Business & Finance Πέμπτη 26/05/2022, 09:27
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Κουρασμένοι και «απροπόνητοι» πιλότοι: Προειδοποιήσεις για την ασφάλεια των πτήσεων

Κουρασμένοι και «απροπόνητοι» πιλότοι: Προειδοποιήσεις για την ασφάλεια των πτήσεων

Για κινδύνους στην ασφάλεια των πτήσεων που προκύπτουν, μεταξύ άλλων, από την κόπωση των πληρωμών, προειδοποιεί το συνδικάτο των πιλότων της Qantas Airways, καθώς τα ταξίδια επιστρέφουν δυναμικά μετά την πανδημία, αλλά ο κλάδος των αερομεταφορών παραμένει ευάλωτος από την κρίση. 

Με τη χαλάρωση των εσωτερικών ταξιδιωτικών περιορισμών, η ζήτηση επιβατών στην Αυστραλία ξεπερνά τα επίπεδα του 2019 και η Qantas όσο και η μικρότερη ανταγωνίστριά της Virgin Australia, παραγγέλνουν νέα αεροπλάνα για την εποχή μετά την Covid. Ωστόσο, υπάρχουν ανησυχίες ότι ορισμένες προτάσεις για τη διαχείριση της απότομης ανάκαμψης του τομέα των ταξιδιών  μπορεί να είναι υπερβολικές για το εργατικό δυναμικό του κλάδου, που έχει αποδεκατιστεί από απολύσεις και στερείται των πιο έμπειρων πιλότων του.

Μια πρόταση του αεροδρομίου του Μπρίσμπεϊν, για παράδειγμα, να παραβιάσει το διεθνές πρωτόκολλο και να επιτρέψει στα αεροπλάνα να προσγειώνονται με ισχυρότερους ούριους ανέμους, προκειμένου να εξυπηρετούν περισσότερη εναέρια κυκλοφορία, αυξάνει την πιθανότητα λάθους, ιδιαίτερα από το πλήρωμα ξένων αεροπορικών εταιρειών, δήλωσε ο Τόνι Λούκας, πρόεδρος του συνδικάτου της Qantas. Η συνήθης πρακτική είναι να απογειώνονται και να προσγειώνονται τα αεροπλάνα κόντρα στον άνεμο.

Ο Λούκας, πιλότος του A330 της Qantas που προσελήφθη στην αεροπορική εταιρεία το 1995, δήλωσε επίσης ότι ανησυχεί ότι τα αεροσκάφη Airbus SE A321XLR, που πρόκειται να φτάσουν στην αεροπορική εταιρεία στα τέλη του 2024, θα θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια λόγω έλλειψης κατάλληλων χώρων ανάπαυσης για πιλότους σε μεγάλες διαδρομές.

Η ανάκαμψη της αεροπορίας από τη χειρότερη κρίση της φέρνει στο φως τις πιέσεις που δέχονται οι υποδομές και οι εργαζόμενοι, που ουσιαστικά έχουν αγνοηθεί εδώ και δύο χρόνια, σημειώνει το Bloomberg. Σε όλο τον κόσμο, τα αεροδρόμια και οι αεροπορικές εταιρείες που έχασαν χιλιάδες προσωπικό, έχουν κατακλυστεί από επιβάτες που επιστρέφουν και ορισμένοι πιλότοι μόλις τώρα συνηθίζουν να βρίσκονται και πάλι στο πιλοτήριο.

Ο Λούκας εξηγεί ότι οι πιλότοι που δεν είναι ξεκούραστοι είναι επιρρεπείς σε λάθη. «Η λήψη αποφάσεών σου είναι πιο αργή, οι χρόνοι αντίδρασης είναι πιο αργοί, είναι πιο πιθανό να κάνεις μια κακή προσγείωση», λέει. «Πιστεύω ότι το ταξιδιωτικό κοινό θα προτιμούσε πιθανώς το πλήρωμά του να είχε κοιμηθεί μερικές ώρες σε κάτι καλύτερο από ένα απλό κάθισμα εγχώριας business class».

Η Qantas είπε ότι βρίσκεται σε συνομιλίες με το συνδικάτο και τη ρυθμιστική αρχή σχετικά με τον τρόπο διαχείρισης της κόπωσης στα αεροπλάνα. «Θα διασφαλίσουμε φυσικά ότι έχουμε τα σωστά πρωτόκολλα για να εξασφαλίσουμε την ασφαλή λειτουργία και να φροντίσουμε όλο το πλήρωμά μας», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία σε δήλωση.

moneyreview.gr 

Διαβάστε επίσης: 

BofA: Τα ταξίδια επέστρεψαν – Πάνω από το 2019 οι αεροπορικές κρατήσεις

EasyJet: Γιατί αφαιρεί καθίσματα από τα αεροπλάνα της

Αδιανόητο έγκλημα πάνω από την Κρήτη: Το τσιγάρο του πιλότου που έριξε ένα αεροπλάνο

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News