Πώς η Ελλάδα θα γίνει «οι Μαλδίβες της Ευρώπης»
Η έναρξη των πτήσεων των υδροπλάνων στην Ελλάδα μπορεί να μεταμορφώσει τη χώρα στις Μαλδίβες της Ευρώπης, εκτιμά το Spectator, το βρετανικό περιοδικό που κυκλοφορεί από το 1828 και θεωρείται το μακροβιότερο στον κόσμο.
Οι γραφειοκρατικές δυσκολίες καθυστέρησαν την είσοδο των υδροπλάνων στην Ελλάδα για χρόνια, όμως οι υπηρεσίες είναι σχεδόν έτοιμες, γράφει το Spectator.
«Ένα αρχιπέλαγος με περίπου 3.000 νησιά και 9.000 μίλια ακτογραμμής, η Ελλάδα είναι ο ιδανικός υποψήφιος για υπηρεσίες υδροπλάνων», σημειώνει το δημοσίευμα, εξηγώντας ότι στις Μαλδίβες, οι οποίες έχουν τα μισά νησιά, το να ταξιδεύεις με υδροπλάνο προς το ξενοδοχείο σου ή ένα εστιατόριο είναι κάτι πολύ συνηθισμένο.
«Η Ελλάδα έχει εκατοντάδες μικρά νησιά που δεν έχουν εύκολη πρόσβαση. Για αυτό το λόγο, πολλοί ταξιδιώτες επιλέγουν τα πιο εύκολα προσβάσιμα νησιά, τα οποία είτε έχουν αεροδρόμιο ή συνδέονται με ένα σύντομο ταξίδι με πλοίο από την ηπειρωτική χώρα», λέει ο Βασίλης Πάντης, ιδιοκτήτης της The Greek Villas, μιας εταιρείας που νοικιάζει κατοικίες για διακοπές. «Υπάρχουν πολλά μικρά νησιά που είναι ακόμα απομονωμένα και δεν έχουν χαλάσει από τον μαζικό τουρισμό».
Τα υδροπλάνα δεν είναι κάτι νέο για την Ελλάδα, αφού τα πρώτα προσγειώθηκαν στις ελληνικές θάλασσες τη δεκαετία του 1920, με τις πτήσεις να σταματούν μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μία προσπάθεια για την αναβίωσή τους στα μέσα της δεκαετίας του 2000 σταμάτησε εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
Οι δύο βασικές εταιρείες που προηγούνται στην προσπάθεια για την επιστροφή των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι οι Grecian Air και Hellenic Seaplanes. Όπως αναφέρει το Spectator, οι πρώτες πτήσεις θα ξεκινήσουν άμεσα με το πρώτο υδατοδρόμιο στην Κέρκυρα, ενώ περίπου 30 νησιά έχουν κάνει αίτηση για τη δημιουργία υδατοδρομίων, μεταξύ αυτών η Χάλκη, η Σύμη, η Τήλος, η Κάρπαθος, η Κεφαλονιά, η Ιθάκη, η Λευκάδα και το Μεγανήσι.
Ανάμεσα στα νησιά που αναμένεται να ωφεληθούν σημαντικά από την έναρξη των πτήσεων των υδροπλάνων είναι η Τήνος, η Σίφνος και η Αμοργός, καθώς και οι Παξοί, η Ιθάκη και το Μεγανήσι.
Ακόμα και σε νησιά όπως η Ρόδος, όπου προσγειώνονται κανονικά αεροπλάνα, η είσοδος των υδροπλάνων θα διευκολύνει την πρόσβαση σε άλλα μέρη του νησιού, που είναι πιο μακριά από το αεροδρόμιο.
Αλλά και άλλοι προορισμοί αναμένεται να ωφεληθούν, όπως για παράδειγμα η Καρδαμύλη στην Μάνη.
Και σύμφωνα με το Spectaror, τα εισιτήρια για τα υδροπλάνα θα είναι σχετικά προσιτά.
moneyreview.gr
Διαβάστε επίσης:
Σε λειτουργία τα υδατοδρόμια Κέρκυρας και Παξών
Υδροπλάνα: Προχωρούν οι διαδικασίες στον Άλιμο – Οι επόμενοι σταθμοί
Υδατοδρόμια: Η ΚΥΑ με τις προδιαγραφές για τις εγκαταστάσεις παροχής καυσίμων
Ακολουθήστε το Money Review στο Google News