Ψήφος στην Ελλάδα από τα διαδικτυακά «πηγαδάκια» των τουριστών
Εξαιρετικά ανθεκτική αποδεικνύεται η φήμη της Ελλάδας και της Αθήνας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο Διαδίκτυο, όπως φαίνεται από τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων για τον Απρίλιο. Τα στοιχεία αυτά αποτυπώνουν την εξέλιξη της εικόνας του κάθε προορισμού και την τουριστική εμπειρία ως προς τα επιμέρους συστατικά της τοποθεσίας, όπως διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα κλπ.
Συγκεκριμένα, τον Απρίλιο, οι συζητήσεις στο Διαδίκτυο που αφορούσαν την Ελλάδα αυξήθηκαν ελαφρώς, ενώ οι αναρτήσεις για την Αθήνα αυξήθηκαν κατά 42% σε σχέση με τον αμέσως προηγούμενο μήνα. Οι συνομιλίες που σχετίζονται με την πανδημία αυξήθηκαν για την Ελλάδα και έχουν κυρίως θετική χροιά. Σταθερό παρέμεινε το πλήθος των συνομιλιών που σχετίζεται με την πανδημία για την Αθήνα.
Η επίδραση του πολέμου
Σε μια δυσμενή περίοδο στην Ευρώπη λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, η διαδικτυακή φήμη της Ελλάδας (net sentiment score) παρέμεινε θετική στις 61 μονάδες (-12 μονάδες σε σχέση με τον Μάρτιο). Μικρότερη πτώση (-4 μονάδες) κατέγραψε ο προορισμός της Αθήνας που έπεσε στις 69 μονάδες.
Ο πόλεμος έχει επί του παρόντος περιορισμένο αντίκτυπο στη φήμη της Ελλάδας με λιγότερο από το 5% των συνολικών κοινωνικών συνομιλιών να αναφέρονται στη σύγκρουση.
Θετικό κλίμα
Το net sentiment score της Ελλάδας ξεπέρασε αισθητά (κατά +11 μονάδες) το αντίστοιχο της Πορτογαλίας και (κατά +26 μονάδες) της Ισπανίας, ενώ κατατάσσεται κάτω από αυτό της Ιταλίας (κατά -10 μονάδες). Ο δείκτης αυτός μετρά την πόλωση των συνομιλιών στο Διαδίκτυο όσον αφορά τον προορισμών.
Στις περισσότερες αγορές της Ελλάδας καταγράφηκε ένα θετικό κλίμα στις διαδικτυακές συνομιλίες για τη χώρα και το οποίο στην Ιταλία και στη Γαλλία παγιώθηκε. Μικρή καθοδική διακύμανση παρατηρείται στις αγορές των ΗΠΑ, της Ολλανδίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ταυτόχρονα, τα net sentiment scores της Αθήνας δείχνoυν ανθεκτικότητα και συνεχίζουν να αντικατοπτρίζουν την αύξηση του θετικού κλίματος, ιδιαίτερα από τις αγορές της Ιταλίας και της Ολλανδίας, ενώ παρουσιάζεται μια ελαφρά πτώση στις άλλες αγορές σε σχέση με το Μάρτιο.
Τον Απρίλιο, το θετικό κλίμα προήλθε από την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών, ενισχύοντας το αίσθημα ότι τα ταξίδια θα επιστρέψουν σε προ Covid-19 επίπεδα. Σύμφωνα με τα ΜΜΕ, αναμένεται να σημειωθεί «επιστροφή» των τουριστών στην Ελλάδα. Επιπρόσθετα, το CDC των ΗΠΑ, αφαίρεσε την Ελλάδα από τη λίστα των «Do Not Travel» χωρών.
Το θετικό κλίμα ενισχύθηκε επίσης, από πολυάριθμες ταξιδιωτικές αναφορές και φωτογραφίες σε σχέση με ελληνικά τοπία όπως: τα νησιά (Σαντορίνη, Ανάφη, Νάξος, Εύβοια κ.α ), τη θέα στο ηλιοβασίλεμα, τα θερμά λουτρά Πόζαρ, τους καταρράκτες, τους αρχαιολογικούς χώρους, τα ξενοδοχεία, τους ανεμόμυλους. Επιπρόσθετα, το Ναύπλιο χαρακτηρίστηκε ως «η πιο ρομαντική πόλη της Ελλάδας».
Όσον αφορά τη φήμη που βασίζεται στην εμπειρία στον προορισμό (πχ διαμονή, εστίαση, αξιοθέατα), παρά την ελαφρά «τυπική» μείωση που εμφανίζεται όταν αυξάνει η επισκεψιμότητα ενός προορισμού, η Ελλάδα συνεχίζει να ξεπερνά τον ευρωπαϊκό μέσο όρο κατά + 0,5 μονάδες με μέση βαθμολογία 9,1/10.
Η αίσθηση των επισκεπτών αναφορικά με την υγιεινή και ασφάλεια τον Απρίλιο παραμένει θετική για την Ελλάδα και αυξήθηκε κατά 0,35 μονάδες (6,7/10), ενώ για την Αθήνα μειώθηκε κατά -1,67 μονάδες (5,3/10), διατηρώντας ωστόσο βαθμολογία πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (4,9/10).
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Πού να πάτε φέτος: Μπήκε η Ελλάδα στους 11 προορισμούς του CNN για το 2022;
Β. Κικίλιας: Η καλοκαιρινή καμπάνια του ΕΟΤ «χτυπάει» στην καρδιά του ταξιδιώτη
Τουρισμός: Ρεκόρ εσόδων αναμένεται στα περισσότερα νησιά
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News