Business & Finance Τρίτη 24/05/2022, 22:08
ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

Τι να προσέξετε πριν κλείσετε δωμάτια για τις καλοκαιρινές διακοπές

Πριν κλείσετε δωμάτιο για τις καλοκαιρινές διακοπές ίσως θα πρέπει να ελέγξετε προσεκτικά μην πέσετε θύμα απάτης.

Τι να προσέξετε πριν κλείσετε δωμάτια για τις καλοκαιρινές διακοπές

Αυτή την εβδομάδα η γενική εισαγγελέας της Νέας Υόρκης Letitia James εξέδωσε μία προειδοποίηση για όσους αναζητούν ενοικιαζόμενα ακίνητα.

«Τα σχέδια για καλοκαιρινές διακοπές μπορούν εύκολα να “λιώσουν” αν οι καταναλωτές δεν είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν κάνουν κράτηση για τις διακοπές τους» είπε η James. «Κάθε χρόνο συμβαίνουν αρκετές απάτες, αλλά υπάρχουν τρόποι να τις αποφύγουμε και να μην “καούμε”».

Τέτοιου είδους απάτες μπορούν να συμβούν οποιαδήποτε στιγμή, αλλά τα καλά είναι είναι ότι υπάρχουν τρόποι με τους οποίους μπορούμε να τους εντοπίσουμε πριν πέσουμε θύματα εκμετάλλευσης λέει η Michelle Couch-Friedman, εκτελεστική διευθύντρια της Elliott Advocacy, ενός μη κερδοσκοπικού οργανισμού για την υπεράσπιση των καταναλωτών.

Το μεγαλύτερο προειδοποιητικό σημάδι

Η μεγαλύτερη «κόκκινη σημαία» ότι πρόκειται για απάτη είναι όταν ζητάνε να αποχωρήσετε από την πλατφόρμα που έχει δημοσιευθεί η αγγελία, όπως η Vrbo ή η Airbnb, για να κάνετε την πληρωμή, λέει η Couch-Friedman.

Ένας ψεύτικος ιδιοκτήτης ακινήτων θα ζητήσει από τον καταναλωτή να στείλει 500 δολ. για παράδειγμα μέσω μίας πλατφόρμας online πληρωμών όπως η Zelle. Αυτές οι μεταφορές είναι άμεσες και δεν μπορούν να αντιστραφούν, αναφέρει η Couch-Friedman.

«Η ασφαλέστερη μέθοδος πληρωμής για κάθε είδους ενοικίασης δωματίων είναι οι πιστωτικές κάρτες, γιατί τότε έχετε την προστασία του νόμου (Fair Credit Billing Act)», λέει η Couch-Friedman. «Εάν σας εξαπατήσουν, η εταιρεία της πιστωτικής κάρτας σας μπορεί να πάρει τα χρήματά σας πίσω».

Επομένως, θυμηθείτε να κάνετε κράτηση για μια καταχώριση που βρήκατε σε έναν γνωστό ιστότοπο μόνο σε αυτόν τον ιστότοπο. «Εφόσον παραμένετε στην πλατφόρμα από την αρχή μέχρι το τέλος, από την πληρωμή μέχρι την κατάθεση, είναι πολύ δύσκολο να πέσετε θύμα απάτης», προσθέτει η Couch-Friedman.

Και άλλες «κόκκινες σημαίες»

Επίσης, θα πρέπει να είστε σε επιφυλακή για ψεύτικες καταχωρίσεις. Αυτές εμφανίζονται συχνά ως νέες αναρτήσεις, χωρίς κριτικές, είπε η Couch-Friedman. 

Στην ανακοίνωσή της, η James προειδοποιεί επίσης τους καταναλωτές να προσέχουν για ψεύτικες κριτικές, όπως κριτικές που επαναλαμβάνουν τις ίδιες φράσεις.

Η καταχώριση μπορεί επίσης να έχει «ύποπτες» φωτογραφίες. Ένας καλός τρόπος είναι να κάνετε μια αναζήτηση της φωτογραφίας μέσω του Google, ώστε να δείτε αν υπάρχει κάπου αλλού. Εάν για παράδειγμα, η εικόνα εμφανίζεται σε άλλη καταχώριση σε διαφορετική τοποθεσία ή σε άσχετο πλαίσιο, όπως μια διαφήμιση επίπλων, τότε πρόκειται για απάτη, είπε η Couch-Friedman.

Επίσης μία καλή ιδέα είναι να στείλετε μήνυμα στον ιδιοκτήτη προτού κάνετε οποιαδήποτε κράτηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή η αλληλογραφία θα πρέπει να γίνεται μόνο στον ιστότοπο της καταχώρισης, σύμφωνα με την James. Ένας απατεώνας μπορεί να μην σας απαντήσει αμέσως ή να μην απαντήσει στα σωστά αγγλικά, σύμφωνα με την Couch-Friedman.

Βεβαιωθείτε επίσης ότι ο οικοδεσπότης ή ο ιδιοκτήτης έχει έγκυρη διεύθυνση και αριθμό τηλεφώνου, τονίζει η James.

Τα καλά νέα είναι ότι εάν διαβάσετε τους όρους και τις προϋποθέσεις για τον ιστότοπο καταχώρισης που χρησιμοποιείτε και παραμείνετε σε αυτήν την πλατφόρμα, μειώνετε σημαντικά τις πιθανότητές να πέσετε θύμα απάτης.

Τέλος σε περίπτωση που αντιμετωπίζετε νομικά ζητήματα το καλύτερο είναι να επικοινωνήσετε με τις δικαστικές αρχές της περιοχής σας, είπε η Couch-Friedman.

moneyreview.gr με πληροφορίες από cnbc

Δείτε επίσης:

Οι πιο συχνές απάτες – Πώς να προστατευτείτε

Online shopping: Πώς θα προστατευτούν οι καταναλωτές από τις απάτες

Τι κάνουν 12.000 Ρώσοι στην Αττάλεια της Τουρκίας;

Ακολουθήστε το Money Review στο Google News