Χάος στα αεροδρόμια: Πώς οι επιβάτες βγάζουν χιλιάδες δολάρια σε μια στιγμή
Χιλιάδες ακυρώσεις πτήσεων, καθυστερήσεις, ατελείωτες ουρές στους ελέγχους ασφαλείας και βουνά από χαμένες βαλίτσες. Οι εικόνες χάους στα αεροδρόμια είναι πλέον καθημερινή είδηση στον διεθνή τύπο. Όπως φαίνεται, η δυναμική ανάκαμψη της ζήτησης για ταξίδια βρήκε τα αεροδρόμια αλλά και τις αεροπορικές εταιρείες απροετοίμαστες, με αποτέλεσμα οι ελλείψεις προσωπικού, σε συνδυασμό με τις απουσίες λόγω του νέου κύματος των κρουσμάτων κορωνοϊού, να δημιουργούν μία ατελείωτη ταλαιπωρία για χιλιάδες επιβάτες. Αυτή την εποχή, τα σοβαρότερα προβλήματα εντοπίζονται στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, όμως η εικόνα είναι κακή και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Τουλάχιστον για κάποιους επιβάτες, όμως, η κατάσταση αυτή είναι μια καλή ευκαιρία να βγάλουν εύκολα και γρήγορα χρήματα.
Μία τέτοια είναι η περίπτωση της Megan Keaveny, η οποία είπε στο CNBC πώς μπόρεσε να βγάλει 3.000 δολάρια σε μια στιγμή.
Η 30χρονη μεσίτρια πλήρωσε 358 δολάρια για ένα εισιτήριο από το αεροδρόμιο LaGuardia της Νέας Υόρκης στο West Palm Beach της Φλόριντα.
«Την ώρα που επιβιβαζόμασταν, ο υπάλληλος στην πύλη έκανε την εξής ανακοίνωση: Χρειαζόμαστε 22 άτομα να βγουν από την πτήση. Προσφέρουμε 1.300 δολάρια στους εθελοντές», λέει η Keaveny. Αμέσως έστειλε μήνυμα στον σύντροφό της και στους φίλους της, που είχαν ήδη επιβιβαστεί, λέγοντάς τους ότι εάν η προσφορά ανέβαινε στα 2.000 δολάρια, τότε θα παραχωρούσε τη θέση της στο αεροπλάνο.
Μερικά λεπτά αργότερα, βρισκόταν μέσα στο αεροπλάνο. Και τότε, ο υπάλληλος ανακοίνωσε ότι η προσφορά είχε αυξηθεί στα 2.500 δολάρια. Ώσπου η Keaveny και μερικοί ακόμα επιβάτες να κατέβουν από το αεροπλάνο, η προσφορά είχε φτάσει στα 3.000 δολάρια.
Σύμφωνα με το CNBC, η εμπειρία της Keaveny δεν είναι ασυνήθιστη. Φέτος το καλοκαίρι, οι αεροπορικές εταιρείες προσφέρουν μεγάλα ποσά στους επιβάτες που είναι διατεθειμένοι να παραδώσουν τις θέσεις τους στην πύλη, όταν έχει γίνει overbooking στις πτήσεις.
Γιατί προσφέρουν τόσο μεγάλα ποσά οι εταιρείες; Πρώτον θέλουν να προστατεύσουν τη φήμη τους και δεύτερον, θέλουν να αποφύγουν όσο μπορούν τις καθυστερήσεις. Εάν ένα αεροπλάνο καθυστερήσει δύο ώρες γιατί η εταιρεία προσπαθεί να αποβιβάσει τους υπεράριθμους, τότε υπάρχει ο κίνδυνος ολόκληρο το πτητικό πρόγραμμα της αεροπορικής να διαταραχθεί, γιατί δεν υπάρχουν αρκετά πληρώματα.
Τελικά, η Keaveny πήρε μια άλλη πτήση για το Fort Lauderdale και πλήρωσε 50 δολάρια σε ένα Uber για να την πάει στο West Palm Beach. Έτσι, έφτασε μόλις 1-2 ώρες αργότερα από την παρέα της και όπως λέει, θα το ξαναέκανε και στο μέλλον. Μάλιστα, της δόθηκε η ευκαιρία να παραχωρήσει τη θέση της και στην πτήση για το Fort Lauderdale, αλλά δεν δέχθηκε την προσφορά, γιατί δεν ήθελε να καθυστερήσει άλλο.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Handelsblatt: Να γιατί τα ελληνικά αεροδρόμια γλιτώνουν από το πανευρωπαϊκό χάος
KLM: Θα ακυρώνει έως 20 πτήσεις κάθε μέρα το καλοκαίρι
Πλαφόν επιβατών στο Schiphol: Ντόμινο προβλημάτων για τις αεροπορικές
Παραιτήθηκε ο COO της EasyJet – Συνεχίζεται το χάος στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News