αεροδρόμια της Fraport έναντι του 2019

Ελλάδα: «Αγαπημένη χώρα» στα αμερικανικά ταξιδιωτικά βραβεία «The Trazees» 2022

Τα 20 δισ. ευρώ αναμένεται να φτάσουν οι τουριστικές εισπράξεις

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News